2026-04-27, 23:58
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Så om någon rånar dig är det du som belastar systemet om du anmäler alltså. Noterat.

Jag är i topp 3% intelligenskvot i Sverige. Så förståndshandikappad är jag icke.

Om du är så smart så borde du förstå /veta att det finns en inte ansenlig mägd människor i populationen som inte beter sig och tänker rationellt, dvs som de flesta andra.

Detta är en av dessa människor, sluta ödsla energi på att försöka förstå något som inte går att förstå.

Du har rätt i sak men du borde också fatta att du inte ska slösa samhällsresurser på sån här skit.
Glöm pengarna, människan och gå vidare.

Hur tror du rättsapparaten skulle funka om alla drog son här skit till tinget, jävla 3% pucko är du.
Citera
2026-04-28, 07:14
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Vilket jävla infantiliseringstänk. Hon är en vuxen människa, inte ett husdjur. Hon bad inte om välgörenhet, hon accepterade ett lån och lovade att betala tillbaka när lönen kom. Sen ljög hon för Kronofogden och började spela offer. Det är inte TS som ‘skuldfäller’ henne. Det är hon som tar emot pengar och sen vägrar stå för sin del av avtalet.

Precis, hon BAD aldrig om det - hon accepterade. Vem fan tackar nej till gratis pengar och en natt på hotell??? Jag hade också tagit dina pengar och aldrig betalat tillbaka 🙂👊 det tror jag 99% av alla fattiga kvinnor hade gjort också.
Citera
2026-04-28, 07:15
Medlem
Berit85s avatar
Citat:

Det är din åsikt.

Korrektamundo.
Citera
2026-04-28, 07:17
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ah ett klassiskt exempel av "den som sa de, han va de" som går ut på internet och riktar sin ilska på första bästa diskussion, går inte att diskutera med lågintelligenta som dig. Ha det da.
Ok, redditör, jag tippar min fedora åt dig. Du är ju uppenbarligen den intellektuella övermannen här i tråden där du snabbt slutar svara de som käftar emot, vilket är de flesta (FB verkar rörande överens om din urbota dumhet). Vart är du i den 97:e percentilen i intelligens egentligen (du som är så smart borde veta att det är så det heter, inte topp 3% i intelligenskvot)? På dagcentret där du spenderar dina dagar?
Senast redigerad av Glossi 2026-04-28 kl. 07:24.
Citera
2026-04-28, 07:51
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Precis, hon BAD aldrig om det - hon accepterade. Vem fan tackar nej till gratis pengar och en natt på hotell??? Jag hade också tagit dina pengar och aldrig betalat tillbaka 🙂👊 det tror jag 99% av alla fattiga kvinnor hade gjort också.
Grattis, du erkänner alltså rakt ut att du är en parasit som utnyttjar folk och skyller på att du är kvinna och ‘fattig’. Det är exakt därför man ska köra Kronofogden på såna som dig.
Citera
2026-04-28, 12:36
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Om du är så smart så borde du förstå /veta att det finns en inte ansenlig mägd människor i populationen som inte beter sig och tänker rationellt, dvs som de flesta andra.

Detta är en av dessa människor, sluta ödsla energi på att försöka förstå något som inte går att förstå.

Du har rätt i sak men du borde också fatta att du inte ska slösa samhällsresurser på sån här skit.
Glöm pengarna, människan och gå vidare.

Hur tror du rättsapparaten skulle funka om alla drog son här skit till tinget, jävla 3% pucko är du.
En stor majoritet av jordens befolkning är urbota korkade. De tror de är smarta för att andra personer gjort smarta saker som de använder sig av. Om jag skickar alla i den här tråden till en öde ö som de inte kan lämna med alla tillgängliga resurser för att bygga en dator. Hur lång tid skulle det ta innan jag får ett flashback-meddelande? Jag skulle inte klara av det men jag kan iaf. tänka i de banorna.

Nej tänker inte glömma detta. Allting är redan bokat, betalt och klart för muntlig förberedelse dessutom.

Den sista raden du skrev finns det noll rimlighet i.
Citera
2026-04-28, 12:39
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Läs igen, har besvarat all din dynga på exakt det sätt du förtjänar. Det roliga är att du kan ställa dig själv samma fråga, hur vet du att det hjälpte henne, var du själv där i hotellrummet? Faktan är att hon blåste dig på pengar och då bör en vettig människa anta att hon även är kapabel att lura dig att hon gjorde nytta av pengarna, vad du vet så kan hon ju lika gärna varit sugen på hotellfrukost eller köpt sig en ny tröja för pengarna.

Vad jag ser så har du inte haft en enda vettig diskussion med någon i tråden, varenda en ger dig rättmätig kritik som du blir sur över och viftar bort. Du skrev bara av dig för sympati men blir istället pissad på. Undrar vad du förväntade dig.

Av ”ren princip” ska du nu tjafsa över tusen spänn? Att någon slags rättvisa skulle infinna sig? Du är småsint och blåst mannen. Du skyddar dig själv med att påstå att det är någon slags princip. Detta kostar skattebetalarna tiotusentals kronor.

Dina principer bör vara:
1. 1000 spänn, det var jävligt korkat av mig, men detta är läropengar. Att tjafsa i Tingsrätten är bara ytterligare slöseri med min tid, mina pengar, och min energi.
2. Nu har jag lärt mig att hon är en lögnare, då klipper jag bort henne ur mitt liv då jag har viktigare saker för mig.

Varenda jävla en i tråden har sagt exakt samma sak haha. Men absolut, alla andra har såklart fel och du har rätt.
För jag vet att hon dagen efter åkte hem till sitt ex när han inte var hemma, tog sina grejer och flyttade till en kolonilot vilket jag skrivit. Hon bytte även postadress.

Nej alla har definitivt inte skrivit samma sak. Då har du inte läst. Majoriteten av folk är idioter så att majoriteten av inläggen skulle vara idiotiska räknade jag med innan jag startade tråden.
Citera
2026-04-28, 12:41
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Du är en person som lånar ut pengar, ångrar sig, blir arg, stämmer henne, betalar avgifter, skriver ett inlägg och tjafsar med varenda person som inte håller med dig.

Känner inte du själv att du kanske lagt orimligt mycket tid för att återta 1000kr?
Varför undviker du det jag skriver och byter samtalsämne?

Till skillnad från dig så kan jag svara på frågor du ställer. Nej jag känner inte att 10min av mitt liv är orimligt mycket tid för att få tillbaka en skuld där jag skiter i pengarna utan vill att personen ska göra rätt för sig.

Jag har för övrigt inte stämt någon. Vet du vad en stämning är?
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-04-28 kl. 12:45.
Citera
2026-04-28, 14:45
Medlem
Citat:
För jag vet att hon dagen efter åkte hem till sitt ex när han inte var hemma, tog sina grejer och flyttade till en kolonilot vilket jag skrivit. Hon bytte även postadress.

Nej alla har definitivt inte skrivit samma sak. Då har du inte läst. Majoriteten av folk är idioter så att majoriteten av inläggen skulle vara idiotiska räknade jag med innan jag startade tråden.

Ja, majoriteten är idioter, du är den briljante tänkaren som vädrar dina problem på Flashback, enbart för att komma till slutsatsen att ditt problem absolut inte har att göra med dig själv eller dina principer
Citera
2026-04-28, 18:51
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Grattis, du erkänner alltså rakt ut att du är en parasit som utnyttjar folk och skyller på att du är kvinna och ‘fattig’. Det är exakt därför man ska köra Kronofogden på såna som dig.

Parasit är jag inte. Men om en man insisterar på att ger mig pengar så klart jag tar dem! 😄 har dock inte träffat några sånna idioter.
Citera
2026-04-28, 19:21
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Ja, majoriteten är idioter, du är den briljante tänkaren som vädrar dina problem på Flashback, enbart för att komma till slutsatsen att ditt problem absolut inte har att göra med dig själv eller dina principer
Jag har inget problem. I övrigt är du korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Parasit är jag inte. Men om en man insisterar på att ger mig pengar så klart jag tar dem! 😄 har dock inte träffat några sånna idioter.
Visa var jag någonsin skrivit att jag insisterat på att ge någon pengar?

Jag har varken insisterat eller gett pengar och har inte skrivit det i tråden heller. Så upp till bevis. Ta fram inlägget där det står?

Annars bevisar du ju att du är en av "sånna" idioter. Vad nu "sånna" är för ord?
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-04-28 kl. 19:23.
Citera
2026-05-02, 07:58
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Jag har inget problem. I övrigt är du korrekt.

Visa var jag någonsin skrivit att jag insisterat på att ge någon pengar?

Jag har varken insisterat eller gett pengar och har inte skrivit det i tråden heller. Så upp till bevis. Ta fram inlägget där det står?

Annars bevisar du ju att du är en av "sånna" idioter. Vad nu "sånna" är för ord?

Du skrev att du övertalade henne att låna pengar, eftersom du ansåg dig veta bättre än hon och tyckte det var en dålig idé att hon skulle sova hos sitt ex. Att övertala är detsamma som att insistera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in