2026-04-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Har det gjort det då?

Sannolikt borde det vara så. Men jag vet inte.
Svårt att tänka mig att alla gäddor är förstagångsförbrytare.
Citera
2026-04-27, 22:52
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Sannolikt borde det vara så. Men jag vet inte.
Svårt att tänka mig att alla gäddor är förstagångsförbrytare.
Nej ok. Men om Dumpen är upp i drygt 770 gäddor och det finns någon av dem som har barn i sin absoluta närhet, så borde det ju ha framkommit i alla fall ett enda fall som fått uppmärksamhet, kan jag tycka.

T.ex. åtminstone en mamma vars bror är en gädda och som tidigare har fått vara barnvakt åt hennes ungar eller dylikt. Om det har funnits sådant så borde Dumpen ha ett väldigt starkt intresse av att lyfta upp det i stället för att skriva berättelser om anonyma "överlevare" på sin blogg.
Citera
2026-04-27, 22:57
Medlem
Citat:
Nej ok. Men om Dumpen är upp i drygt 770 gäddor och det finns någon av dem som har barn i sin absoluta närhet, så borde det ju ha framkommit i alla fall ett enda fall som fått uppmärksamhet, kan jag tycka.

T.ex. åtminstone en mamma vars bror är en gädda och som tidigare har fått vara barnvakt åt hennes ungar eller dylikt. Om det har funnits sådant så borde Dumpen ha ett väldigt starkt intresse av att lyfta upp det i stället för att skriva berättelser om anonyma "överlevare" på sin blogg.

Jag gissar att familjerna undviker allt som har med dumpen att göra om någon av deras familjemedlemmar blir publicerade.

Men det är väl bara Sara och Patrik som vet hur "samarbetet" ser ut då de kontaktar familjerna.
Citera
2026-04-27, 23:06
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Jag gissar att familjerna undviker allt som har med dumpen att göra om någon av deras familjemedlemmar blir publicerade.
BINGO!!! Och varför gör de det? Jo: för att familjen indirekt blir utpekad och stigmatiserad.

Det är just därför det är så idiotiskt att köra med offentlig skampåle. Dumpen hade kunnat köra en pixlad/blurrad konfrontation där de iofs. dokumenterar att de har ertappat pervogubben med att sexchatta med fiktiva fjortisar. Samtidigt hade Dumpen kunnat bespara familj och släkt till gäddan att de slipper bli uthängda. I stället hade de kunnat kontakta familjen själva och sköta det här snyggare.

Detta bevisar också att Dumpen är så otroligt amatörmässiga i sitt agerande. De skjuter från höften, bryr sig inte om varken vilka metoder de använder eller vilka konsekvenser som det får. Det enda centrala för dem är att få pumpa ut så mycket smaskig förnedring som det går till sina följare, och i andra riktnigen så går flödet med swishar till Dumpen. Anhöriga som pekas ut eller gäddor som begår självmord bekommer dem inte. Allt är bara en medeltida och simpel jakt på karaktärsmord.

Edit:
Citat:
Men det är väl bara Sara och Patrik som vet hur "samarbetet" ser ut då de kontaktar familjerna.
Frågan är om det finns ett enda dokumenterat fall där Dumpen har kontaktat någon familj som har blivit kartlagd? I så fall borde Dumpen ha ett ganska starkt incitament till att visa hur de kan arbeta förebyggande, eftersom det är vad de påstår att gör.
Senast redigerad av HugoStieglitz 2026-04-27 kl. 23:15.
Citera
2026-04-27, 23:18
Medlem
Citat:
JACKPOT!!! Och varför gör de det? Jo: för att familjen indirekt blir utpekad och stigmatiserad.

Det är just därför det är så idiotiskt att köra med offentlig skampåle. Dumpen hade kunnat köra en pixlad/blurrad konfrontation där de iofs. dokumenterar att de har ertappat pervogubben med att sexchatta med fiktiva fjortisar. Samtidigt hade Dumpen kunnat bespara familj och släkt till gäddan att de slipper bli uthängda. I stället hade de kunnat kontakta familjen själva och sköta det här snyggare.

Detta bevisar också att Dumpen är så otroligt amatörmässiga i sitt agerande. De skjuter från höften, bryr sig inte om varken vilka metoder de använder eller vilka konsekvenser som det får. Det enda centrala för dem är att få pumpa ut så mycket smaskig förnedring som det går till sina följare, och i andra riktnigen så går flödet med swishar till Dumpen. Anhöriga som pekas ut eller gäddor som begår självmord bekommer dem inte. Allt är bara en medeltida och simpel jakt på karaktärsmord.

Fast det går ju inte att säga hur skvallret florerar vem som offret pratat med etcetera.(offentlig skampåle) Hur information kommer fram.
Finns det en bild publicerad och video så blir det ju kaos då kommer nog mycket upp till ytan.
Jag förstår din poäng men traumat som det innebär för familjen kan vara gynnsamt för att övriga offer ska komma fram. Som att dra av ett plåster.

Jag kan hålla med om att Dumpen är amatörmässig. Det är bara att kolla på utvecklingen från start.
Och hur den förändras eftersom med skandaler och dylikt.
Men som jag skrivit i tidigare inlägg så gissar jag att Dumpen är tillfällig för att skynda på lagstiftningen. De har ju redan fått igenom en lagändring.

Jag är då övertygad om att fler offer kommit upp till ytan p.g.a. publiceringarna.
Senast redigerad av buffalo3tys 2026-04-27 kl. 23:39.
Citera
2026-04-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Naturligtvis finns det gäddor som avstår pga rädsla för Dumpen.
Dumpen har en avskräckande effekt vilket är en del av deras funktioner.
Sen finns det ju som vi ser massor av gäddor som trots rädslan ger sig iväg till mötesplatsen för att utnyttja barnet sexuellt.
En del springer iväg i full fart långt bort som vi ser hos den senaste gäddan.
Varför springa iväg så där om man är oskyldig...

Du går fortfarande runt och tror på fablerna om att Gunnar 69, chipstuttar mm går hem hos riktiga fjortisar och att dessa skulle klicka online? Det är nog sannolikt det mest urbota korkade jag ens hört talas om. Gubben försöker garanterat men t om en som du måste nånstans inse att det aldrig hänt. Jag vet att du knarkat Dumpen och hänger i Facebookgruppen där du marinerats i åratal till att bli en nyttig idiot som sprider denna dynga i hopp om att upprepning blir en sanning.
Försök att hitta en annan hobby
för du gör dig dum och borde omyndigförklaras. Du inser att hela naturen talar emot detta bisarra?

Jag har bett om att få se en (1) enda fällande dom där ett Dumpen-scenario utspelat sig dvs kåt fjortis hjärta Gunnar 69 och dom blev kära online. Bara mellan dig och mig; det finns inga såna så därför kan inte Sara hosta upp någon dom och hon har haft fem år på sig.

Citat:

Dumpen kan ju pixla/blurra kukarna, varför gör de inte det? Är de så lata att de inte ens kan köra några minuter i Photoshop? Vet de inte hur man gör?

Sara sade under rättegången att kukarna är ett viktigt inslag för att upplysa allmänheten om problematiken med dom gamla otränade hunkarna online. Mitt spontana tips är att koppla fjortisarna tills en bättre lösning är på plats. Dumpen får mycket klagomål av föräldrarna som inte vill ha sina egna ungar lösa inne på Saras blogg men kukarna kommer inte blurras, stenhårt nej!

Poängen med uthängningarna är att offer skall kunna identifiera sina förövare samt varna ungar för bestarna online och då faller det på sin egen orimlighet att ha 18-års gräns. Jag mår också dåligt av kukarna som Sara serverar men vågar inte tänka på hur ungarna mår.
Citera
2026-04-28, 00:53
Medlem
Citat:
Fast det går ju inte att säga hur skvallret florerar vem som offret pratat med etcetera.(offentlig skampåle) Hur information kommer fram.
Finns det en bild publicerad och video så blir det ju kaos då kommer nog mycket upp till ytan.
Jag förstår din poäng men traumat som det innebär för familjen kan vara gynnsamt för att övriga offer ska komma fram. Som att dra av ett plåster.

Jag kan hålla med om att Dumpen är amatörmässig. Det är bara att kolla på utvecklingen från start.
Men som jag skrivit i tidigare inlägg så gissar jag att Dumpen är tillfällig för att skynda på lagstiftningen. De har ju redan fått igenom en lagändring.

Jag är då övertygad om att fler offer kommit upp till ytan p.g.a. publiceringarna.

Vilka offer?
1. Det har väl nu påtalats X antal gånger att dumpens scenarier är helt verklighetsfrämmande , så hur har det uppstått offer?
2. Om nu fler offer har kommit upp till ytan, varför redovisar inte dumpen dessa kopplade till uthängda gäddor?
Naturligtvis inte röja offrens identitet , men två eller tre offer har hört av sig angående gädda nummer si och så efter publicering. Har vi sett något dylikt??
Istället publiceras sagor på deras hemsida, som inte har någon koppling till publicerade gäddor.
Senast redigerad av Takanashi 2026-04-28 kl. 00:55.
Citera
2026-04-28, 08:35
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:

Det tror jag också. Det blir lite löjligt att, trots att Dumpen är en klåpare-organisation, förneka eventuella positiva effekter deras framfart har. Det är också uppenbart att de som en gång torskat för Dumpen har ett trauma pga detta, precis som det finns andra debatörer, som är överlevare och som har eller inte har bearbetat sitt trauma.

Det är ju inte så konstigt att debatten blir explosiv och extrem när dessa möts på tex Flashback.
Citera
2026-04-28, 08:45
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Du verkar helt missa min poäng. I samhällen med laglig prostitution så behöver pervogubbarna inte bli lurade av romansbedragare på Tinder. De kan åka till en bordell och knulla av sig under ordnade former, med vakter som står utanför knullrummen och som kommer till undsättning om kunderna är våldsamma etc.. Hela fenomenet med ensamma män som blir lurade att en fjortis (och ingen annan) är het på honom är ett fenomen som hänger ihop med att dessa pervogubbar inte har tillgång till lagliga köpeknull.

Gäddan: skickar två kukbilder utan förvarning
Några minuter senare...
Fjortisen: åhh vad snygg du är <3

Något för P3 dokumentär att bita i kanske?
Nej jag missade inte din poäng. Jag tror inte du missade min poäng heller.
Citera
2026-04-28, 12:31
Medlem
Citat:
Du verkar helt missa min poäng. I samhällen med laglig prostitution så behöver pervogubbarna inte bli lurade av romansbedragare på Tinder. De kan åka till en bordell och knulla av sig under ordnade former, med vakter som står utanför knullrummen och som kommer till undsättning om kunderna är våldsamma etc.. Hela fenomenet med ensamma män som blir lurade att en fjortis (och ingen annan) är het på honom är ett fenomen som hänger ihop med att dessa pervogubbar inte har tillgång till lagliga köpeknull.

Gäddan: skickar två kukbilder utan förvarning
Några minuter senare...
Fjortisen: åhh vad snygg du är <3

Något för P3 dokumentär att bita i kanske?

Man måste komma ihåg att det är en extremt imponerande dam som basar och driver kampen mot gubbarna och skulle hon anse att göra prostitution lagligt i Sverige för att rädda barn så är det mycket stor risk/chans (beroende på i vilket läger man befinner sig i) att hon får sin vilja igenom. Sara har redan lyckats ändra lagar trots sina 35+ domar i bagaget och det är fan en fet bedrift som saknar motstycke där betyg A+ inte riktigt räcker och varför stanna där liksom.

Var ju snack om att Sverige behöver lämna EU för barnens skull men minns ej hur argumentationen löd men det kan Sara säkert enkelt sälja in hos lådvinstanterna i den stora Facebookgruppen och sen Riksdagen.
Citera
2026-04-28, 12:32
Medlem
Citat:
Du missar majoriteten. Familjemedlemmar och släkt.

Därför tycker jag statistiken på familjemedlemmar och övrig släkt som hamnar på dumpen är intressant. Om det kommit fram nya offer inom familjerna. Genom publiceringarna.

Kan garantera dig att det inte händer av den enkla anledningen att de hade givigt krösamaja vatten på sin kvarn och hon hade nämt de vid varje givet tillfälle.
Citera
2026-04-28, 12:34
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Man måste komma ihåg att det är en extremt imponerande dam som basar och driver kampen mot gubbarna och skulle hon anse att göra prostitution lagligt i Sverige för att rädda barn så är det mycket stor risk/chans (beroende på i vilket läger man befinner sig i) att hon får sin vilja igenom. Sara har redan lyckats ändra lagar trots sina 35+ domar i bagaget och det är fan en fet bedrift som saknar motstycke där betyg A+ inte riktigt räcker och varför stanna där liksom.

Var ju snack om att Sverige behöver lämna EU för barnens skull men minns ej hur argumentationen löd men det kan Sara säkert enkelt sälja in hos lådvinstanterna i den stora Facebookgruppen och sen Riksdagen.
Tills verkligheten kommer ikapp och det inte längre funkar att elda på dom redan hjärntvättade människorna. Ändra lagar är en stark överdrift, fick igenom en tandlös lag. Mig veterligen har ingen polis deltagit vid konfrontationer efter 1a April, för det ska ju vara olagligt då. Konstigt va?

Alla kommentarer man såg "Längtar till 1a April" osv. Mm, hände ungefär inte ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in