2026-04-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag tycker Asoro överdrev kraftigt.

En annan som låg ner för minsta lilla var Abraham man är hyfsat nöjd han inte bär vår vackra tröja.
Är du verkligen det?

Gjort dubbelt så många mål som er bästa målskytt och sprang mer igår än vad någon gnagare sprungit hittills med sina 13500 meter.

Att Asoro överdrev har du dock helt rätt i. Lustigt hur enkelt gårdarna föll generellt med tanke på tonläget efter matchen mot Malmö.
Citera
2026-04-27, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tycker du att AIK tilldöms många straffar? Summerar vi allsvenska säsongerna 2023, 2024 och 2025 så är det väl tre sammanlagt? Det är väl inte många, utan att diskutera huruvida dessa tre har varit soft eller inte

Nu syftar jag ju specifikt på derbyn och inte huruvida ni har fått många straffar de senaste tre åren. Min upplevelse är att både aik och bajen haft marginalerna med sig de senaste tio åren… om det inte är domsluten, så är det stolpen in istället för ut.
Citera
2026-04-27, 12:05
Medlem
QuantumQuills avatar
Varför sitter ni och pratar om vem som fått flest/färst straffar? Känns det som en nyanserad diskussion, utan att orka bryta ner det mer än så?
Citera
2026-04-27, 12:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Nu syftar jag ju specifikt på derbyn och inte huruvida ni har fått många straffar de senaste tre åren. Min upplevelse är att både aik och bajen haft marginalerna med sig de senaste tio åren… om det inte är domsluten, så är det stolpen in istället för ut.
Som nämnt till trollet så var ju straffen ni fick mot oss den kanske billigaste man sett på år å dar när Gulliksen filmar mot Sotte? Känns väldigt relevant i denna diskussion.
Citera
2026-04-27, 12:21
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tycker du att AIK tilldöms många straffar? Summerar vi allsvenska säsongerna 2023, 2024 och 2025 så är det väl tre sammanlagt? Det är väl inte många, utan att diskutera huruvida dessa tre har varit soft eller inte

Sex straffar under de tre säsongerna (4, 0, 2 under 2023, 2024, 2025). Djurgården 11 straffar (6, 3, 2 under 2023, 2024, 2025).
Citera
2026-04-27, 12:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Som nämnt till trollet så var ju straffen ni fick mot oss den kanske billigaste man sett på år å dar när Gulliksen filmar mot Sotte? Känns väldigt relevant i denna diskussion.
Du har påstått detta 2 gånger nu. Puttar man omkull någon som inte har bollen i straffområdet så är straffen given. Gulliksen förstärker möjligtvis men vi har nog inte samma definition av ordet "filma".

Sotte är inte bara en begränsad spelare, han är grymt osmart också. Gulliksen lyckades komma under skinnet på honom. Lite väl enkelt om du frågar mig.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-04-27 kl. 13:04.
Citera
2026-04-27, 12:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Minns fortfarande när Jonas Olsson går upp och nickar rakt på Wiland och vi kontrar in 2-1(?) på övertid, avd: marginaler.
Citera
2026-04-27, 12:48
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Trams. Höj dig. Var du på plats igår eller hemma?

Du vet väl redan svaret?

Han satt på boendet och höll brandy i handen och sjöng för gamla djurgårn.
Citera
2026-04-27, 13:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Du har påstått detta 2 gånger nu. Puttar man omkull någon som inte har bollen i straffområdet så är straffen given. Gulliksen förstärker möjligtvis men vi har nog inte samma definition av ordet "filma".

Sotte är inte bara en begränsad spelare, han är grymt osmart också. Gulliksen lyckades komma under skinnet på honom. Lite väl enkelt om du frågar mig.
Då bör det väl va frispark till Sotte i förstaläget? Eller?
Citera
2026-04-27, 13:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Den är mer tveksam.
Har inga större invändningar att domaren inte ansåg det.
Citera
2026-04-27, 13:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

Tänka sig att du fortfarande besitter kapaciteten att förvåna en med din idioti. Du liksom överträffar dig själv ständigt med att vara sämst. Det är fan imponerande.
Citat:
Försök inte. För Dr Quill är 1+1=12.
Citera
2026-04-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Kolla Glenn Nybergs historik på straffar och röda kort gentemot Djurgården.

Det är sinnessjuk statistik.

Malmös straff 2019, Schüllers röda i Solnaderbyt 2021, Christiansens straff utanför straffområdet (!!!) i cupen 2023.

Christiansens straff var Ladebäck. Men ja, vi har det svårt med Glenn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in