2026-04-27, 05:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Aa, den straffen på Gulliksen var ju ett justitiemord..

Har svårt att avgöra. Det finns kontakt men den är kraftigt förstärkt av Asoro. Vad säger panelen?
Hitte-Joel förstärker och Hahn ser ut att plocka ner och älga framåt för att kontra (vill minnas att han kastar iväg den till mittlinjen). Finns inget uppsåt och Asoro förstärker samtidigt som han medvetet står ivägen. Ingen straff.
Citera
2026-04-27, 06:47
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hitte-Joel förstärker och Hahn ser ut att plocka ner och älga framåt för att kontra (vill minnas att han kastar iväg den till mittlinjen). Finns inget uppsåt och Asoro förstärker samtidigt som han medvetet står ivägen. Ingen straff.
Nej, helt ärligt hade det där blivit rött kort och straff hade vi fan kunnat lägga ner fotbollen. Att finnpajsaren på dif-bänken blir skogstokig när han får se reprisen är ju bara sorgligt. Jag tror inte att någon skulle vilja se en straff i en sån situation. Ur spår, eller vad stod det på difs banderoll som snurrat ihop sig i takbalkarna?
Citera
2026-04-27, 07:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Nej, helt ärligt hade det där blivit rött kort och straff hade vi fan kunnat lägga ner fotbollen. Att finnpajsaren på dif-bänken blir skogstokig när han får se reprisen är ju bara sorgligt. Jag tror inte att någon skulle vilja se en straff i en sån situation. Ur spår, eller vad stod det på difs banderoll som snurrat ihop sig i takbalkarna?
Ur spår Bajen gissar jag. Det var Mattiasson som blev utvisad men det är ju fint med känslor, om än missriktade.
Citera
2026-04-27, 07:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ur spår Bajen gissar jag. Det var Mattiasson som blev utvisad men det är ju fint med känslor, om än missriktade.
Kolla Glenn Nybergs historik på straffar och röda kort gentemot Djurgården.

Det är sinnessjuk statistik.

Malmös straff 2019, Schüllers röda i Solnaderbyt 2021, Christiansens straff utanför straffområdet (!!!) i cupen 2023.
Senast redigerad av cokehyena 2026-04-27 kl. 07:15.
Citera
2026-04-27, 07:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag tycker Asoro överdrev kraftigt.

En annan som låg ner för minsta lilla var Abraham man är hyfsat nöjd han inte bär vår vackra tröja.

Vilket jävla trams.
Det är en avsiktlig armbåge i ansiktet.

Glasklart rött.
Citera
2026-04-27, 07:34
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Hur kom du till den slutsatsen? Tror du att stopptid inte används i ligaspelet? Om fysiken inte räcker till matchplanen så har era tränare gjort bort sig fullständigt med hela träningsupplägget på försäsongen till den grad att det är konstigt att ingen skriker på finnens avgång.
I ligaspelet finns inte övertid och därför kunde vi backa hem igår för att säkra krysset.

Årets enklaste slutsats.
Citera
2026-04-27, 07:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Malmös straff 2019, Schüllers röda i Solnaderbyt 2021, Christiansens straff utanför straffområdet (!!!) i cupen 2023.
Okej trolljävel jag har inte svarat på ditt pajkastande på åratal men här får bli ett undtantag. Förra årets möte mellan Dif-AIK fick ni århundradets billigaste straff med er av ingen mindre än...? Glenn Nyberg.

https://www.youtube.com/watch?v=EGZ70lVUZyY

Så om du ska påstå nåt om hans såkallade "sinnessjuka" statistik ska du hålla käften om du inte ens bemödar dig att visa när nåt så uppenbart fel går er väg...
Citera
2026-04-27, 10:16
Medlem
Citat:
Ur spår, eller vad stod det på difs banderoll som snurrat ihop sig i takbalkarna?

Citat:
Ur spår Bajen gissar jag.

Ur spår bönder skulle jag gissa.
Citera
2026-04-27, 10:39
Medlem
Om jag nu ska förhålla mig opartiskt så tycker jag inte det är straff när Asoro faller, men jag kan väl med viss bitterhet konstatera att det är just sånt bajen och aik fått straff för i liknande situationer de senaste åren. De berömda marginalerna osv…

Sedan är det faktiskt ett obegripligt agerande av Glenn. Om han blåser är det rött kort och straff, eller gult kort på Asoro för filmning… inte ingenting. Det är inte hans fel att matchen slutade oavgjort, men han var fan usel.
Citera
2026-04-27, 10:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Ur spår bönder skulle jag gissa.
Aa jo, så klart haha.
Citera
2026-04-27, 10:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Citat:
Det är en avsiktlig armbåge i ansiktet.

Glasklart rött.
Trams. Höj dig. Var du på plats igår eller hemma?
Citera
2026-04-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Om jag nu ska förhålla mig opartiskt så tycker jag inte det är straff när Asoro faller, men jag kan väl med viss bitterhet konstatera att det är just sånt bajen och aik fått straff för i liknande situationer de senaste åren. De berömda marginalerna osv…

Sedan är det faktiskt ett obegripligt agerande av Glenn. Om han blåser är det rött kort och straff, eller gult kort på Asoro för filmning… inte ingenting. Det är inte hans fel att matchen slutade oavgjort, men han var fan usel.
Tycker du att AIK tilldöms många straffar? Summerar vi allsvenska säsongerna 2023, 2024 och 2025 så är det väl tre sammanlagt? Det är väl inte många, utan att diskutera huruvida dessa tre har varit soft eller inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in