2026-04-27, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Låt mig få gissa att du är minst 50 år och förstår just det, ingenting! Att din fru stannade hemma med barnen när de var små.

Kan inte du ta fram manualen för en 18-årig kille? Manualen som försvann i pappersåtervinningen!

Jag är 30+
Citera
2026-04-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Alla behöver inte könsbekräftande hormonterapi för att fungera normalt, det är du och de transsexuella. Fattar att det rycker lite i baguetten när du tänker på ett Sverige fyllt av vältränade och testosteronstinna ungtuppar som stryker runt på stadens gator och torg men håll dina homo-sex perversioner till sexdelen av flashback så att vi andra slipper dem.

Svaret är att vi har gått med på att låta vinstdrivande företag kontrollera sociala interaktioner och dejting vilket är urbota dumt vilket en invald kan förstå bara denne tänker mer än en minut på vad sociala medier och dejtingappar faktiskt innebär, de bör förbjudas och alla ungdomar mellan 15-25 borde tvingas att delta på dansbanor varje lördagskväll.

Nej, testosteron skapar lugn - precis tvärtom det du tror.
Citera
2026-04-27, 09:07
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag är 30+
Jag är också 30+.
Ska jag anta att du är mellan 30-40 år?
Citera
2026-04-27, 09:14
Medlem
styckets avatar
Skulle personligen kunnat ligga med 100tals kvinnor senaste två åren men valt att ligga med 0. Stämmer in på åldern.
Citera
2026-04-27, 09:31
Medlem
Statistik från USA är att under 30 är 60% procent singlar av männen och 30% av kvinnorna. Hälften av kvinnorna som ingått förhållande under 30 är ju då i förhållanden med män över 30. Det är lite fakta som kan skapa lite kontext för alla som undrar "men om tjejerna ligger med någon så måste ju killarna ligga med någon"

studien: https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-state-of-our-unions/202302/why-are-so-many-young-men-single-and-sexless

Min analys är att feminsmen är förödande för romantiska relationer då den genom att lyfta upp kvinnor och trycka ner män minskar den polaritet som historiskt funnits mellan könen. Män går inte igång på att en kvinna har ett bra jobb. Kvinnor går däremot igång på att en man har ett bra jobb. Nu har vi helt plötsligt två människor som måste krångla sig igenom hindret att kvinnan har det mer prestigefyllda jobbet vilket är en onaturlig situation för båda parter.
Citera
2026-04-27, 09:35
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Skulle personligen kunnat ligga med 100tals kvinnor senaste två åren men valt att ligga med 0. Stämmer in på åldern.

Jag skulle också kunnat ligga med ett par tjejer dom senaste åren, men gjorde det inte för jag för en gångs skull tänkte på konsekvenserna.

Sist gång så blev en tjej stört kär i mig efteråt & jag kände mig fruktansvärt skyldig och fick extremt dåligt samvete av det, trots att hon sa hon "bara" ville ha sex och inget annat. Kände mig ärligt talat som en riktig svin efter det.
Citera
2026-04-27, 09:47
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket

Är du en valack eller?

Eller du kanske menar att när du gått förbi thaisalongen så valde du att inte gå in, och då kan man ju säga att man valt att inte ligga om man har lite fantasi?
Citera
2026-04-27, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag skulle säga att det bara är männen högst upp i hierarkin som har ett övertaget över kvinnor i att vara "grindvakt" till förhållande. Dvs männen som inte faller för vem som helst och som alla kvinnor kärar ner sig i. Men när det kommer till resten av alla män så är nog både kvinnor och män i dessa fall lika mycket "grindvakter" till förhållande.

Sen vet jag inte vad du menar med våldtäkt och varför det är relevant.
Ja, har man inte råd med en Ferrari så kanske man nöjer sig med en Opel. Men ingen nöjer sig så länge de tror sig kunna få något bättre. Jag hävdar dock att det upplevda utbudet online har meckat med den där tron, såpass att vi börjar vara tillbaks till det hundra år gamla; gillar hon dig och ni inte är släkt, gift er! Underförstått att så många fler chanser får inte killen och vad han tycker om henne blir irrelevant. Svälj det tjejer, oddsen är rätt stor att du är vad som "blev över", den han nöjde sig med. Leder troligen till många trista förhållanden.

Ditt sista stycke. Om en kvinna tvingas till sex när hon inte vill, där är det våldtäkt
Citera
2026-04-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Allt det där är precis som det ska vara, utmejslat genom hundratusentals år.
I stora drag är det så, även om olika kulturer kan ha viss påverkan.

Dessutom, ingen väljer något sämre så länge de tror sig kunna få något bättre. Vad gör onlinedejtingen med den tron?
Citera
2026-04-27, 10:35
Medlem
CC75s avatar
Nej, det är inte hållbart i längden. Utvecklingen inom sociala medier, smartphones, appar har varit förödande för mänskliga relationer. Nu är vi ett stort steg in i nästa skifte. AI. När både män och kvinnor kan få sin artificiella drömpartner utan att riskera något såsom att få nobben, bli falskt anklagad, krossat hjärta etc, då blir "vinsten" med en IRL-relation väldigt liten.

Utvecklingen av sexleksaker så som robotar men även VR kopplat till "tekniska apparater" går snabbt nu vilket gör att även den köttsliga driften kan tillfredsställas på ett för många bra sätt och med mycket låg risk.

Jag har hela tiden hävdat att män och kvinnor egentligen inte trivs tillsammans utan skälet till att man ändå har umgåtts historiskt sett är pga sex- och barndrift. Ta bort detta eller ersätt den ur IRL-ekvationen genom att tillfredsställa dem på annan sätt, vad har du då kvar?

Även om majoriteten fortfarande ett bra tag framöver kommer att bete sig på det "gamla sättet", ökar andelen som inte gör det. Tragiskt är vad det är...

// CC
Citera
2026-04-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
I stora drag är det så, även om olika kulturer kan ha viss påverkan.

Dessutom, ingen väljer något sämre så länge de tror sig kunna få något bättre. Vad gör onlinedejtingen med den tron?
Lustigt du ställer den frågan just nu när jag tittar på Nunnan i SVT Play. En av nunnans systrar säger att fördelen med att vara oskuld är att man kan gå in i en relation utan att relativisera. Man slipper ställa sig frågan om det finns något bättre eller om man redan har varit med om något bättre. Det blir lättare att fatta ett livsavgörande beslut. Hon har onekligen en poäng. Idag måste det vara oerhört att svårt att hitta någon eftersom man hela tiden söker…
Citera
2026-04-27, 10:58
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Kanske att killar tröttnat på tjejer.

Nu ska du inte generalisera dina egna erfarenheter till andra killar. Det kan vara så enkelt att celibatet fått ett uppsving, att hålla på sig till brölloppet och så har giftasfrekvenserna gått ner. Finns en korelation där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in