2026-04-26, 21:12
Medlem
Rostig Saabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RavyBaby
Snart dags att förnya, vad skulle ni säga är säkrast att betala med? har LF så dom är ju kinkiga när det kommer till krypto. Revolut eller Safello? Safello verkar funka för mig om man ska såfall skicka till safello sen revolut.

Sitter i samma sits, btc-betalningar tycker inte min bank om alls.
Körde paypal förra förnyelsen, men nu funkar inte paypal enligt säljaren...
Är det kört med IPTV för min del nu tro?
Citera
2026-04-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostig Saab
Well min säljare slutade också med paypal men då flyttade jag pengar från LF till mitt PP och sen vidare. Nu tar dom Revolut och Safello. Så får nog testa Safello när det är dags.
Citera
2026-04-26, 21:49
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Snart dags att förnya, vad skulle ni säga är säkrast att betala med? har LF så dom är ju kinkiga när det kommer till krypto. Revolut eller Safello? Safello verkar funka för mig om man ska såfall skicka till safello sen revolut.

Citat:
Well min säljare slutade också med paypal men då flyttade jag pengar från LF till mitt PP och sen vidare. Nu tar dom Revolut och Safello. Så får nog testa Safello när det är dags.

Förstår faktiskt inte vad du menar. Safello är ett ställe där man kan handla kryptovaluta? Om LF inte gillar att du köper krypto så lär dom inte heller gilla att du för över pengar till Safello?
Senast redigerad av STALK3R 2026-04-26 kl. 21:52.
Citera
2026-04-26, 23:09
Medlem
Rostig Saabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STALK3R
Förstår faktiskt inte vad du menar. Safello är ett ställe där man kan handla kryptovaluta? Om LF inte gillar att du köper krypto så lär dom inte heller gilla att du för över pengar till Safello?

Precis det som blivit bekymmer för mig, min bank ogillade safello redan för två år sedan och återkallade köpet, förra året gick det inte ens igenom.
Citera
2026-04-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostig Saab

Finns ju mängder med lösningar, vissa kör ju rena kortbetalningar. Sedan finns de ju även hardware wallets och en uppsjö av olika kryptosidor förutom safello
Citera
2026-04-27, 20:24
Medlem
Theoneandonlymes avatar
Fråga till er som vet .....VPN i rauter eller i NVIDIA shield TV Pro , vilken är stabilast eller kvittar det . Fösöker med olika lösningar efter som att det fortsätter lagga från och till trots fler nya "spellistor" från min leverantör ...
Senast redigerad av Theoneandonlyme 2026-04-27 kl. 20:35.
Citera
2026-04-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theoneandonlyme
Fråga till er som vet .....VPN i rauter eller i NVIDIA shield TV Pro , vilken är stabilast eller kvittar det . Fösöker med olika lösningar efter som att det fortsätter lagga från och till trots fler nya "spellistor" från min leverantör ...

DEFINITIVT i media-enheten du kör ifrån.
VPN har en tendens att slöa ner allt så behöver du inte sitta bakom en VPN så undvik det!
Sätter du VPN i din router så påverkas ju hela ditt nätverk...
Citera
2026-04-28, 17:28
Medlem
Theoneandonlymes avatar
ja lite så jag tänker också men jag kan även i routern tala om vilka enheter i mitt nätverk som ska ingå i vpn , bara "klicka ur" det man inte vill ha vpn . Asus rauter..

Citat:
Ursprungligen postat av elp
DEFINITIVT i media-enheten du kör ifrån.
VPN har en tendens att slöa ner allt så behöver du inte sitta bakom en VPN så undvik det!
Sätter du VPN i din router så påverkas ju hela ditt nätverk...
Citera
2026-04-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STALK3R
Sorry var lite otydlig. LF verkar acceptera Safello då jag gjord en överföring med swish till Safello kanske 1-2 år sen funkade iallafall då. Men vissa andra sidor verkar inte LF gilla alls. Därav undrade jag om det går att skicka swish till Safello sen vidare till typ coinbase alt Revolut för att betala.
Citera
2026-04-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theoneandonlyme
ja lite så jag tänker också men jag kan även i routern tala om vilka enheter i mitt nätverk som ska ingå i vpn , bara "klicka ur" det man inte vill ha vpn . Asus rauter..
Kör bara VPN på media enheten så underlättar det bättre. Innan jag startar tivimate så ser jag bara till så att Mullvad körs i bakgrunden på Google TV streamer. Dock funderar jag på byta ut den mot AppleTV då min verkar börja krångla med blinkade skärm var och varannan minut så man får ibland bara slå av den i 30min till en timme.
Citera
2026-04-28, 20:14
Medlem
Theoneandonlymes avatar
Kör bara vpn på NVIDIA shield TV Pro nu där Tivimate är installerad , hoppas det blir bättring .
Har gått ut på webben genom Shilden för att kolla att min ip döljs och ja det gör den

Citat:
Kör bara VPN på media enheten så underlättar det bättre. Innan jag startar tivimate så ser jag bara till så att Mullvad körs i bakgrunden på Google TV streamer. Dock funderar jag på byta ut den mot AppleTV då min verkar börja krångla med blinkade skärm var och varannan minut så man får ibland bara slå av den i 30min till en timme.
Citera
2026-04-29, 19:27
Medlem
Ligger de billigare kina abonnemangen nere för er oxå? Menar inte N1 & Next
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här