2026-04-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag tror inte du förstår särskilt mycket om hur människor fungerar.

Tycker nog mer det är ditt/ antifeministernas problem faktiskt.
Citera
2026-04-25, 22:04
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja kvinnor som haft ihjäl sina män hade tydligen tillräckligt med våldskapital för att ha ihjäl sina män.

Ja det är vanligare att män har ihjäl sina partners ja.

Var det din poäng?

Det var du som gjorde en poäng som jag svarade på. Jag skrev att jag tror fler kvinnor skulle svara ja på frågan om att hatar män än vice versa. Då drog du in på mord och så hamnade vi här.
Citera
2026-04-25, 22:05
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja talibaner tycker säkert det är "det bästa" för kvinnor att de ska våldtas, misshandlas, torteras och stenas till döds.

Ja precis så.
Citera
2026-04-25, 22:05
Avslutad
Citat:
Om förövaren hatar dig så är det lättare att avfärda honom. Inte lika lätt när förövaren älskar dig. Hur tror du alla dessa kvinnor fastnar i sina destruktiva relationer?

Jag svarade på detta:

"Jag tramsar inte. Jag blir mycket hellre förtryckt av någon som uttryckligen hatar mig än någon som tror att hen älskar mig och att förtrycket är för mitt eget bästa. Det är så islam ser ut. Man låter inte flickor och kvinnor gå i skolan eller lyssna på vilken musik de vill etc etc för att man menar att det leder till moraliskt fördärv. De behöver "skyddas"."

Man förbjuder flickor från att gå i skolan eftersom man värderar boskapen högre än flickor och kvinnor i Afghanistan. Bakom ett sådant synsätt ligger förakt, hat och brist på respekt för kvinnor.

Försök följa den röda tråden i det du själv diskuterar åtminstone
Citera
2026-04-25, 22:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker nog mer det är ditt/ antifeministernas problem faktiskt.

Jag är inte anti någonting. Du är fast i din ideologi och klarar inte av att byta perspektiv ens för ett tankeexperiment.
Citera
2026-04-25, 22:10
Avslutad
Citat:
Det var du som gjorde en poäng som jag svarade på. Jag skrev att jag tror fler kvinnor skulle svara ja på frågan om att hatar män än vice versa. Då drog du in på mord och så hamnade vi här.

Det var du som drog in på mord. Jag använde hela ditt resonemang mot dig silly.
Citera
2026-04-25, 22:12
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Man förbjuder flickor från att gå i skolan eftersom man värderar boskapen högre än flickor och kvinnor i Afghanistan. Bakom ett sådant synsätt ligger förakt, hat och brist på respekt för kvinnor.

Nej det gör man inte. Boskap kan inte vara muslimer.
Citera
2026-04-25, 22:14
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det var du som drog in på mord. Jag använde hela ditt resonemang mot dig silly.

Du hade haft en legitim poäng om det inte vore så att män och kvinnor har olika mycket våldskapital.
Citera
2026-04-25, 22:17
Avslutad
Citat:
Du hade haft en legitim poäng om det inte vore så att män och kvinnor har olika mycket våldskapital.

Jag använde hela ditt resonemang mot dig silly.

Våldskapital hade inget med ditt resonemang att göra.
Citera
2026-04-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
varför fortsätter de kämpa för jämställdhet
Det har de väl inte alltid gjort? Först när teknologiska landvinningar erbjudit drägliga materiella förhållanden blev jämlikhet på eftersträvansvärt. Tidigare har det varit ett jävla ok att behöva jobba och slita som män utöver att hantera kvinnliga medicinska och sexuella dilemman och risker.

Man har väl snarare kämpat för motsatsen till jämlikhet. En slags kvinnlig särställning där man sluppit de värsta sysslorna som gått att avstyra på gruppnivå.
Citera
2026-04-26, 10:22
Avstängd
Citat:
Du har aldrig lyckats rätta mig.

Återgå nu till huvuddiskussionen, fattar inte hur du alltid lyckas spåra ur såhär grovt.

Du kan ljuga för att skydda din stolthet. Men du är världens osäkraste person.
Citera
2026-04-26, 20:26
Medlem
Citat:
Kvinnor i väst är inte mer privilegierade än män i väst.
mer är mer ensama, men begår mer självmord, fler organisationer som specifikt är för kvinnor. etc etc

allt mansspecifikt stängs ner. Kvinnor har det bättre än män i väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in