2026-04-25, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Våldskapital är inte samma sak som muskelmassa.

Vad är din poäng?

Menar du att det inte sitter kvinnor i fängelse som har haft ihjäl sina män på olika sätt eller? För att kvinnor inte har våldskapital?
Citera
2026-04-25, 21:52
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En serismördare.....

hans mördande av kvinnor är alltså kvinnohat, men inte när mördandet är sanktionerat av en maktelit som ex talibanerna? då är det "kärlek"?

Japp. Precis som när Annika Strandhäll vill tvinga män och kvinnor att dela på föräldraledigheten. Hon är övertygad om att det är för allas bästa.

Talibanmännen är övertygade om att de måste behandla sina kvinnor på det sättet för allas bästa, inklusive kvinnorna. det står ju koranen, och imamen säger ju det.
Citera
2026-04-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Är det något som driver onda människor och psykopater så är det hat. Det är troligen en av få känslor de verkligen kan känna.

Nej de drivs av maktullkomlighet, nyfikenhet, egna begär, osv. Har ingenting med hat att göra. De är totalt likgiltiga inför sina offer.
Citera
2026-04-25, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag vet inte om det var hat som var orsaken i det fallet eller inte. Du däremot påstod att det var det. Frågan är bara hur du vet det.

Denna diskussionen börjar bli så absurd att jag knappt vet vad jag ska svara längre.

Tror du där var en gnutta hat med i bilden i fallet jag skrev om?
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-25 kl. 21:57.
Citera
2026-04-25, 21:55
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Vad spelar det för roll vad förövaren känner om resultatet blir detsamma?

Alltså jösses, vad gaggar du om egentligen?

Om förövaren hatar dig så är det lättare att avfärda honom. Inte lika lätt när förövaren älskar dig. Hur tror du alla dessa kvinnor fastnar i sina destruktiva relationer?
Citera
2026-04-25, 21:57
Medlem
Citat:
Det ÄR kärlek. Det är en enda stor jävla destruktiv sekt som de suttit fast i sedan forntiden, har du inte fattat det?

Nej att utsätta andra människor för förtryck, diskriminering och tom våld är INTE kärlek.

Om någon önskar förbjuda dig dina mänskliga rättigheter, eller slå dig halvt medvetslös görs detta INTE pga kärlek.
Citera
2026-04-25, 21:58
Avslutad
Citat:
Ok vi försöker så här.. Tror du föräldrar som agar sina barn uppvisar barnhat?

I en del fall ja, hat mot sina barn.
Citera
2026-04-25, 21:58
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Vad är din poäng?

Menar du att det inte sitter kvinnor i fängelse som har haft ihjäl sina män på olika sätt eller? För att kvinnor inte har våldskapital?

Jag svarade på det här:
Citat:
Men om man känner så starkt hat mot män så är det ju bara att leta upp en random man och skjuta/hugga ihjäl honom, precis som fåtalet kvinnliga serimördare. Det sker dock extremt mycket mer sällan än att en kvinna slår ihjäl/hugger/skjuter ihjäl sin partner. Så kvinnor i väst känner inte hat mot män, bara i enstaka fall mot enskilda individer såsom tex en partner.

De kvinnor som haft ihjäl sina män har uppenbarligen haft tillräckligt våldskapital för att kunna ha ihjäl en människa, men det är ovanligt. Mycket vanligare bland män.
Citera
2026-04-25, 21:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej att utsätta andra människor för förtryck, diskriminering och tom våld är INTE kärlek.

Om någon önskar förbjuda dig dina mänskliga rättigheter, eller slå dig halvt medvetslös görs detta INTE pga kärlek.

Jag tror inte du förstår särskilt mycket om hur människor fungerar.
Citera
2026-04-25, 22:00
Avslutad
Citat:
Jag svarade på det här:

De kvinnor som haft ihjäl sina män har uppenbarligen haft tillräckligt våldskapital för att kunna ha ihjäl en människa, men det är ovanligt. Mycket vanligare bland män.

Ja kvinnor som haft ihjäl sina män hade tydligen tillräckligt med våldskapital för att ha ihjäl sina män.

Ja det är vanligare att män har ihjäl sina partners ja.

Var det din poäng?
Citera
2026-04-25, 22:01
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
I en del fall ja, hat mot sina barn.

En del fall ja. I de absolut flesta fallen är det nog inte så. Barnaga var länge normen och du håller nog med om att de allra flesta föräldrar inte hatar barn, särskilt inte sina egna.

På samma sätt hatar inte talibanerna sina kvinnor.
Citera
2026-04-25, 22:03
Medlem
Citat:
Japp. Precis som när Annika Strandhäll vill tvinga män och kvinnor att dela på föräldraledigheten. Hon är övertygad om att det är för allas bästa.

Talibanmännen är övertygade om att de måste behandla sina kvinnor på det sättet för allas bästa, inklusive kvinnorna. det står ju koranen, och imamen säger ju det.

Ja talibaner tycker säkert det är "det bästa" för kvinnor att de ska våldtas, misshandlas, torteras och stenas till döds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in