2026-04-26, 20:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
För min del är svaret ett givet ja. Jag tror dessvärre att vårt spelsätt kan straffa oss hårt mot Kalifatet som har både rutinen och skärpan att faktiskt göra mål på chanserna som vi tveklöst kommer ge dom.
Nyktert, Teu. Jag nämnde nån gång i inledningen av säsongen att uppvaknandet kommer i morgon. Det kommer bli en jobbig kväll för många AIK:are. Ni gör det bra om ni håller MFF under en femmålsseger.
Citera
2026-04-26, 20:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nyktert, Teu. Jag nämnde nån gång i inledningen av säsongen att uppvaknandet kommer i morgon. Det kommer bli en jobbig kväll för många AIK:are. Ni gör det bra om ni håller MFF under en femmålsseger.
Har väldigt svårt att se att Nordfeldt skulle släppa in 5 i nuvarande form, men vi har så klart uteslutande mött nedflyttningskandidater, tappat 5 poäng och kanske inte lirat världens bästa försvarsspel så mycket kan hända. Malmö har dock också varit svajiga och knappast övertygat och en sprängfylld Nationalarena är ingen angenäm upplevelse för islamister.
Citera
2026-04-26, 20:42
Moderator
vfs avatar
Satan, hade behövts tre poäng för Blåvitt idag, Blåvitt hade första men Gais stod upp bra i andra och dominerade faktiskt en del.

Rockson blandar och ger, milt sagt. Målet är jävligt snyggt, men försvarsspelet, hua.

Bra tryck på matchen dock och några kalla blev det efteråt, tog ledigt i morgon.
Citera
2026-04-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Satan, hade behövts tre poäng för Blåvitt idag, Blåvitt hade första men Gais stod upp bra i andra och dominerade faktiskt en del.

Rockson blandar och ger, milt sagt. Målet är jävligt snyggt, men försvarsspelet, hua.

Bra tryck på matchen dock och några kalla blev det efteråt, tog ledigt i morgon.
Bra match utan tvekan och rolig att titta på. För GAIS del är glaset halvfullt eller halvtomt - har inte bestämt mig men ingen insats som jag egentligen ska klaga på för mycket.
Citera
2026-04-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Till alla djurgårdare. Era kommunisttischor med Finndell på: vad fan är det? Någon gruppering som ligger bakom?

Gissningsvis samma gäng som gjort Jesus Priskus och Unes sommar/jul (efter Sune), så inte så mycket mer än en ordvits.
Citera
2026-04-26, 22:14
Medlem
Citat:
Såg inte men var det rött på Hahn eller? Något vrak som inte är dum i huvudet som kan komma med ett utlåtande?
https://x.com/i/status/2048437744985137431

Alltid svårt att bedöma på repriser. En onödig tjuvsmäll från Hahn, som Asoro förstärker?

Mer straff än den som stinsen tog då Sotte knuffade tillbaka på Gulliksen i DIF-AIK ifjol? Men ändå för soft för att blåsa för idag?

(https://fotbolldirekt.se/allsvenskan/domarbasen-bekraftar-difs-straff-var-felaktig/)
Citera
2026-04-26, 22:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
https://x.com/i/status/2048437744985137431

Alltid svårt att bedöma på repriser. En onödig tjuvsmäll från Hahn, som Asoro förstärker?

Mer straff än den som stinsen tog då Sotte knuffade tillbaka på Gulliksen i DIF-AIK ifjol? Men ändå för soft för att blåsa för idag?

(https://fotbolldirekt.se/allsvenskan/domarbasen-bekraftar-difs-straff-var-felaktig/)
Aa, den straffen på Gulliksen var ju ett justitiemord..

Har svårt att avgöra. Det finns kontakt men den är kraftigt förstärkt av Asoro. Vad säger panelen?
Citera
2026-04-26, 22:43
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Aa, den straffen på Gulliksen var ju ett justitiemord..

Har svårt att avgöra. Det finns kontakt men den är kraftigt förstärkt av Asoro. Vad säger panelen?
Han armbågar honom i ansiktet.
Citera
2026-04-26, 22:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Mitt problem är att Hahn har säkert 20 kilo på Asoro och hade 100% garanterat knockat Joel om han armbågat honom "på riktigt". Det hade absolut inte varit tal om att hålla händerna över ansiktet och rulla runt i gräset, utan Joel hade varit out cold. Kontakten som finns, och det finns kontakt, är marginell. Frågan är om det räcker?
Citera
2026-04-26, 23:07
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Mitt problem är att Hahn har säkert 20 kilo på Asoro och hade 100% garanterat knockat Joel om han armbågat honom "på riktigt". Det hade absolut inte varit tal om att hålla händerna över ansiktet och rulla runt i gräset, utan Joel hade varit out cold. Kontakten som finns, och det finns kontakt, är marginell. Frågan är om det räcker?
Ingenting räcker när Nyberg dömer oss.
Citera
2026-04-26, 23:51
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Jag tycker Asoro överdrev kraftigt.

En annan som låg ner för minsta lilla var Abraham man är hyfsat nöjd han inte bär vår vackra tröja.

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Vilket jävla trams.
Citera
2026-04-27, 00:02
Medlem
Fan hände med Mjällby? Från att ha slagit poängrekord till att kämpa för att vara kvar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in