2026-04-26, 17:39
Medlem
highstakess avatar
Tänkte Gais åka ur allsvenskan, när dom äntligen ska spela europa-spel........
Citera
2026-04-26, 17:40
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Allsvenskan känns riktigt svag iår.

Brommapojkarna, Degerfors, Västerås, GAIS, Örgryte, Blåvitt, Kalmar, Halmstad är alla klubbar med spelartrupper som inte hade varit någon skräll om de åker ur ligan. Det är halva ligan som är alltså tillräckligt dåliga för att åka ur.

Bajen hackar, Djurgårdn hackar, MFF hackar, Ellos är medelmåttiga, AIK likaså. Mjällby verkar ha haft sitt förra året.

Att Sirius målas upp som något fenomenalt lag säger väl mycket om årets upplaga.
Ja allsvenskan är oerhört dålig kvalitet i år, men så blir det när man säljer en spelare så fort han blir bra...
Citera
2026-04-26, 17:45
Medlem
Teus avatar
Såg inte men var det rött på Hahn eller? Något vrak som inte är dum i huvudet som kan komma med ett utlåtande?
Citera
2026-04-26, 17:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Såg inte men var det rött på Hahn eller? Något vrak som inte är dum i huvudet som kan komma med ett utlåtande?
Nej! https://www.flashscore.se/match/fotboll/djurgarden-4Kh5hPE1/hammarby-SQsg3nME/?mid=vwlycNSN
Citera
2026-04-26, 17:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Gick ju otroligt bra

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hur känns det i maggen idag då?
Japp. Jag hade fel.
Citera
2026-04-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Tänkte Gais åka ur allsvenskan, när dom äntligen ska spela europa-spel........

Det blir så när man säljer precis allt och ersätter med division 1 spelare och hoppas på lika bra utdelning som förra året, fine. Otur med långtidsskador på Lundgren och Holmen men naivt ändå.

Vem är denna nya anfallaren i GAIS? Från Kanada? Otroligt dålig anfallare, missar precis ALLT.
Citera
2026-04-26, 18:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Japp. Jag hade fel.
Spelmässigt var vi ju betydligt bättre. Men lite bättre slutprodukt hade du fått rätt. Vi är helt under isen just nu.
Citera
2026-04-26, 18:27
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Har jag tagit så fel Jag avsåg Vasic - hade för mig att han delade segern i skytteligan med någon men det var väl år 24....eller?

Så här är det: Vasic vann 24 och ensam - var skadad under 25 som då delades mellan:
August Priske (Djurgårdens IF)
Ibrahim Diabaté (GAIS)

Sorry jag råkade missta mig lite men jag tror nog eller rättare är säker på att alla förstod vad jag menade och avsåg med mitt första inlägg....
Sorry, var lite dryg bara.

Underbar söndag med många förlorare!
Citera
2026-04-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50-Cent
Det är för att ni är fittor

Allltid varit
Stockholms AIDS

Sluta projicera när alla vet att det är ni som gillar injicera!
Citera
2026-04-26, 19:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Spelmässigt var vi ju betydligt bättre. Men lite bättre slutprodukt hade du fått rätt. Vi är helt under isen just nu.
Nja.. Första 25 är det inget snack om att Dif totaldominerar men sen växte Hammarby in i matchen och efter Besaras kvittering såg det rätt ljust för er del men ni var jävligt trögstartade idag och det kostade. Paolos var förövrigt jättedålig då han knappt lyckades med en enda duell, blev av med bollen stup i kvarten och passa en hel del fel så det var ju också en starkt bidragande faktor. Vår tur mot Dif om två veckor så det skall bli spännande men en sak i taget!

Skulle man tacka ja till ett kryss mot Malmö på förhand nu är frågan...? Sen väntar Elfsborg borta och Dif hemma så det är veckor med spänning, oro, förväntan och ångest!
Citera
2026-04-26, 19:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Nja.. Första 25 är det inget snack om att Dif totaldominerar men sen växte Hammarby in i matchen och efter Besaras kvittering såg det rätt ljust för er del men ni var jävligt trögstartade idag och det kostade. Paolos var förövrigt jättedålig då han knappt lyckades med en enda duell, blev av med bollen stup i kvarten och passa en hel del fel så det var ju också en starkt bidragande faktor. Vår tur mot Dif om två veckor så det skall bli spännande men en sak i taget!

Skulle man tacka ja till ett kryss mot Malmö på förhand nu är frågan...? Sen väntar Elfsborg borta och Dif hemma så det är veckor med spänning, oro, förväntan och ångest!
Ok. Jag har inte sett om matchen så det kanske stämmer. Kalle Kuk får ta på sig detta delvis; ut med OJ efter 70 och in med Adjei.

Till alla djurgårdare. Era kommunisttischor med Finndell på: vad fan är det? Någon gruppering som ligger bakom?
Citera
2026-04-26, 19:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
För min del är svaret ett givet ja. Jag tror dessvärre att vårt spelsätt kan straffa oss hårt mot Kalifatet som har både rutinen och skärpan att faktiskt göra mål på chanserna som vi tveklöst kommer ge dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in