2026-04-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaFIare
Samma här. Skickades i onsdag förra veckan och står 21-22 april på spårningen. Men ser inga skanningar eller liknande på PostNL trackingen eller hos PostNord.

På PostNL står det bara att dom har paketet och estimated delivery. Står det nåt i din tracking?

Fick du någon post idag?
Citera
2026-04-22, 16:58
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Med anledning av mina tidigare inlägg vill jag bara säga att svar på mail nu erhålls. Så jag ska inte hävda negativt mot sändaren ifråga. Blev nog bara mkt på en gång för sändaren.
Citera
2026-04-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristianLiv
Fick du någon post idag?

Nope…de hävdar att det verkar som att den kommit bort i transport. Vore isåfall det andra komp-utskicket som försvunnit, totalt alltså tredje paketet på samma beställning. Lol.

Antar du inte heller fått?
Citera
2026-04-22, 19:09
Medlem
Citat:
Nope…de hävdar att det verkar som att den kommit bort i transport. Vore isåfall det andra komp-utskicket som försvunnit, totalt alltså tredje paketet på samma beställning. Lol.

Antar du inte heller fått?

Ne fick inte heller nåt. PostNL är riktigt jävla konstigt. Fattar ingenting, skiten trackar ju ingenting.

Men ja de svarade mitt mail också att det verkar försvunnit under transporten men tror inte riktigt på det. Hur stor är sannolikheten både mitt och ditt försvinner, beställda samma dag osv... tror mer på de som jobbar på PostNL att det mest sannolikt är påväg men att det inte scannas eftersom det mer är ett brev.

Tur jag trappade ner som fan innan och delat upp doserna, misstänkte att det skulle vara något skumt med detta fraktbolag
Citera
2026-04-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristianLiv
Ne fick inte heller nåt. PostNL är riktigt jävla konstigt. Fattar ingenting, skiten trackar ju ingenting.

Men ja de svarade mitt mail också att det verkar försvunnit under transporten men tror inte riktigt på det. Hur stor är sannolikheten både mitt och ditt försvinner, beställda samma dag osv... tror mer på de som jobbar på PostNL att det mest sannolikt är påväg men att det inte scannas eftersom det mer är ett brev.

Tur jag trappade ner som fan innan och delat upp doserna, misstänkte att det skulle vara något skumt med detta fraktbolag

Haha nä tror inte heller det är borta. Men håller med, har ändå en konstig känsla över det hela. Känns som att det inte kommer komma något av nån anledning hahaha…

Får satsa på bli positivt överraskad när jag kollar brevlådan nån dag
Citera
2026-04-26, 18:27
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Är det relativt säkert att handla med spårbart hade ni sagt eller är det lika stor risk för beslag med det enda undantaget att du kan spåra paketet och således ser om det fastnar?
Citera
2026-04-26, 19:47
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Är det relativt säkert att handla med spårbart hade ni sagt eller är det lika stor risk för beslag med det enda undantaget att du kan spåra paketet och således ser om det fastnar?

Risken är densamma.
Citera
2026-04-26, 19:53
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Risken är densamma.
Vill du ge nån procentsats på hur många brev som beslagtas och inte? Fick 4 vanliga brev norpade i fjol och det känns inte direkt säkrare nu..
Citera
2026-04-26, 20:24
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Vill du ge nån procentsats på hur många brev som beslagtas och inte? Fick 4 vanliga brev norpade i fjol och det känns inte direkt säkrare nu..

Haha, i det stora hela så har väl en lättöl högre procent. Nu beställer jag inte narkotika längre, men har fått andra grejer beslagtagna. Och det har främst varit i samband med att de har sina riktade insatser på postterminalerna. Men när de har dessa är ju svårt att veta.

Något som varit framgångsrikt för mig är att köpa av mindre försäljare, de skickar ju av förklarliga skäl färre paket och sticker därmed inte ut på samma sätt.
Citera
2026-04-26, 20:38
Avslutad
Citat:
Haha nä tror inte heller det är borta. Men håller med, har ändå en konstig känsla över det hela. Känns som att det inte kommer komma något av nån anledning hahaha…

Får satsa på bli positivt överraskad när jag kollar brevlådan nån dag

Eller så var det hjärndött av er att sitta och skriva exakt när det skickades, vilket fraktbolag, ringa fram och tillbaka till fraktbolaget, skriva när det sagts ankomma....från vilket företag!!! (lätt lista ut)...listan fortsätter....?

Fraktbolagen har ett direkt samarbete med både tullen och polisen. Samt att ni kriver allt offentligt. Tänk efter nästa gång va
Citera
2026-04-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savecannabis
Eller så var det hjärndött av er att sitta och skriva exakt när det skickades, vilket fraktbolag, ringa fram och tillbaka till fraktbolaget, skriva när det sagts ankomma....från vilket företag!!! (lätt lista ut)...listan fortsätter....?

Fraktbolagen har ett direkt samarbete med både tullen och polisen. Samt att ni kriver allt offentligt. Tänk efter nästa gång va

Men käften herregud

Om paket man betalat stora pengar för inte anländer när de ska det är klart man börjar försöka ta reda på vart det är.

Jag hade aldrig problem med UPS, paketet kom fram varje gång. Nu med denna skit (PostNL) så kommer det inte fram
Citera
2026-04-26, 21:02
Avslutad
Citat:

Tidigare år har det skett runt 20 000 beslag årligen. Oklart om det har publicerats några siffor för 2025 men någon ökning lär det knappast vara tal om.

Enligt Polisens egna uppskattning skickas 1-2 miljoner knarkbrev i inrikesposten varje år.

Det ger en genomsnittlig upptäcktsrisk över året på 1-2%.

Risken varierar åt endera håll beroende på faktorer som:

- Vilken säljaren är,
- Mängd och sorts narkotika

Ett par hundra personer döms varje år för brottet försök till narkotikabrott eller försök till ringa narkotikabrott.

De har ofta erkänt men döms ibland mot sitt nekande eftersom bevis finns i form av kryptoköp, spår i mobiltelefonen eller att de har gjort så många beställningar att domstolen tycker det är osannolikt att någon annan än adressaten skulle ha beställt brevet.

För den som beställer ett enstaka knarkbrev är risken att dömas för det därmed mycket låg, långt under 0,5%. Fortsätter man att beställa regelbudet ökar den risken exponentiellt.

För den som absolut inte vill dömas är det alltså en dum idé att fortsätta beställa narkotika på posten regelbundet. Särskilt efter ett, två eller flera beslag. Den som inte har något att förlora på en dom kan naturligtvis skita i vilket.
Senast redigerad av Sharkkman 2026-04-26 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in