2026-04-26, 17:24
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, tycker inte det är rimligt. Hade han stulit/snattat/ringa stöld en gång hade det varit rimligt att skicka hem. Inte för tre fortkörningar, däremot kanske han borde tänka sig för lite mer när han kör bil? Kanske inte skulle ha körkort alls?
Varför ska vi ha indier i Sverige som inte respekterar våra lagar? Han är en trafikfara och hör hemma i Indien, inte i Sverige.
Senast redigerad av Libertarismus 2026-04-26 kl. 17:29.
Citera
2026-04-26, 17:27
Medlem
Morgonrodnads avatar
Indisk traffik är banne mig livsfarlig.
Vi vill absolut inte ha hit den. Kan han inte respektera svensk lag baklm ratten är det inte orimligt att utvisa honom. Är det så viktigt för honom att få köra ihjäl folk så kan han göra det hemma i Indien.
Citera
2026-04-26, 17:29
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det finns ju en migrationsdomstol och en migrationsdomsöverdomstol dit man kan överklaga beslut.

God vandel är väl inte lag ännu?

Tycker ofta sånthär blir fel i Sverige, vad har fortkörning med hans uppehållstillstånd att göra?

Däremot borde man dra in hans körkort som han uppenbarligen konverterat på något sätt från sitt indiska.
Om jag åker till Japan och börjar begå småbrott kommer jag att bli häktad hos polisen tills jag erkänner och sedan skickas jag hem och får aldrig återvända. Det är HELT RÄTT. Respektera andra länder lagar och seder. Han har noll respekt för Sverige och svenskar - alltså har han förbrukat sin rätt att vara här, på livstid.
Citera
2026-04-26, 17:33
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Älskar det här, Sverige är så körd!

Vi behåller alla portsprängare och kastar ut företagare!
Företagare? Att köra runt som en galning på sin Foodora-vespa är inte att vara företagare, utan kallas för skitgöra.
Citera
2026-04-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Det är återigen ingen utvisnings hans uppehållstillstånd har gått ut och han saknar rätt få det förnyat, utvisning är något man döms till som straff i en rättegång, media har dock svårt förstå det här och gör en snyft historia.

Men ger dig rätt i ditt andra påstående, sverige skulle ju vara mångkulturellt varför ser man bara en kultur här då islam isf
Så trots att jag har hänvisat till lagen som säger att man utvisas för att man saknar uppehållstillstånd så envisas du med att det bara kan handla om brott. Rätt ynkligt, eller hur? Men man märker på hur du skriver hur låg utbildning du har. Alltså vågar du inte släppa sargen.
Citera
2026-04-26, 19:14
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Sedan 2022 har företagarparet Raja Bindra och Jyotsana Lata drivit livsmedelsbutiker i Älmhult och Lund med stor framgång. Deras verksamhet, som fokuserar på asiatiska produkter, har vuxit stadigt och nyligen startade de även ett importföretag med ensamrätt för stora indiska märken i hela Skandinavien. Trots att de skapat arbetstillfällen och engagerat sig lokalt genom att sponsra föreningar, hotas nu parets framtid i Sverige. Orsaken är att Raja Bindra har fått tre fortkörningsböter under de senaste tre och ett halvt åren, vilket har fått Migrationsverket att ifrågasätta hans rätt till permanent uppehållstillstånd.

Situationen har väckt starka reaktioner i Älmhult, där lokala politiker som Gusten Mårtensson och Jessica Wihlborg öppet kritiserar Migrationsverket. De menar att det är orimligt att utvisa personer som bidrar med stort samhällsvärde på grund av mindre trafikförseelser. Kritiken riktas även mot att myndigheten tycks föregå den nya så kallade "vandellagen", som skärper kraven på klanderfritt levnadssätt från och med juli 2026. Paret själva uttrycker en stor oro för att tvingas lämna det liv och de företag de byggt upp, medan Migrationsverket menar att all form av brottslighet alltid vägs in i deras bedömningar, oberoende av den nya lagstiftningen.

https://www.smalanningen.se/almhult/framgangsrika-foretagare-hotas-av-utvisning-korde-for-fort/

Är det rimligt? Man kan visserligen kritisera honom för hans vandel, att köra för fort och åka fast så pass ofta är inte bra, men, som sagt, är det rimligt sett till helheten? Diskutera.

Frågan är väl snarare om man ska få stanna i vårt land TROTS att man beter sig illa som gäst, tex kör vårdslöst istället för att respektera landets regler, bara för att man startat ett företag? Mitt svar är "Nej, hälsa Gandhi!", ut med dessa två och fortsätt gärna i hög takt innan valet. Prioritera gärna muslimer, de har ingen plats i civiliserade länder.
Citera
2026-04-26, 19:21
Medlem
Citat:
Så trots att jag har hänvisat till lagen som säger att man utvisas för att man saknar uppehållstillstånd så envisas du med att det bara kan handla om brott. Rätt ynkligt, eller hur? Men man märker på hur du skriver hur låg utbildning du har. Alltså vågar du inte släppa sargen.

Varför spelar det roll för dig om man kallar det avvisning eller utvisning när en indier skall förpassas ur landet pga saknar uppehållstillstånd?
Citera
2026-04-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Varför spelar det roll för dig om man kallar det avvisning eller utvisning när en indier skall förpassas ur landet pga saknar uppehållstillstånd?
Det spelar roll vad som är sant, speciellt när någon förnekar det. Jag är emot postmodernismen där allas känslor ska trumfa fakta. Du är för det, ser jag. Så då frågar jag, varför spelar det ingen roll för dig?
Citera
2026-04-26, 19:50
Medlem
Citat:
Det spelar roll vad som är sant, speciellt när någon förnekar det. Jag är emot postmodernismen där allas känslor ska trumfa fakta. Du är för det, ser jag. Så då frågar jag, varför spelar det ingen roll för dig?

Det som spelar roll för mig är att utlänningen förpassas ur landet, inte om det är frivilligt utan beslut, eller utvisningsbeslut av tingsrätt i brottmål eller avvisnings eller utvisningsbeslut fattat av Migrationsverket.
Citera
2026-04-26, 19:51
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Sedan 2022 har företagarparet Raja Bindra och Jyotsana Lata drivit livsmedelsbutiker i Älmhult och Lund med stor framgång. Deras verksamhet, som fokuserar på asiatiska produkter, har vuxit stadigt och nyligen startade de även ett importföretag med ensamrätt för stora indiska märken i hela Skandinavien. Trots att de skapat arbetstillfällen och engagerat sig lokalt genom att sponsra föreningar, hotas nu parets framtid i Sverige. Orsaken är att Raja Bindra har fått tre fortkörningsböter under de senaste tre och ett halvt åren, vilket har fått Migrationsverket att ifrågasätta hans rätt till permanent uppehållstillstånd.

Situationen har väckt starka reaktioner i Älmhult, där lokala politiker som Gusten Mårtensson och Jessica Wihlborg öppet kritiserar Migrationsverket. De menar att det är orimligt att utvisa personer som bidrar med stort samhällsvärde på grund av mindre trafikförseelser. Kritiken riktas även mot att myndigheten tycks föregå den nya så kallade "vandellagen", som skärper kraven på klanderfritt levnadssätt från och med juli 2026. Paret själva uttrycker en stor oro för att tvingas lämna det liv och de företag de byggt upp, medan Migrationsverket menar att all form av brottslighet alltid vägs in i deras bedömningar, oberoende av den nya lagstiftningen.

https://www.smalanningen.se/almhult/framgangsrika-foretagare-hotas-av-utvisning-korde-for-fort/

Är det rimligt? Man kan visserligen kritisera honom för hans vandel, att köra för fort och åka fast så pass ofta är inte bra, men, som sagt, är det rimligt sett till helheten? Diskutera.

Jag har inga fortkörningsböter och indier hör hemma i Indien.
Varför är det viktigt för dig att cucka för skräpkulturer?
Citera
2026-04-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det som spelar roll för mig är att utlänningen förpassas ur landet, inte om det är frivilligt utan beslut, eller utvisningsbeslut av tingsrätt i brottmål eller avvisnings eller utvisningsbeslut fattat av Migrationsverket.
Ja, som jag skrev då, det är dina känslor som kommer i första rummet, då vet vi det.
Citera
2026-04-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ja, som jag skrev då, det är dina känslor som kommer i första rummet, då vet vi det.

Nej. Jag styrs inte av känslor i politiska frågor. Jag drivs av en djup övertygelse att Sverige och det svenska folket klarar sig bättre utan dessa människor. Det handlar om en rationell kalkyl och en analys av vad som gynnar fädernelandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in