2026-04-26, 16:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, det är otroligt att någon ens kan komma på tanken att skuldbelägga mamman för att vården begår grova fel under flera år. (Det går inte att utesluta att vissa trollar i tråden.)
Knäckebrödsanalogin säger allt. Det är sånt kvackeri att man inte kan tro att det är möjligt för en person med ett sådant alias på det här forumet.
Citera
2026-04-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad snackar du om. Du sitter just nu och blåljuger. Sjukdomen varierar från barn till barn, vissa kan bli i princip helt friska med åldern, medan andra får värre problem som kommer till och från.
Varierar från barn till barn är korrekt , somliga har bara lätt nedsatt tarmmotorik och behöver varken dropp eller stomi , andra har kraftigt nedsatt tarmmotorik eller helt nedsatta tarmrörelser , Vilken grad tror du E har med dropp , stomi och tankar från mamman att ta bort tjocktarmen , en lindrig form eller en grav form
Citera
2026-04-26, 17:02
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Vad har du dokumentationen som bevisar det? Är det något man ska lita på i vanllg ordning?

Hennes läkares utsago. Det tycker jag man kan lita på.
Citera
2026-04-26, 17:03
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Knäckebrödsanalogin säger allt. Det är sånt kvackeri att man inte kan tro att det är möjligt för en person med ett sådant alias på det här forumet.

Du har svårt med motargument ser jag!
Citera
2026-04-26, 17:07
Medlem
Nu är det så att jag vet enligt säkra källor att barnet kommer att tabort sin stomi framöver. Så ja, barnet har markant blivit friskare fysiskt efter omhändertagandet.
Citera
2026-04-26, 17:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghijklhej
Nu är det så att jag vet enligt säkra källor att barnet kommer att tabort sin stomi framöver. Så ja, barnet har markant blivit friskare fysiskt efter omhändertagandet.

Vilket är ett naturligt förlopp för en del barn med PIPO.

Läs på!
Citera
2026-04-26, 17:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Du har svårt med motargument ser jag!

Knäckebrödsanalogin är ett sällsynt dållgt motargument eftersom det strider mot gällande lagar och regler för hur läkemedel ska distribueras. Det var din analogi. Inte min
Citera
2026-04-26, 17:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Hennes läkares utsago. Det tycker jag man kan lita på.

Det kan man inte. Och vet du varför? För att soc har sitt tolkningsfilter emellan.
Citera
2026-04-26, 17:17
Medlem
Går det inte att blocka kurt-sune ur tråden med tanke på allt som är ooootrooooligt orelevant och det som kanske är relevant upprepas i absurdum sida efter sida efter sida efter sida?
Det förstör tråden fullkomligt.
Citera
2026-04-26, 17:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iivan
Går det inte att blocka kurt-sune ur tråden med tanke på allt som är ooootrooooligt orelevant och det som kanske är relevant upprepas i absurdum sida efter sida efter sida efter sida?
Det förstör tråden fullkomligt.
Nästa soc-troll med nio inlägg kommer in i matchen?

Vad är detta?
Citera
2026-04-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaleontologistKid
Det verkar som om socialtjänsten driver vidare spåret med MbP? Dels la dom ut för 2 veckor sen och önskade kontakt med andra som blivit anklagade för MbP (Länk)

Häromdagen la dom ut på story att ”delar av socialtjänsten driver det vi tidigt blev friade för” (har ej länk). Nu igår la dom ut ett långt inlägg igår där mamman verkar ha fått någon form av besked/information: Länk till inlägg
Jag tolkade det mer som att de försöker avleda problemen med omsorgsbristen genom att fokusera på MBP. Om det funnits en sådan story så hamnar det kanske i ett annat ljus. Om de nu skulle börja driva detta igen så måste något nytt ha framkommit.
Citera
2026-04-26, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghijklhej
Intressant om det är sant. Vet du något om vad pappan tycker om detta, alltså dels stomin men även hennes förbättring i stort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in