Citat:
Ursprungligen postat av
hanspippi
Mentaliteten, personligheten och beteendemönster är intressant. Ingen människa är densamma från början till slut under hela livet.
Jag kan bara gå till mig själv; jag anser att jag har varit enfaldig, naiv och betett mig som en idiot under delar av mitt liv. Men jag har förändrats, jag är inte som när jag var 15 år eller 40.
När morden skedde så var han en sorts människa. Förändrade han sig efter det? Naturligtvis. Jag tycker att likheterna med morden i Linköping är slående.
Fotavtrycken har förvirrat, likaså de 10 000 och det som försvann från huset. Det introverta och den sociala fobin kan utlösa en psykos.
Min tro att det var en tillfällig psykos, han var ensam och det som hände kunde ha hänt, i stort sett, vart som helst.
Frågan är dock om fotspåren kom från blodansamlingarna, de olika storlekarna. Allt faller på det.
Nästa vecka så har jag kanske ändrat min uppfattning i allt. Oerhört intressant fall, jag hoppas verkligen att svar ges.
Ett annat alternativ skulle kunna vara en kille som bestämmer sig för att utföra det perfekta brottet ”i hans värld”. En optimald hämnd på samhället o som utmanar föräldrarnas yrkesval……Känns som han varit en sökare o flyttat ofta o bytt yrkesbanor men aldrig passat in o till slut utmanar han alla och allt…..