2026-04-25, 19:57
Medlem
Den 13 juni i år är en stor dag, emedan Månz uppnår fyrtio (40) jordsnurr, s d h. Är det någon här som har fått sin inbjudan ännu? Jag undrar om min har kommit bort i posten eller om det är någon allmän försening.
Citera
2026-04-25, 22:22
Medlem
MZ säger alltså i förhör att för att hålla sig flytande behövde han avstå alla SocialMedier och övrigt som skrivs online. Alla skärmar var off. Tydligen gjorde det för ont att läsa allt som skrivs.
Och man behöver inte heller vara ett medium för att förstå hur allt som skrivits på Flashback ingår i detta.

Men inte en enda av er stannar upp och funderade på er egen roll. Det enda som verkar betyda något är att gräva så djupt så att det gör riktigt ont för en annan människa.

Ni pratar om privilegierna han har - samtidigt som ni själva ständigt använder er av samma fördelar - nämligen att konstant utnyttja yttrandefriheten , fast i ert fall från ett dunkelt hörn av världen. Bakom en svart skärm.

Och det ni skriver om en annan människas utseende är bland det lägsta jag läst. Och hoppas jag slipper någonsin läsa igen.
Senast redigerad av Lazydell 2026-04-25 kl. 22:24.
Citera
2026-04-25, 22:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man ser på allt som har framkommit nu så tror jag inte längre att det handlar om ett misstag. Det är uppenbart att MånsPetter tänjer på regler och lagar. Summorna verkar inte spela någon roll, han verkar helt enkelt tycka att han förtjänar fördelar före andra. Jag undrar om hans föräldrar har uppfostrat honom till en översittare och gett honom en allt för grandios självbild. Han verkar vara väldigt egenkär och egoistisk.

För ett dygn sen försvarade du att det kunde röra sig om ett misstag....Hur kan man ens byta åsikt så snabbt?
Citera
2026-04-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
MZ säger alltså i förhör att för att hålla sig flytande behövde han avstå alla SocialMedier och övrigt som skrivs online. Alla skärmar var off. Tydligen gjorde det för ont att läsa allt som skrivs.
Och man behöver inte heller vara ett medium för att förstå hur allt som skrivits på Flashback ingår i detta.

Men inte en enda av er stannar upp och funderade på er egen roll. Det enda som verkar betyda något är att gräva så djupt så att det gör riktigt ont för en annan människa.

Ni pratar om privilegierna han har - samtidigt som ni själva ständigt använder er av samma fördelar - nämligen att konstant utnyttja yttrandefriheten , fast i ert fall från ett dunkelt hörn av världen. Bakom en svart skärm.

Och det ni skriver om en annan människas utseende är bland det lägsta jag läst. Och hoppas jag slipper någonsin läsa igen.

Ditt inlägg visar att du är i fel tråd. Trådens namn är inte "Låt oss hylla och stötta Måns Z till varje pris". Du behöver kanske starta en sådan tråd?
Och om du inte vill läsa vad som skrivs här - ett tips: gör då inte det. Svårare än så är det inte.

Och om inte Måns sabbat sitt liv (och andras) hade denna tråden knsppt levt ö.h.t
Senast redigerad av vinter-natt7 2026-04-25 kl. 23:19.
Citera
2026-04-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Han är inte snygg alls utan var en ständig smilfink som tanterna föll för. Månspetter hängde ut sig själv den olycksaliga natten då släpkärran skulle köpas kontant. Med nöd och näppe klarade han sig den gången men inte längre. Bidragsfusk ogillas starkt av dom flesta.

Nej ok vi har förstått att du inte har samma smak som Ciara som du på något sätt försvarar här i tråden. Men du kan inte tänka på att du på något sätt sårar även henne med dina nedlåtande kommentarer om hennes fd man och hennes barns pappa?

Så här sa hon då hon träffade MZ.

Jag var väldigt glad över att sitta bredvid en så vacker man
, ......................., för du var så snygg och hade saker och ting på plats. Så det var definitivt en komplimang,
Citera
2026-04-26, 00:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag medger att min svenska inte var optimal, då jag använde ett engelskt ord. Men det är ett bra ord. Att använda engelska ord i svenskan har mer eller mindre blivit om inte norm så normalt.
...

Fast gör inte det - det är så low colour - nej, men för att inte blanda in Jasper Fforde, ingen är imponerad över lite engelska. Det är snarare den dummes sätt att försöka ha ett bra språk.

Visst, putte lade verkligen inte ned mycket energi i sitt inlägg, och joxande med ord kan i själva verket visa att man är bra på sådant, men ingen häpnar över att man kan något på engelska.

Med det sagt är det inte förvånande att det är mer problem - även om det är en skitgrej.

Knappast någon vill lyssna på MZ 2026.
Citera
2026-04-26, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
För ett dygn sen försvarade du att det kunde röra sig om ett misstag....Hur kan man ens byta åsikt så snabbt?
Sedan dess har det framkommit att han hade full koll på hur man gör för att få barnbidraget att börja rulla in på kontot, men han hade ingen aning om hur man stoppar inrullningen. Det är suspekt. Uppenbarligen har han även försökt lura Skattemyndigheten genom att ta betalt svart. 700 000 är inte lite i sammanhanget heller.

Allt pekar åt samma håll, det är fiffel och brist på respekt mot allt och alla. En bortskämd skitstövel som tycker sig stå över lagar och moral. Det är bara att lägga till fifflare och skattesmitare till epiteten horbock och knarkare. Hans CV fylls på i snabb takt. Han har förmodligen undkommit titeln ”rattfyllerist” enbart tack vare ren tur.
Senast redigerad av N.Armstark 2026-04-26 kl. 06:42.
Citera
2026-04-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Har funderat en del efter att ha sett MZ exfrus hyllning i Expressen häromdagen till sin väninna. Hon lyfter ju fram sin väninna (den numera Marbella-baserade konstnärinnan) som den stora klippan när det stormade som mest, inte minst för all hjälp med det juridiska.

Var inte den officiella storyn att Camilla Läckberg klev in som någon sorts räddande ängel? Det snackades väl om att hon ordnade både toppadvokat och PR-kvinna åt Ciara?

Det får mig att fundera... Om det nu fanns ett helt proffsteam på plats, varför sitter Ciara då i Expressen och tackar en väninna för juridiskt stöd?

Det börjar mer och mer se ut som att Läckberg mest spelade en statistroll i periferin för att putsa på sin egen image som ”systerskapets väktare”, medan det faktiska jobbet gjordes av folk som inte behövde posta om det på Instagram var femte minut.

Har Ciara överhuvudtaget tackat Camilla offentligt för den där påstådda hjälpen? Tystnaden verkar vara total.

Extra intressant blir det ju när man minns hur vissa skribenter här i tråden (t.ex. Bjorndenratte) som då var helt på Ciaras sida, samtidigt spydde galla över just den här väninnan och kallade henne ”charlatan” med en murslev.

Är det så enkelt att Läckbergs hjälp bara var ett luftslott som nu har punkterats?

Läckberg är en narcissistisk mediahora som lever på att sälja billigt tantsnusk förpackat i en deckare av sömng kvaliet. Hennes stöd var enbart varumärkesbyggande.
Läckberg är gift med en cuckold som agerar dörrmatta åt henne och däe hon helt slutat röra.på sig o skyller på det ena o det andra för att förslappad jåsa i soffan med chips cola kösgodis och stora kladdiga bilringar som Simonnksn slicka och suga på. Måste vara härligt att hs ex med en kvinna som väger 10 kg mer än en själv. Urk.
Citera
2026-04-26, 13:09
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Nej ok vi har förstått att du inte har samma smak som Ciara som du på något sätt försvarar här i tråden. Men du kan inte tänka på att du på något sätt sårar även henne med dina nedlåtande kommentarer om hennes fd man och hennes barns pappa?

Så här sa hon då hon träffade MZ.

Jag var väldigt glad över att sitta bredvid en så vacker man
, ......................., för du var så snygg och hade saker och ting på plats. Så det var definitivt en komplimang,
Jag tror knappast Ciara såras av min åsikt angående MånsPetters utseende. När hon upptäckte vilken torsk han är så blev han nog ful även i hennes ögon. En mysig och härlig person kan bli väldigt attraktiv i betraktarens ögon och MP spelade dom falska korten väl där i början. Jag personligen har aldrig sett något snyggt och vackert i smilfinken. Man ser ju hur lik han är sin far och så kommer han själv se ut vartefter. Tyvärr.
Senast redigerad av ziggarillen 2026-04-26 kl. 13:13.
Citera
2026-04-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är väl bra för Ciara att hon har vänner? Att hon var tvungen att anlita juridisk expertis för att få barnens hemvist prövad var inte hennes val. Det var MånsPetter som drev fram rättegången genom sitt olovliga kvarhållande av barnen.

Givetvis var det inte det klanen Zelmerlöw hade planerat när MånsPetter pressade Ciara att flytta till Sverige för att ”rädda äktenskapet”. Hon blev grundlurad att föra barnen till Sverige, men pratet om att rädda äktenskapet var aldrig ärligt menat. Hennes ultimatum att MånsPetter i sin tur skulle låta bli droger och inte vara otrogen togs aldrig på allvar.

Vi är många som tror att hans otrohet och återfallet i kokainmissbruk hade som syfte att splittra äktenskapet när barnen väl var i Sverige. Det var MånsPetters syfte med flytten hela tiden. Att lura Ciara att föra barnen till landet och sedan kasta ut henne med förhoppningen att hon skulle återvända ensam till England. Det är många som har genomskådat syftet och det är den egentliga orsaken till den totala cancelleringen av honom. Ingen normal människa vill ta i honom ens med tång och gummihandskar.

Det blir ju nästan komiskt när du försöker avfärda landets tyngsta PR-rådgivare och en toppadvokat som ”bara vänner”. Det lär vara ganska otacksamt mot de proffs som faktiskt gjort det juridiska och mediala grovjobbet åt Ciara.

Att hon nu i Expressen väljer att tacka en väninna istället för maskineriet som vann rättegången åt henne, handlar nog mest om att snygga till storyn för att framstå som en ensam kämpe snarare än en person med ett massivt strategiskt team bakom sig.

Din konspirationsteori om att MZ medvetet skulle ha planerat ett återfall i missbruk och otrohet som en ”strategi” för att lura någon faller dessutom på sin egen orimlighet. Ingen normal människa förstör medvetet sitt eget liv, sin karriär och sitt rykte för att vinna en vårdnadstvist, det kallas ett tragiskt haveri, inte en plan.

Att du dessutom konsekvent påstår att hon blev ”utkastad” rimmar illa med att hon faktiskt hade tillgång till den absoluta eliten inom juridik och PR. Det är dags att skilja på en vinklad tidningsartikel och de faktiska omständigheterna.
Citera
2026-04-27, 05:50
Medlem
Citat:
Det blir ju nästan komiskt när du försöker avfärda landets tyngsta PR-rådgivare och en toppadvokat som ”bara vänner”. Det lär vara ganska otacksamt mot de proffs som faktiskt gjort det juridiska och mediala grovjobbet åt Ciara.

Att hon nu i Expressen väljer att tacka en väninna istället för maskineriet som vann rättegången åt henne, handlar nog mest om att snygga till storyn för att framstå som en ensam kämpe snarare än en person med ett massivt strategiskt team bakom sig.

Din konspirationsteori om att MZ medvetet skulle ha planerat ett återfall i missbruk och otrohet som en ”strategi” för att lura någon faller dessutom på sin egen orimlighet. Ingen normal människa förstör medvetet sitt eget liv, sin karriär och sitt rykte för att vinna en vårdnadstvist, det kallas ett tragiskt haveri, inte en plan.

Att du dessutom konsekvent påstår att hon blev ”utkastad” rimmar illa med att hon faktiskt hade tillgång till den absoluta eliten inom juridik och PR. Det är dags att skilja på en vinklad tidningsartikel och de faktiska omständigheterna.
Du är verkligen inte den skarpaste kniven i lådan. Du skriver själv att hon tackar en väninna, då borde till och med du fatta att hon hade både ett juridiskt biträde och vänner. Men du förstår nog inte konceptet med vänner. Du har kanske inga?

Vi verkar i alla fall vara överens om MånsPetters återfall i missbruk trots att han visste att det drogfrihet var ett krav från Ciaras sida för att rädda äktenskapet. Han bröt sitt löfte, du får själv bedöma av vilken anledning han gjorde det. Antingen så är hans missbruk så tungt att han inte kunde låta bli kokainet, eller så brydde han sig inte speciellt mycket om att rädda äktenskapet.

Hade inte MånsPetter slängt ut henne och gömt barnens pass så hade hon inte behövt juridiska biträden, att hon var tvungen att anlita dem är ett resultat av att hon kastades ut från hemmet och fick ta en strid om sina barn. Hade MånsPetter inte agerat som en tokig taliban så hade rättegången inte blivit nödvändig.
Citera
2026-04-27, 15:43
Medlem
fitz-humes avatar
Troligen var det någon ragata till handläggare som passade på att skicka en snygg stämning bara för att Måns mitt i vårdnadstvisten glömde meddela försäkringskassan om att barnen har flyttat till sin mamma. Det är ju löjligt för vem som helst kan begå samma misstag i den situationen och i så fall borde väl försäkringskassan vara fullt upptagen med att stämma folk till höger och vänster. Det rör sig alltså om ynka 10600 kr som de dessutom fick tillbaka direkt. Men detta är Måns, det har ju skrivits allt möjligt skit om honom och då ska han straffas. Visst, han har råd att ta detta, men det är ett slag under bältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in