Inget ovanligt att FK jagar jordnötter till pengar MZ är inget unikt fall han betalade tebax sp han kommer bli friad, han har folk som sköter ekonomin åt han på ngt bolag han äger brukar fungera så....
Inget ovanligt att FK jagar jordnötter till pengar MZ är inget unikt fall han betalade tebax sp han kommer bli friad, han har folk som sköter ekonomin åt han på ngt bolag han äger brukar fungera så....
Dina inlägg är lika delusional på lika dålig svenska som alltid. Det är inte så att man känner förrtroende😄
Att han inte tänkte på att meddela Försäkringskassan att barnen flyttade efter domen kan knappast jämföras med att medvetet stjäla. Det är ett misstag som många skulle kunna göra.
För den här gången måste jag faktiskt hålla med dig.
Som man kan utläsa av hans uttalanden behöll han inte pengarna medvetet och betalade tillbaka dem omedelbart när han fick reda på det.
Citat:
Jag var knappt medveten att jag fått pengarna. Allt har rasat runt i kring mig. Det är dumt av mig att inte läsa på Kivra tydligare. Mer än så kan jag inte be om ursäkt, säger han i förhör och påpekar att han betalat tillbaka pengarna så fort han fick reda på att han var skyldig att göra det.
Jag erkänner att jag mottagit pengar från Försäkringskassan som jag betalar tillbaka så fort jag blivit varse om min skuld. Förnekar brott. Jag har agerat utefter mina bästa möjligheter i den situationen jag befann mig.
Det är säkert bra och rätt att sådana utbetalningar granskas och kontrolleras, oavsett personens offentliga status.
Men om man direkt ska åtala någon för brott när den personen visar sig så samarbetsvillig, betalar tillbaka pengarna direkt och man mer än väl kan verifiera och offentligt följa att situationen omkring honom vid den tiden faktiskt var mycket kaotisk, det kan man säkert tänka över en extra gång.
Det finns nog andra fall som är mer relevanta, där miljonbelopp medvetet och i bedrägligt syfte undanhålls... Kanske borde man rikta sina ansträngningar mer mot dessa fall?
En man som hade allt , snygg fru , barn , bra ekonomi , utseende , hus, bra inkomst och fick vara med på allt överallt och dyrkades av många , till att bara rasera allt , satan vilken ångest han måste sitta inne med och vilken ånger
Men vänta nu han har väl fortfarande kvar allt det du rabblade upp.
Han har ju fortfarande kvar utseendet, ekonomin, huset/husen och barnen. Blev nog lite fel då du skrev bara.
Det enda han faktiskt blivit av med är en fru som valde att hänga ut honom inför hela landet istället för att prata, trots att hon visste att han hade det tufft. Att bli av med en så osmaklig och illojal person är ingen förlust, det är en vinst. Med tanke på hur omtyckt han fortfarande är så är det nog snarare läge att gratulera honom.
Han har ju fortfarande kvar utseendet, ekonomin, huset/husen och barnen. Blev nog lite fel då du skrev bara.
Det enda han faktiskt blivit av med är en fru som valde att hänga ut honom inför hela landet istället för att prata, trots att hon visste att han hade det tufft. Att bli av med en så osmaklig och illojal person är ingen förlust, det är en vinst. Med tanke på hur omtyckt han fortfarande är så är det nog snarare läge att gratulera honom.
Han mår säkert prima och är lycklig som en lärka på våren….
I sak har DjPutte självklart rätt - som vanligt.
Frågan är bara om du verkligen läste igenom ditt eget inlägg ordentligt innan du gjorde narr av hens?
Läs nu istället vad förhöret återger och sluta försöka hitta en anledning att sparka på någon som redan ligger.
Jag medger att min svenska inte var optimal, då jag använde ett engelskt ord. Men det är ett bra ord. Att använda engelska ord i svenskan har mer eller mindre blivit om inte norm så normalt.
Putte har fel som alltid, och hen skriver bedrövligt.
Jag sparkar inte på någon som ligger. Jag anser att lagar och regler ska gälla lika strikt för alla, även för Måns Z. Men det finns naturligtvs inte på kartan hos dig och dina gelikar. MZ är ju en gud...
Och att han ligger ner kan han bara skylla sig själv för. Det också. Det är inte ett dugg synd om honom. Som man bäddar får man ligga.
En man som hade allt , snygg fru , barn , bra ekonomi , utseende , hus, bra inkomst och fick vara med på allt överallt och dyrkades av många , till att bara rasera allt , satan vilken ångest han måste sitta inne med och vilken ånger
Verkligen!
Men han borde förstått att detta skulle hända förr eller senare, eftersom hans missbruk av alkohol och droger plus sex=otrohet pågått i många många år.
Som man bäddar får man ligga, som sagt.
Men det är ett mänskligt drag, att vara ickerationell och ställa till det för sig. Men för några går det längre än för andra...
Du tycker de? tror du han själv tycker de ? att han har kvar ekonomin ? barnen ? han har barn men i en delad familj och inte vårdnaden och de bor mestadels inte i sverige , utseendet som kvinnor gillade vart så klart en kombination av att han var populär då kan man lätt bortse från det faktum att han egentligen ser ut som vilken byggjobbare som helst med stor näsa , dvs skönheten satt i betraktarens ögon och ev hos han själv när han kände hur omtyckt han var , tycker du fortfarande han spinner på den tråden , huset hade han kanske tänkt köpa för sin goda ekonomi , det vet vi inte de vi vet nu är att han har inte ens huset då det står på fadern
Enligt stämningen ska MZ den 23 april ha anmält till Försäkringskassan att hans barn hade flyttat till Sverige sen hösten 2025.
I samband med att MZ anmälde till Försäkringskassan att barnen var i Sverige så ska myndigheten ha informerat honom om att han kan göra sig "skyldig till brott om han lämnar oriktiga eller ofullständiga uppgifter eller inte meddelar Försäkringskassan när uppgifterna ändras."
Enligt Expressen påstår MZ att han inte hade koll på Försäkringskassan och barnbidraget
Citat:
"Zelmerlöw säger även att han inte hade någon aning om att han hade fått bidrag.
– Det är först när jag får ett brev på Kivra från försäkringskassan att jag behöver betala tillbaka som jag ens inser att jag har barnbidrag."
Han hade alltså koll på Försäkringskassan den 23 april.
Men inte några veckor senare när barnen var tillbaks i UK.
Citat:
"– Det enda sättet att hålla mig flytande vara att koppla bort mig från världen och skärmar. "
Visst, en kris.
Men till slut ska han i september ha anmält till Skatteverket att barnen var utflyttade. Inte heller då anmälde han detta till Försäkringskassan.
Det var Skatteverket alltså som informerade Försäkringskassan om att barnen inte bodde i Sverige under den period då MZ hade mottagit barnbidrag. (Källa: stämningen).
Hanteringen känns väl ungefär lika undermålig som när MZ i egenskap av arbetsgivare inte såg till att arbetstagaren LW från tredjeland hade ett korrekt arbetstillstånd.
Och där brast det väl redan hösten 2024? Var det skärmfritt för MZ redan då, hela hösten 2024 och tidigt 2025?
Men sen blev det aktivitet med skärm ett tag i maj 2025 när han ansökte om serveringstillstånd?
Hänger inte riktigt med i det här med MZ:s skärmvila.
PS: Svårt posta inlägg, fastnar i nån Captcha-loop. Tog många försök att få in det här inlägget. Nämner detta ifall jag inte skulle svara på eventuella kommentarer.
Senast redigerad av Tjatmorbror 2026-04-25 kl. 11:39.
Han är inte snygg alls utan var en ständig smilfink som tanterna föll för. Månspetter hängde ut sig själv den olycksaliga natten då släpkärran skulle köpas kontant. Med nöd och näppe klarade han sig den gången men inte längre. Bidragsfusk ogillas starkt av dom flesta.
Senast redigerad av ziggarillen 2026-04-25 kl. 11:58.
Han är inte snygg alls utan var en ständig smilfink som tanterna föll för. Månspetter hängde ut sig själv den olycksaliga natten då släpkärran skulle köpas kontant. Med nöd och näppe klarade han sig den gången men inte längre. Bidragsfusk ogillas starkt av dom flesta.