2026-04-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är stor skillnad på yttrandefrihet och att lyncha eller misshandla någon.

Din argumentation är bara ett utmärkt exempel på på sk victim culture.
Där en likställer allvarliga våldsbrott med mikroaggressioner och saker som tillhör yttrandefrihet och allt däremellan.
Att dagligen utsättas för hat, nedvärdering och respektlöshet ex. som barn skulle jag kalla för rätt grov misshandel.
Och det tycker du alltså ska släppas löst över människor för att hatare ska må bra?
Varför inte även fysisk misshandelsdom?
Jag menar människor kan ju behöva levande slagpåsar för att få utlopp för sina aggressioner.
Vad med att ge alla rätten att fysiskt eller verbalt misshandla just din grupptillhörighet?
Citera
2026-04-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att dagligen utsättas för hat, nedvärdering och respektlöshet ex. som barn skulle jag kalla för rätt grov misshandel.
Och det tycker du alltså ska släppas löst över människor för att hatare ska må bra?
Varför inte även fysisk misshandelsdom?
Jag menar människor kan ju behöva levande slagpåsar för att få utlopp för sina aggressioner.
Vad med att ge alla rätten att fysiskt eller verbalt misshandla just din grupptillhörighet?

Hur har lagar som reglerar gränsen.
En får använda sig av dem. Eller ta sig från situationen. Det är inte en lösning att begränsa yttrandefrihet ytterligare till förmån för vissa grupper.
Citera
2026-04-25, 20:06
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
och de kvinnor som nu alltså vill debattera just feminism och feministiska frågor?

Jag har de facto mestadels hängt på konservatism forumet och jämställdhet..etc..för att debattera feminsitska frågor, just för att jag anser att feminism forumet varit "utom räddning" eftersom där nästan enkom kryllat av misogyna småtroll.

Fast det du sysslar med har ingenting med debatt att göra. Du hoppar mest runt i olika trådar och upprepar dig gång på gång trots att många saker som du har sagt har smulats sönder. Detta handlar då om att du är en gödselspridare som inte vill ta till dig sanningen. När du blir motbevisad så är det enda rätta att medge att du har tänkt fel.

I en riktig debatt så hade jag tvingat dig att försvara dina påståenden. Du hade inte kunnat hoppa till nya påståenden hela tiden utan jag hade konsekvent utmanat påstående 1, sedan hade vi systematiskt gått igenom det. Sedan när det är klart hade vi gått igenom påstående 2 etc. Det är så man hanterar gish gallop människor.

Så nej, det du sysslar med har väldigt lite med debatt att göra faktiskt. Jag ser dig som en dogmatisk person.

Du har aldrig funderat på varför du och andra på det här forumet bemöts med en viss fientlighet? Det har att göra med att du inte bryr dig om sanningen och har bestämt dig för att du har rätt. Du är inte öppen för att du kan ha fel, du bryr dig inte om logik och du hoppar runt i olika trådar och basunerar ut ditt skit gång på gång.
Citera
2026-04-25, 20:24
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Jag tror inte ens säkert många feminister håller med dessa två.

Jag tror samma. Det råder numera en total oenighet i feministiska kretsar (om mkt) samt vs folk som bara är för allmän mer normal jämställdhet (och inte extremism).
Citera
2026-04-25, 20:31
Medlem
Citat:
Hur har lagar som reglerar gränsen.
En får använda sig av dem. Eller ta sig från situationen. Det är inte en lösning att begränsa yttrandefrihet ytterligare till förmån för vissa grupper.

Japp vi har hets mot folkgrupp....dvs man får inte hetsa och hata öppet över andra människors etniska härkomster. Men det är alltså fullt lagligt att hetsa och hata över människors könstillhörighet.
ex. nu kalla kvinnor för fittor, sliddjur, luder, äckliga, B-människor som borde våldtas.
det går fin-fint.
Vilket alltså dagligen drabbar en hel del kvinnor i olika arbeten och barn som råkar fötts som kvinnor i skolor.

Men jag vet JÄTTEVIKTIGT att män ska ha rätten att säga sånt till kvinnor och flickor.
Citera
2026-04-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Feministiska feminister går till attack mot yttrandefriheten, och vill att kritik mot kvinnor och feminism kriminaliseras. De vill även att kön inkluderas i den godtyckliga lagen hets mot folkgrupp, men vill givetvis att män undantas från detta.
Topic: Är ni förvånade över att feministernas nästa steg då de kritiseras allt mer är att försöka inskränka den grundlagsskyddade yttrandefriheten - själva grunden för vår demokrati?

Den där Moa Bladini verkar vilja göra lagen till sitt feministiska redskap för att skapa ojämställdhet i feminismens namn. Typexempel på den sorts individ som bor hållas långt ifrån svensk lagstiftning.

Saxat ut debattartikel nedan

Våld och hot om våld mot kvinnor drabbar inte bara den enskilda. Dessa brott sänder en signal till hela den grupp som brottsoffret tillhör att de inte är säkra. Vi vill därför uppmana till en översyn av hatbrottslagstiftningen, skriver Caroline Mellgren, docent i kriminologi, tillsammans med David Brax och Moa Bladini.

https://www.svd.se/a/wWkjM/mans-vald-mot-kvinnor-bor-ses-som-hatbrott
Citera
2026-04-25, 20:36
Medlem
Fantens avatar
Två saker att ha i åtanke - There's a difference between hate speech and speech you hate, och the only way to fight bad speech is with good speech.
Citera
2026-04-25, 20:39
Medlem
Citat:
Japp vi har hets mot folkgrupp....dvs man får inte hetsa och hata öppet över andra människors etniska härkomster. Men det är alltså fullt lagligt att hetsa och hata över människors könstillhörighet.
ex. nu kalla kvinnor för fittor, sliddjur, luder, äckliga, B-människor som borde våldtas.
det går fin-fint.
Vilket alltså dagligen drabbar en hel del kvinnor i olika arbeten och barn som råkar fötts som kvinnor i skolor.

Men jag vet JÄTTEVIKTIGT att män ska ha rätten att säga sånt till kvinnor och flickor.

Det finns begränsningar i hur en får yttra sig till någon oavsett identitet.

Jag skulle i och för sig gärna se feminister i fängelse för alla hatbrott de begår. Så om lagen görs jämställd så är jag inte omöjlig att övertala.
Tyvärr verkar de inte vara inne på jämställda lagar så deras förslag får åka i sopkorgen.
Citera
2026-04-25, 20:44
Medlem
Citat:
Det finns begränsningar i hur en får yttra sig till någon oavsett identitet.

Jag skulle i och för sig gärna se feminister i fängelse för alla hatbrott de begår. Så om lagen görs jämställd så är jag inte omöjlig att övertala.
Tyvärr verkar de inte vara inne på jämställda lagar så deras förslag får åka i sopkorgen.

Ja mot vissa yrkeskårer ex. politker så har man detta.
men knappast mot average kvinna på stan.

Ja jag vet.. det flödar ju av män som förbjuds rösta, arbeta, utbildning, gå klädda som de vill, ha flickvänner, eller röra sig som de vill och som ständigt får höra......? av kivnnor i akt och mening att förnedra dem för att de har ett sexliv....uj uj uj...
Senast redigerad av Merapi 2026-04-25 kl. 20:54.
Citera
2026-04-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ja mot vissa yrkeskårer ex. politker så har man detta.
men knappast mot average kvinna på stan.

Ja jag vet.. det flödar ju av män som förbjuds rösta, arbeta, utbildning, gå klädda som de vill, ha flickvänner, eller röra sig som de vill. uj uj uj...

Om du ser ett eller två inlägg bakåt i tråden så är Moa Bladini inne på att skapa ojämställd lagstiftning. Tex att allt våld mot kvinnor ska räknas som hatbrott.
Perfekt exempel på en person som ska hållas långt ifrån lagstiftning.
Citera
2026-04-25, 20:52
Medlem
Citat:
Om du ser ett eller två inlägg bakåt i tråden så är Moa Bladini inne på att skapa ojämställd lagstiftning. Tex att allt våld mot kvinnor ska räknas som hatbrott.
Perfekt exempel på en person som ska hållas långt ifrån lagstiftning.

1. Tro inte på artiklar skrivna av Fria tider!

2. Tro definitivt inte på average snubbe på flashback vantolkningar av what ever...
utan kolla påståenden som detta.
Citera
2026-04-25, 20:56
Medlem
Citat:
1. Tro inte på artiklar skrivna av Fria tider!

2. Tro definitivt inte på average snubbe på flashback vantolkningar av what ever...
utan kolla påståenden som detta.

Artikeln jag nämner är från svenska dagbladet.

https://www.svd.se/a/wWkjM/mans-vald-mot-kvinnor-bor-ses-som-hatbrott

Två olika tidningar i helt olika sfärer med tokiga uttalanden gör att min bedömning låter resonabel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in