Citat:
Skitandet har viktigare saker att göra en haffa någon som ställt en bil utomlands.
Haha du är rolig. Pundar bil. De var en billig bil men långt ifrån pundar bil.
Hade varit en riktigt premium bil då den inköptes.
-läder säten fortfarande helt perfekta.
-Allt i bilen fungerarde fortfarande till 100% -Allt såg riktigt fräsht och nästan nytt ut, igen rost alls.
Och bilen börjar närma sig snart 30 år. Snacka om bra kvalitet.
Dagens folk, sådanna som du förstår inte vad kvalité är, de tror bara för att något är gammalt och billigt är det en pundar bil. Bilar från denna tid går inte att jämföras med dessa moderna skit bilar som säljs nu.
Denna bils inköps värde då den köptes som ny var kanske minst 700 000kr i dagens pengar då man i räknar in inflation.
Så jo lyx pundar bil verkligen.
Och jag fick den för en ~1/50 del.
Hur fan är man så dum o köper en ny bil de har jag aldrig förstått eller ens en dyr begagnad.
Men alla fixar inte sina egna bilar så som vi gjort i min familj, aldrig anlitat verkstad.
Haha du är rolig. Pundar bil. De var en billig bil men långt ifrån pundar bil.
Hade varit en riktigt premium bil då den inköptes.
-läder säten fortfarande helt perfekta.
-Allt i bilen fungerarde fortfarande till 100% -Allt såg riktigt fräsht och nästan nytt ut, igen rost alls.
Och bilen börjar närma sig snart 30 år. Snacka om bra kvalitet.
Dagens folk, sådanna som du förstår inte vad kvalité är, de tror bara för att något är gammalt och billigt är det en pundar bil. Bilar från denna tid går inte att jämföras med dessa moderna skit bilar som säljs nu.
Denna bils inköps värde då den köptes som ny var kanske minst 700 000kr i dagens pengar då man i räknar in inflation.
Så jo lyx pundar bil verkligen.
Och jag fick den för en ~1/50 del.
Hur fan är man så dum o köper en ny bil de har jag aldrig förstått eller ens en dyr begagnad.
Men alla fixar inte sina egna bilar så som vi gjort i min familj, aldrig anlitat verkstad.
Nu skriver du som en som försöker verka kunnig men egentligen är okunnig och tror att en drygt 20 år gammal V70 skulle vara nåt unikt…. Om vi säger så här, det ska fan vara en särdeles unik V70 om den ska vara värld en flygresa och allt bök för att få hem igen…. Därmed inte sagt att V70 skulle vara dåliga bilar.
Citat:
Fast vi kan ju inte veta om den har överhettat eller inte, eller hur allvarligt det blivit om den överhettat. Tempmätaren är inte särskilt tillförlitlig i dessa fall, i synnerhet inte om den mäter just vattentemperaturen…
Sen tror jag du inte har så bra koll på äldre motorers kylning, eller behov av kylning jämfört med moderna motorer…
Citat:
De är de som är svårt att veta, läste att temp mätaren sitter i kylarvätskan, stämmer det?
Så ja enligt mätaren gick den aldrig för het, inte ens i närheten.
Men låter osannolikt att jag skulle kunnat köra så länge utan att den överhettats?? Kanske den är designad att förvandlas till en luft kyld motor då man inte har kylarvätska haha
Så ja enligt mätaren gick den aldrig för het, inte ens i närheten.
Men låter osannolikt att jag skulle kunnat köra så länge utan att den överhettats?? Kanske den är designad att förvandlas till en luft kyld motor då man inte har kylarvätska haha
Vad mätaren för motortempen visar är inte helt säker att gå efter i sådana här fall, de är vanligen bara en liten indikation, men kan visa galet fel. Dessutom kan allvarliga hot spots finnas i motorn även om allt ser ok ut på mätaren.
Och med det menar du…? Och vilka tidiga…?
Citat:
Vad är det för motor? Hur varmt var utetemperaturen när du körde? Du oroar dig i onödan, en modern motor 90 tal klarar utan problem köras utan kylarvätska ett bra tag. Vad är det du menar ska hända, överhettning? Kanske om motorn är en 1.2 liters som körsfull gas genom Saharaöknen. Men du pratar om Volvo så motorvolymen är större och tål betydligt mer innan den "skär".
Finns inga garantiers alls, det kan bli helt olika från fall till fall. Ena gången kan det gå bra (har själv erfarenhet av det när kylvattnet försvann i min BMW 7-serie en gång) andra gånger landet bli katastrof, och hur det går kan bero på en drös påverkande faktorer.
Eller, så kan det verka som det gick bra men problem kan komma efter lite tid för att nåt blev överhettat vid tillfället.
Att skära är inte det enda elände som kan hända.
Citat:
Och beroende på en drös andra faktorer…