Citat:
Ursprungligen postat av
HBTKuk
Bilen står ju utomlands? Åkte du dit för att titta?
Jag tänkte om du blivit kontaktad av snuten som uppenbart kollat upp chassinumret på pundarbilen som dumpats utomlands.
Skitandet har viktigare saker att göra en haffa någon som ställt en bil utomlands.
Haha du är rolig. Pundar bil. De var en billig bil men långt ifrån pundar bil.
Hade varit en riktigt premium bil då den inköptes.
-läder säten fortfarande helt perfekta.
-Allt i bilen fungerarde fortfarande till 100% -Allt såg riktigt fräsht och nästan nytt ut, igen rost alls.
Och bilen börjar närma sig snart 30 år. Snacka om bra kvalitet.
Dagens folk, sådanna som du förstår inte vad kvalité är, de tror bara för att något är gammalt och billigt är det en pundar bil. Bilar från denna tid går inte att jämföras med dessa moderna skit bilar som säljs nu.
Denna bils inköps värde då den köptes som ny var kanske minst 700 000kr i dagens pengar då man i räknar in inflation.
Så jo lyx pundar bil verkligen.
Och jag fick den för en ~1/50 del.
Hur fan är man så dum o köper en ny bil de har jag aldrig förstått eller ens en dyr begagnad.
Men alla fixar inte sina egna bilar så som vi gjort i min familj, aldrig anlitat verkstad.