Citat:
Ursprungligen postat av
LetMomSleep
Byt kylare på plats (borde vara enkelt på den bilen), fyll systemet med vatten (ej glykol) och testa om topplockspackningen blivit otät genom ett jäsrör-testkit med vätska som indikerar förekomsten av koldioxid = avgaser i kylsystemet. Om packningen är okej är det bara att köra hem.
Tack, jo men vart få tag på en korrekt kylare i utlandet , själv hade tänkt ta med en liten kylare i bagaget i flyget och hänga den framför med buntband och tejp och något sårts dämpnings material emellan.
Bra ide med den testen har en sån hemma redan.
Känner att jag börjar få en bra översikt vad jag kan förvänta och vad skall görs på plats nu.
Ta
Tack för alla som bidragit med svar