Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Jag tror att dom flesta som säger upp sig är för att dom inte trivs. Skulle säga 8 av 10 men att dom inte säger sanningen utan säger ett svepskäl som kanske är som bäst en halvsanning. Jag är övertygad att man hade kunnat behålla dessa. Men att detta är något företag generellt inte är intresserad av då lojal personal kostar pengar medans ny upplärda är billigare i det långa loppet. Det är därför man aldrig ser äldre personal på vissa yrken eftersom dessa blir diskriminerande på arbetsmarknad.
Varför har du sagt upp ? Sa du sanningen varför du sa upp dig?
Det är klart man kan säga upp sig även där man trivs av många olika anledningar, man vill byta yrke, arbetstider, man vill studera, man måste flytta, man vill bredda sin kompetens osv.
Jag var tvungen att säga upp mig på ett jobb jag vantrivdes på för ett par år sedan. Kunde inte jobba kvar för att min fysiska hälsa tog så mycket stryk av arbetsmiljön.
Dag ut och dag in satt alla som jobbade där och gnällde i lunchrummet på hur dåligt företaget skötte sig, arbetsmiljön var skit, saker gick sönder konstant osv. Ingen pratade om nåt annat.
Men så när jag sa upp mig så gjorde jag en kamikaze och sa till cheferna i ett möte jag hade med dem om hur mycket problem det var och hur missnöjda alla var jämt. Jag tänkte att det skulle vara schysst mot kollegorna som aldrig vågade stå upp och säga som det var, att det kanske kunde bli nån förändring.
Så senare efter jag hade slutat frågade chefen alla i ett möte om det stämde så som jag hade sagt. Inte en enda vågade stå upp och backade det jag hade sagt.
Så det blev aldrig nån förändring. Alla är fortfarande lika missnöjda, och företaget skiter i deras hälsa och fortsätter göra saker på ett fullständigt idiotiskt sätt och utrustning och folk fortsätter att gå sönder.
Det var helt bortkastat med andra ord. Otack är världens lön.