Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Feminism ger inte kunskap. Feminism är en politisk ideologi och inte en vetenskap.
Jag tolkar inte det som står att de menar att feminism är vetenskap. Jag tolkar det som att de menar att deras arbete och kunskaper bidragit till forskningen.
Citat:
Det var längesedan nu så jag kanske inte kommer ihåg allt rätt men det här granskades i en dokumentär och det de kallar forskningsresultat har ingen evidens bakom sig. Det är gammalt dravel om könsmaktsordning och att alla män är potentiella våldsverkare.
Ok
Citat:
I Norge används helt andra metoder som fokuserar på att identifiera riskfaktorer hos förövarna och lär dem att avbryta innan det leder till våld, och det har tydligen effekt på riktigt.
Intressant.
Hur hittar de förövarna innan de börjar slå?
Citat:
Man ignorerar också helt kvinnans egna eventuella destruktiva mönster, som att hon slår först eller regelbundet söker sig till våldsamma män. Det passar inte in i ideologin eftersom ideologin säger att alla män är potentiella våldsverkare, det spelar ingen roll hur kvinnan agerar.
Kvinnojourerna ignorerar inte kvinnor nej. De får både hjälp med det mentala och det praktiska.
Citat:
Män är djur. Kvinnans son kommer en dag växa upp och bli ett djur. Föga förvånande är det många våldsutsatta kvinnor som inte håller med om det budskapet, men de har i sin utsatta position inte så många andra ställen att vända sig till så de får bara acceptera att bli indoktrinerade i den där sörjan.
De blir inte indoktrinerade i nån sörja. De får hjälp med allt ifrån boende, juridisk hjälp och sjukvård med mera.
Förstår att du inte gillar det otroliga arbetet kvinnor utför för andra kvinnor och deras barn.