2026-04-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vem sa nåt om att förbjuda? Varför kalla en kvinna som älskar att ha sex med mer än en man för "lösaktig" överhuvudtaget?

Du liksom jag vet att män som Ron Jeremy eller Rocky Sefredi med flera inte blir kallade för "lösaktiga". Eller män som Andrew Tate eller Conor McGregor med flera.

För att lösaktig är ett passande och beskrivande ord i vissa situationer. Jag tror Tate hade skrattat dig i ansiktet ifall du hade kallat honom för lösaktig för det är förmodligen ingenting som skulle störa honom nämnvärt.

Du kallar folk helt obefogat för autistiska. Är du verkligen rätt person att klaga här? Dessutom tror jag du har kallat andra män på forumet för incels.

En kvinna kan absolut vara promiskuös och lösaktig. Dessa ord beskriver väl vad det handlar om.

Varför kalla en man för incel?
Citera
2026-04-24, 21:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Feminism ger inte kunskap. Feminism är en politisk ideologi och inte en vetenskap.

Jag tolkar inte det som står att de menar att feminism är vetenskap. Jag tolkar det som att de menar att deras arbete och kunskaper bidragit till forskningen.

Citat:
Det var längesedan nu så jag kanske inte kommer ihåg allt rätt men det här granskades i en dokumentär och det de kallar forskningsresultat har ingen evidens bakom sig. Det är gammalt dravel om könsmaktsordning och att alla män är potentiella våldsverkare.

Ok

Citat:
I Norge används helt andra metoder som fokuserar på att identifiera riskfaktorer hos förövarna och lär dem att avbryta innan det leder till våld, och det har tydligen effekt på riktigt.

Intressant.

Hur hittar de förövarna innan de börjar slå?

Citat:
Man ignorerar också helt kvinnans egna eventuella destruktiva mönster, som att hon slår först eller regelbundet söker sig till våldsamma män. Det passar inte in i ideologin eftersom ideologin säger att alla män är potentiella våldsverkare, det spelar ingen roll hur kvinnan agerar.

Kvinnojourerna ignorerar inte kvinnor nej. De får både hjälp med det mentala och det praktiska.

Citat:
Män är djur. Kvinnans son kommer en dag växa upp och bli ett djur. Föga förvånande är det många våldsutsatta kvinnor som inte håller med om det budskapet, men de har i sin utsatta position inte så många andra ställen att vända sig till så de får bara acceptera att bli indoktrinerade i den där sörjan.

De blir inte indoktrinerade i nån sörja. De får hjälp med allt ifrån boende, juridisk hjälp och sjukvård med mera.

Förstår att du inte gillar det otroliga arbetet kvinnor utför för andra kvinnor och deras barn.
Citera
2026-04-24, 21:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Fast nu är det inte detta diskussionen handlar om. Istället för att ducka på frågan så får du gärna svara på den.

Det var exakt detta jag diskuterade.

Vilken fråga?
Citera
2026-04-24, 21:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
En kvinna kan absolut vara promiskuös och lösaktig. Dessa ord beskriver väl vad det handlar om.

Varför kalla en kvinna som älskar att ha sex med mer än en man för "lösaktig" överhuvudtaget?

Du liksom jag vet att män som Ron Jeremy eller Rocky Sefredi med flera inte blir kallade för "lösaktiga". Eller män som Andrew Tate eller Conor McGregor med flera.
Citera
2026-04-24, 21:39
Medlem
Citat:
Det var exakt detta jag diskuterade.

Vilken fråga?

En syraattack riktad mot en kvinna är inte nödvändigtvis pga. könshat. Jag har förklarat varför. Men om du tror på det… då kan du svara på frågorna nedanför.

Jag ställde dig ett par frågor och du låtsas som att det inte har frågats något:
Citat:
Så alla syraattacker riktade mot kvinnor måste bero på kvinnohat? Det kan inte finnas rasistiska motiv exempelvis enbart bakom en syraattack? Det är en omöjlighet?

Vad är ditt argument för det?

Att två variabler hänger ihop (kön) och ett visst utfall (syraattack) innebär inte att du per automatik kan konkludera att könet var det bakomliggande motivet.
Citera
2026-04-24, 21:44
Medlem
Citat:
Varför kalla en kvinna som älskar att ha sex med mer än en man för "lösaktig" överhuvudtaget?

Du upprepar samma sak som du har sagt tidigare och jag har redan svarat. Vi behöver inte kalla folk för incels heller men ordet fyller en viss funktion. Det vet du också om.

Du klippte även bort delar av mitt svar:
Citat:
För att lösaktig är ett passande och beskrivande ord i vissa situationer. Jag tror Tate hade skrattat dig i ansiktet ifall du hade kallat honom för lösaktig för det är förmodligen ingenting som skulle störa honom nämnvärt.

Du kallar folk helt obefogat för autistiska. Är du verkligen rätt person att klaga här? Dessutom tror jag du har kallat andra män på forumet för incels.

Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-24 kl. 21:48.
Citera
2026-04-24, 21:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
En syraattack riktad mot en kvinna är inte nödvändigtvis pga. könshat. Jag har förklarat varför. Men om du tror på det… då kan du svara på frågorna nedanför.

Jag ställde dig ett par frågor och du låtsas som att det inte har frågats något:

Citat:
Du upprepar samma sak som du har sagt tidigare och jag har redan svarat. Vi behöver inte kalla folk för incels heller men ordet fyller en viss funktion. Det vet du också om.

Du klippte även bort delar av mitt svar:

Majoriteten av syraattackerna i världen sker mot kvinnor och handlar om hat, förakt och brist på respekt för kvinnor (könshat)

Det är totalt onödigt att kalla kvinnor för lösaktiga för att de älskar sex och män precis som män älskar sex och kvinnor. Man kallar i stort sett aldrig män för lösaktiga eller slampor för att de älskar sex och kvinnor
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-24 kl. 21:53.
Citera
2026-04-24, 21:57
Medlem
Citat:
Majoriteten av syraattackerna i världen sker mot kvinnor och handlar om hat, förakt och brist på respekt för kvinnor (könshat)

Det är totalt onödigt att kalla kvinnor för lösaktiga för att de älskar sex och män precis som män älskar sex och kvinnor. Man kallar i stor sett aldrig män för lösaktiga eller slampor.

Det är som att prata med en vägg. Du är korkad. Läs det du har skrivit i tråden tidigare. Har du ändrat dig?

Är det onödigt med beskrivande ord?

Är det onödigt att kalla folk här på forumet för autistiska och incels? Varför/varför inte?
Citera
2026-04-24, 22:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är som att prata med en vägg. Du är korkad. Läs det du har skrivit i tråden tidigare. Har du ändrat dig?

Är det onödigt med beskrivande ord?

Är det onödigt att kalla folk här på forumet för autistiska och incels? Varför/varför inte?

Detsamma idioten, jag försöker hålla mig till det vi diskuterar här och nu och inte blanda in en massa andra diskussioner från andra trådar. Fattar inte varför du håller på så här. Kan du inte hålla tråden i en diskussion?

Vi diskuterar nyttan med att kalla KVINNOR SOM ÄLSKAR SEX OCH MÄN FÖR "LÖSAKTIGA"

Vi diskuterar alltså INTE er (autistiska) incels nu. Jag är ledsen, men ni kan inte alltid stå i centrum
Citera
2026-04-24, 22:14
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag tolkar inte det som står att de menar att feminism är vetenskap. Jag tolkar det som att de menar att deras arbete och kunskaper bidragit till forskningen.

Ok

Intressant.

Hur hittar de förövarna innan de börjar slå?

Kvinnojourerna ignorerar inte kvinnor nej. De får både hjälp med det mentala och det praktiska.

De blir inte indoktrinerade i nån sörja. De får hjälp med allt ifrån boende, juridisk hjälp och sjukvård med mera.

Förstår att du inte gillar det otroliga arbetet kvinnor utför för andra kvinnor och deras barn.

De hittar inte förövarna innan de börjar slå men de kan få en del av förövarna att inte slå igen.

ROKS följer Eva Lundgrens teorier, en fullständigt bindgalen extremfeminist vars forskning inte ens Merapi tar på allvar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Eva_Lundgren

Kvinnojourer bör finnas och till och med jag tycker att de borde skattefinansieras men i så fall ska de drivas av offentlig sektor med översyn och resultatuppföljning. Det finns liksom ingen anledning att blanda in ideologi över huvud taget, eller tror du att det inte går att driva en kvinnojour utan feminism?
Citera
2026-04-24, 22:14
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Anledningen till varför jag har svårt att bedöma det är för att det ha växt fram en kvinnlig motsvarighet till mansofären som har en retorik som jag inte är tillräckligt bekant med för att göra en bedömning.

Seriöst? Var då?
Citera
2026-04-24, 22:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
De hittar inte förövarna innan de börjar slå men de kan få en del av förövarna att inte slå igen.

ROKS följer Eva Lundgrens teorier, en fullständigt bindgalen extremfeminist vars forskning inte ens Merapi tar på allvar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Eva_Lundgren

Kvinnojourer bör finnas och till och med jag tycker att de borde skattefinansieras men i så fall ska de drivas av offentlig sektor med översyn och resultatuppföljning. Det finns liksom ingen anledning att blanda in ideologi över huvud taget, eller tror du att det inte går att driva en kvinnojour utan feminism?

Jag tror inte de som "jobbar på golvet" runtom på landets kvinnojourer har så mycket tid över till ideologiskt arbete. De har troligen fullt upp med att hjälpa utsatta kvinnor och deras barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in