2026-04-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det handlar om hat, förakt och brist på respekt för kvinnor. Något du hade fattat om du hade kunnat dra en logisk slutsats nån gång.

Så alla syraattacker riktade mot kvinnor måste bero på kvinnohat? Det kan inte finnas rasistiska motiv exempelvis enbart bakom en syraattack? Det är en omöjlighet?

Vad är ditt argument för det?

Att två variabler hänger ihop (kön) och ett visst utfall (syraattack) innebär inte att du per automatik kan konkludera att könet var det bakomliggande motivet.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-24 kl. 20:10.
Citera
2026-04-24, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Ska vi förbjuda ord såsom lösaktig och slampa för att du och andra kvinnor inte ska bli känslomässigt upprörda eller vad är du ute efter?

Om någon bad mig beskriva en kvinna ifrån ett sexuellt perspektiv (exempelvis Bonnie Blue), då skulle jag kunna beskriva henne som lösaktig för det stämmer ju in väldigt bra.

Det finns passande tillfällen när man kan beskriva någon som lösaktig. Vad är problemet?

Vem sa nåt om att förbjuda? Varför kalla en kvinna som älskar att ha sex med mer än en man för "lösaktig" överhuvudtaget?

Du liksom jag vet att män som Ron Jeremy eller Rocky Sefredi med flera inte blir kallade för "lösaktiga". Eller män som Andrew Tate eller Conor McGregor med flera.
Citera
2026-04-24, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Jag tycker inte. Jag har bokstavligen delat en vetenskaplig definition. Till skillnad från dig som delar en upplevelse.

Kan det här vara anledningen till varför feminismen håller på att dö ut? För att feminister anser att deras upplevelse ska styra andras verklighet eller vetenskapen.

Nej jag delar inte en "upplevelse" Naturligtvis ingår mer än hat i misogyni och patriarkala system.

Du är så patetisk. Du, hur går det med mansjourerna? Framåt?
Citera
2026-04-24, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Varför skulle det ha det? Och varför skulle det inte kunna vara något annat som är orsaken?

Som?

Hat, förakt, brist på respekt för kvinnor - är grunden

Du får gärna lägga till mer
Citera
2026-04-24, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Så alla syraattacker riktade mot kvinnor måste bero på kvinnohat? Det kan inte finnas rasistiska motiv exempelvis enbart bakom en syraattack? Det är en omöjlighet?

Vad är ditt argument för det?

Att två variabler hänger ihop (kön) och ett visst utfall (syraattack) innebär inte att du per automatik kan konkludera att könet var det bakomliggande motivet.

Majoriteten av syraattackerna i världen sker mot kvinnor och handlar om hat, förakt och brist på respekt för kvinnor
Citera
2026-04-24, 20:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Feministisk absolut. Men du kan inte döma ut hela landets kvinnojourer för vad en person i styrelsen sa 2005.

Jag dömer ut det mesta som är uttalat feministiskt. Just ROKS är jag långt ifrån ensam om att ha kritiserat. Radikalfeminism och teorier om könsmaktsordningen behövs faktiskt inte för att driva kvinnojour.

https://roks.se/om-roks/vilka-vi-ar
Citera
2026-04-24, 20:46
Medlem
dickachus avatar
Varför ger inte killar upp offermentaliteten och börjar bada i fitta istället? Skitpremisser i denna tråd.

Vi icke swerigevänner fullkomligt badar i fitta numera då ingen tjej vill ligga med packet.
Citera
2026-04-24, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag dömer ut det mesta som är uttalat feministiskt. Just ROKS är jag långt ifrån ensam om att ha kritiserat. Radikalfeminism och teorier om könsmaktsordningen behövs faktiskt inte för att driva kvinnojour.

https://roks.se/om-roks/vilka-vi-ar

Ok, jag läste första sidan. Såg inget radikalfeministiskt överhuvudtaget. Bara en helt klassisk kvinnokamps - text.

Kan du berätta vad på deras hemsida jag ska läsa? Som du vänder dig emot så mycket.
Citera
2026-04-24, 21:07
Medlem
Citat:
Nej jag delar inte en "upplevelse" Naturligtvis ingår mer än hat i misogyni och patriarkala system.

Du är så patetisk. Du, hur går det med mansjourerna? Framåt?

Har du ändrat dig ?
Erkänner du att jag har rätt?
Vad mysigt med personangrepp.
Citera
2026-04-24, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Har du ändrat dig ?
Erkänner du att jag har rätt?
Vad mysigt med personangrepp.

Ändrat mig om vad?

Inte personangrepp, mer en korrekt analys av ditt beteende.
Citera
2026-04-24, 21:16
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ok, jag läste första sidan. Såg inget radikalfeministiskt överhuvudtaget. Bara en helt klassisk kvinnokamps - text.

Kan du berätta vad på deras hemsida jag ska läsa? Som du vänder dig emot så mycket.

Citat:
Feminism är handling
Ingen kan ignorera kvinno- och tjejjourernas betydelse för den svenska feminismens starka ställning. Men utgångspunkten har alltid varit det konkreta jourarbetet. Feminism handlar om att ge stöd. Alla kvinnor och tjejer kan träffa en man utövar våld mot henne. Det enda som krävs för att råka ut för sexistiskt hot, våld och förtryck är att identifiera sig som kvinna eller tjej. Jourerna drivs med andra ord av systerskap, inte förmyndarskap.

Feminism ger kunskap
Utifrån jourernas praktiska feminism har insikter vunnits som sedan bildat underlag för forskning. Forskningsresultaten har i sin tur plöjts ner i det konkreta jourarbetet och tillsammans har detta mynnat ut i ett eget ämne – Kvinnojourskunskap.

Kunskap ger politisk förändring
Att feminismen fått en så framskjuten position i den svenska offentligheten beror till stor del på de specialkunskaper som kvinno- och tjejjourernas praktiska stödarbete har bidragit till. Roks opinionsdrivande verksamhet har också fått avgörande betydelse för svensk politik.

Feminism ger inte kunskap. Feminism är en politisk ideologi och inte en vetenskap.

Det var längesedan nu så jag kanske inte kommer ihåg allt rätt men det här granskades i en dokumentär och det de kallar forskningsresultat har ingen evidens bakom sig. Det är gammalt dravel om könsmaktsordning och att alla män är potentiella våldsverkare.

I Norge används helt andra metoder som fokuserar på att identifiera riskfaktorer hos förövarna och lär dem att avbryta innan det leder till våld, och det har tydligen effekt på riktigt.

Man ignorerar också helt kvinnans egna eventuella destruktiva mönster, som att hon slår först eller regelbundet söker sig till våldsamma män. Det passar inte in i ideologin eftersom ideologin säger att alla män är potentiella våldsverkare, det spelar ingen roll hur kvinnan agerar.

Män är djur. Kvinnans son kommer en dag växa upp och bli ett djur. Föga förvånande är det många våldsutsatta kvinnor som inte håller med om det budskapet, men de har i sin utsatta position inte så många andra ställen att vända sig till så de får bara acceptera att bli indoktrinerade i den där sörjan.
Citera
2026-04-24, 21:22
Medlem
Citat:
Majoriteten av syraattackerna i världen sker mot kvinnor och handlar om hat, förakt och brist på respekt för kvinnor

Fast nu är det inte detta diskussionen handlar om. Istället för att ducka på frågan så får du gärna svara på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in