2026-04-24, 03:48
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag misstänker starkt att han inte alls blev våldtagen
Om vi lattjar med tanken att han faktiskt blev våldtagen och detta går att bevisa så borde det rimligtvis vara en förmildrande omständighet för dråpet som följde. Jag hoppas åtminstone det för jag hade nog kunnat reagera likadant. Nu lär jag aldrig få veta då jag hellre sitter hemma och petar navelludd än ger mig i kast med kåta pastejgubbar. Och om jag nu mot förmodan skulle hamna i en liknande situation kniper jag bara ihop mina makalöst starka gluteus maximus och gör det fysiskt omöjligt att tränga in i anus. De kommer behöva vara minst tre pers för att lyckas.
Citera
2026-04-24, 05:41
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftigkille18
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zO0L8q/man-dod-efter-larm-om-valdtakt?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Polisen larmades om en misstänkt våldtäkt i Vårby.
På plats möttes de av en svårt skadad man och en blodig kniv.
Nu är mannen som slog larm om våldtäkten själv gripen – misstänkt för mord, enligt Aftonbladets uppgifter.

Dåligt utfört mord om BO kan vittne för polisen.
GM har en imponerande mage.
Alternativt är det fel på bilden.
Citera
2026-04-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag skulle säga att det är jämställt så länge männen är gay. Är det en heteroman är det värre. Det är svårt för en kvinna att bli våldtagen av en truckflata på samma sätt (kanske om hon fistar).

Det är ju värst för flatan att bli våldtagen av en man! Hon är ju den dessutom som är minst bekant med en kuk över lag!😏

Hur fan tänker ni och hur dum i huvudet får man bli om man resonerar om vem det är värst för?

Det är lika hemskt för alla oavsett kön och sexuell läggning!

Det är också individuellt på hur man hanterar traumat!

Så om man ser statistiken så anmäls det mer våldtäkter på kvinnor än män även om det kommit fram att våldtäkter på män förekommer i större utsträckning och ökat med åren!

Då skulle man kunna resonera att män inte tar en våldtäkt lika hårt som en kvinna och då undrar jag igen om ni tycker det är hemskare för en man eller för en kvinna?

Eller kanske det är trots allt lika hemskt men en man är sämre på att hantera skam och skuld känslorna som de flesta offer drabbas av, som att de tror manligheten rann ur dem i samma stund de var maktlösa?
Citera
2026-04-24, 10:44
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Det är ju värst för flatan att bli våldtagen av en man! Hon är ju den dessutom som är minst bekant med en kuk över lag!😏

Eller kanske det är trots allt lika hemskt men en man är sämre på att hantera skam och skuld känslorna som de flesta offer drabbas av, som att de tror manligheten rann ur dem i samma stund de var maktlösa?
Ah, så du börjar med att raljera, sedan skamma och till slut komma till insikt i ett och samma inlägg. Starkt jobbat ändå. Vissa brukar tänka klart innan de skriver, men du bjöd på hela processen.

Gör en TED-talk
Citera
2026-04-24, 10:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Givetvis värre för en man att bli våldtagen av en man än att en kvinna blir våldtagen av en man.

Citat:
Jag skulle säga att det är jämställt så länge männen är gay. Är det en heteroman är det värre. Det är svårt för en kvinna att bli våldtagen av en truckflata på samma sätt (kanske om hon fistar).
Varför skulle det vara värre för en heterosexuell man än en kvinna att bli våldtagen av en man?
I båda fallen handlar det ju om någon som man inte vill vara med och påtvingat sex.

Helt sjukt resonemang att tro att det handlar om läggning.
Citera
2026-04-24, 10:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Om vi lattjar med tanken att han faktiskt blev våldtagen och detta går att bevisa så borde det rimligtvis vara en förmildrande omständighet för dråpet som följde. Jag hoppas åtminstone det för jag hade nog kunnat reagera likadant. Nu lär jag aldrig få veta då jag hellre sitter hemma och petar navelludd än ger mig i kast med kåta pastejgubbar. Och om jag nu mot förmodan skulle hamna i en liknande situation kniper jag bara ihop mina makalöst starka gluteus maximus och gör det fysiskt omöjligt att tränga in i anus. De kommer behöva vara minst tre pers för att lyckas.
Det beror ju på hur det skett.
Handlar det om att han värjt sig under pågående attack så är det ju en omständighet som talar för att GM kan ha agerat i nödvärn i hela förloppet eller delar av förloppet.
Handlar det om efterhugg som hämnd så faller det inte under nödvärn.
Citera
2026-04-24, 12:59
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle det vara värre för en heterosexuell man än en kvinna att bli våldtagen av en man?
I båda fallen handlar det ju om någon som man inte vill vara med och påtvingat sex.

Helt sjukt resonemang att tro att det handlar om läggning.
Nja, du tänker väldigt simpelt.
I båda fall handlar det om förnedring, men för en man att förlora sin manlighet är en sak, medan en kvinna förlorar inte sin kvinnlighet.

Du kanske är en indoktrinerad kulturmarxist och tänker att biologi är en konstruktion och att manlighet ändå är toxisl o s v, relativism. Men det finns en avsevärd skillnad.

Det är därför jag säger att om en våldtäkt t ex ser ut som en del i fallande skala, d v s det inleds med nåcot som sedan går över styr, så är det rättvist att likställa ett heterosexuellt och ett homosexuellt övergrepp.

Är det en överfallsvåldtäkt så är det förvisso samma sak med själva överfallet, men vad som händer därefter ter sig helt olika för en man och kvinna rent psykologiskt. Jag säger inte att kvinnor lider mindre, jag säger att män lider på ett sätt där samhället och dem själva kan ta betydligt större skada på lång sikt.
Citera
2026-04-24, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftigkille18
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zO0L8q/man-dod-efter-larm-om-valdtakt?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Polisen larmades om en misstänkt våldtäkt i Vårby.
På plats möttes de av en svårt skadad man och en blodig kniv.
Nu är mannen som slog larm om våldtäkten själv gripen – misstänkt för mord, enligt Aftonbladets uppgifter.

Ja jävlar vilken konstig rubrik. men nu fattar jag.
Citera
2026-04-24, 16:54
Medlem
Om det var en kvinna som högg sin våldtäktsman skulle ni alla försvara det. Ni kanske må vara smygrasister och det ena eller det andra. Men tänk er in i situationen o säg att ni inte hade gjort samma sak.
Citera
2026-04-24, 17:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nja, du tänker väldigt simpelt.
I båda fall handlar det om förnedring, men för en man att förlora sin manlighet är en sak, medan en kvinna förlorar inte sin kvinnlighet.
Ingen av dem förlorar sin manlighet/kvinnlighet .. däremot kan det upplevas så för båda.

Citat:
Du kanske är en indoktrinerad kulturmarxist och tänker att biologi är en konstruktion och att manlighet ändå är toxisl o s v, relativism. Men det finns en avsevärd skillnad.

Det är därför jag säger att om en våldtäkt t ex ser ut som en del i fallande skala, d v s det inleds med nåcot som sedan går över styr, så är det rättvist att likställa ett heterosexuellt och ett homosexuellt övergrepp.

Är det en överfallsvåldtäkt så är det förvisso samma sak med själva överfallet, men vad som händer därefter ter sig helt olika för en man och kvinna rent psykologiskt. Jag säger inte att kvinnor lider mindre, jag säger att män lider på ett sätt där samhället och dem själva kan ta betydligt större skada på lång sikt.
Jag säger att om du inte har blivit överfallsvåldtagen så vet du inte hur det fungerar vare sig för manliga eller kvinnliga offer -- du kan inte hävda att det skulle vara mer förödande för den ena än den andra.

Det du säger är att du är rädd för att bli homosexeull och avmanifierad av en sådan våldtäkt - men mer än så blir det inte av ditt resonemang.
Citera
2026-04-24, 17:34
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ingen av dem förlorar sin manlighet/kvinnlighet .. däremot kan det upplevas så för båda.
Korrekt. Men gör du en snabb gallup så är de flesta heterosexuella män betydligt mer homofoba på klinisk nivå om det gäller dem själva.

Citat:
Jag säger att om du inte har blivit överfallsvåldtagen så vet du inte hur det fungerar vare sig för manliga eller kvinnliga offer -- du kan inte hävda att det skulle vara mer förödande för den ena än den andra.

Det du säger är att du är rädd för att bli homosexeull och avmanifierad av en sådan våldtäkt - men mer än så blir det inte av ditt resonemang.
Att män är rädda att bli homosexuella är bland det dummaste jag hört
Citera
2026-04-24, 17:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Korrekt. Men gör du en snabb gallup så är de flesta heterosexuella män betydligt mer homofoba på klinisk nivå om det gäller dem själva.
Om du gör en gallup så kommer du upptäcka att det är maktlösheten och utsattheten som är det stora spöket efter en våldtäkt .. det gäller båda könen.

Återgår vi till Eddies berättelse betyder det att om
han erkänner inför familjen att hans kropp ”öppnats” så innebär det att kroppen, som han
uppfattar det, förflyttas från att vara heterosexuell till att vara en homosexuell och på så sätt
hamnar utanför ”familjens” välsignade cirkel (Rubin 2007/1984).

Denna sociala konstruktion av den manliga kroppen leder till att många heterosexuella män
tror att de ”blir” homosexuella när de blir våldtagna
och de homosexuella männen tror att de
förtjänar att bli våldtagna då de kan ha varit inbjudande (Doherty & Anderson 2004).

https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1450942&fileO Id=1450995#:~:text=tror%20att%20de%20%E2%80%9Dblir %E2%80%9D%20homosexuella%20n%C3%A4r%20de,v%C3 %A5ldtagna%20d%C3%A5%20de%20kan%20ha%20varit%20inb judande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in