Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Varför skulle det vara värre för en heterosexuell man än en kvinna att bli våldtagen av en man?
I båda fallen handlar det ju om någon som man inte vill vara med och påtvingat sex.
Helt sjukt resonemang att tro att det handlar om läggning.
Nja, du tänker väldigt simpelt.
I båda fall handlar det om förnedring, men för en man att förlora sin manlighet är en sak, medan en kvinna förlorar inte sin kvinnlighet.
Du kanske är en indoktrinerad kulturmarxist och tänker att biologi är en konstruktion och att manlighet ändå är toxisl o s v, relativism. Men det finns en avsevärd skillnad.
Det är därför jag säger att om en våldtäkt t ex ser ut som en del i fallande skala, d v s det inleds med nåcot som sedan går över styr, så är det rättvist att likställa ett heterosexuellt och ett homosexuellt övergrepp.
Är det en överfallsvåldtäkt så är det förvisso samma sak med själva överfallet, men vad som händer därefter ter sig helt olika för en man och kvinna rent psykologiskt. Jag säger inte att kvinnor lider mindre, jag säger att män lider på ett sätt där samhället och dem själva kan ta betydligt större skada på lång sikt.