2026-04-21, 02:38
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Ingen aning, och vad spelar det för roll vad dom tycker ?
Nu är ju inte medlemmarna så många. Men nog skulle dessa önska att de kunde se upp till sin partiledare, inte ned på.

Värst är det för henne själv. Att mellan raderna bli kallad dum i huvudet stärker inte självförtroendet. Det kommer märkas i debatter och intervjuer framöver.
Citera
2026-04-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Nu är ju inte medlemmarna så många. Men nog skulle dessa önska att de kunde se upp till sin partiledare, inte ned på.
Precis.

Hur kan någon skriva "och vad spelar det för roll vad dom tycker"

Men om jag omformulerar mig så att till och med användaren arnbar förstår: För Mohamsson spelar det roll vad medlemmarna tycker
Citera
2026-04-24, 07:39
Avstängd
https://www.tv4.se/artikel/1b4P928KkXSVyibTCNiLyR/tog-ut-ersaettning-foer-uppdrag-i-goeteborg-naer-hon-bodde-utomlands
Citat:
Öppna helskärmsläge
Pausa

Bodde utomlands – tog ut ersättning för uppdrag i Göteborg

Begärde faktura efter mediefrågor • Mohamsson: ”Gjort en frivillig återbetalning”

Idag 06:21

Uppdaterad:
Idag 07:20

L-ledaren Simona Mohamsson tog ut ersättning för politiska uppdrag i Göteborg trots att hon arbetade i Jordanien. TV4 Nyheternas granskning visar att hon deltog vid ett fåtal möten men ändå fick betalt, och först efter att Simona Mohamsson blivit partiledare och fått frågor om frånvaron tog hon initiativ till att betala tillbaka.
– Jag genomförde mitt uppdrag på distans och har valt att frivilligt betala tillbaka arvodet för den tid då jag inte var på plats, säger Simona Mohamsson.
Citera
2026-04-24, 08:14
Medlem
Riksreptilens avatar
Någon sorts nya interna bekymmer verkar behöva fixas till.

Partiledaren var bokad för intervju i morgonprogrammen idag på både Statstelevisionen och TV4.
Det blev inställt till stort missnöje från bl a Steffo. Officiella anledningen var någon form av intern förberedelsemöte som skjutits framåt i planeringen så krock inträffade.

Har det upproriska ungdomsförbundet fått fler kompisar att sitta och sura utanför valstugan med ?
Citera
2026-04-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Partiledaren var bokad för intervju i morgonprogrammen idag på både Statstelevisionen och TV4.
Det blev inställt till stort missnöje från bl a Steffo. Officiella anledningen var någon form av intern förberedelsemöte som skjutits framåt i planeringen så krock inträffade.
Vem hade velat vara med i media efter det senaste så fullt förståeligt...

Hur som helst kan vi konstatera några månader till valet att vem som helst hade varit bättre än Mohamsson. Om L klarar 4% är det ett mirakel
Citera
2026-04-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.tv4.se/artikel/1b4P928KkXSVyibTCNiLyR/tog-ut-ersaettning-foer-uppdrag-i-goeteborg-naer-hon-bodde-utomlands
När man inte trodde det kunde bli värre
Citera
2026-04-30, 06:58
Medlem
Carl Eos i Riks spekulerade i vad Liberalerna och Simona kunde göra mer för att få fler röster, och han sade att kanske det bästa tipset vore att locka väljare från över blockgränsen, kanske från S, och säga till dem som både vill ha lite av Tidös politik med ordning, fungerande rättsväsende samt lite liberal socialpolitik samt utfästelser från L och Simona att de är garanten för att Tidö 2.0 inte går för långt.

Som läget är nu i SvD/Demoskop, håller sig L över 4% spärren, men förmodligen på bekostnad av M och SD. Vill Tidö 2.0 vinna måste de locka väljare från t.ex. S och där har SD och L störst möjlighet. S väljare är ofta trögrörliga och röstar hjärndött på S därför att deras föräldrar och far- och morföräldrar gjorde det utan att fundera på varför DE ska göra det.
Citera
2026-05-03, 23:32
Medlem
Apfyllans avatar
Inget inlägg här om Mohamssons prestation i partiledardebatten ännu.

Tyckte inte hon var särskilt imponerande i debatten, rätt svag och karaktärslös även om det kändes som att hon gjorde sitt bästa. Hon tog upp både kärnkraften och skolan som får anses vara liberalernas kärnfrågor för tillfället så hon försökte ju tilltala kärnväljarna samtidigt som hon tog sig an debattens ämnen, vilket man får ta o respektera. Utöver det så kändes det inte riktigt som att hon sa något minnesvärt över huvud taget.

Vad har ni för tankar? Jag tror inte detta är tillräckligt för att hålla L över spärren.
Citera
2026-06-23, 21:20
Medlem
Hon mår inte bra. Bara se aktuellt idag.
Citera
2026-06-24, 13:39
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Hon mår inte bra. Bara se aktuellt idag.

De har fruktansvärd panik inom partiet. Vilket är helt naturligt när man i princip kommer att åka ut. Folket är trötta på L som är ett icke existensberättigat parti. De förbjuder mer än tillåter, och de kallar sig Liberaler?

Det nya valllöftet med sänkt statlig inkomstskatt är verkligen spiken i kistan för det här skitpartiet.
Citera
2026-06-27, 12:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
- - -
Det nya valllöftet med sänkt statlig inkomstskatt är verkligen spiken i kistan för det här skitpartiet.

Vansinnigt... det blåser ju lite vänstervindar i den ek pol debatten och att då komma med sänkt skatt för höginkomsttagare är ju smart.

Jag mår fysiskt dåligt av Mohamsson. Hon är som den där tjejen i klassen som far runt och smörar för lärarna, sitter i elevrådet och tycker, tycker, tycker men är fullständigt urblåst.
Citera
2026-06-27, 13:30
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Vansinnigt... det blåser ju lite vänstervindar i den ek pol debatten och att då komma med sänkt skatt för höginkomsttagare är ju smart.

Jag mår fysiskt dåligt av Mohamsson. Hon är som den där tjejen i klassen som far runt och smörar för lärarna, sitter i elevrådet och tycker, tycker, tycker men är fullständigt urblåst.

En gedigen beskrivning av den kvinnan. Liberalerna behövs inte i Sverige. De är inte ens Liberaler. Jag tror de kommer åka ut ur Riksdagen om inte Tidöpartierna offrar 2 procent och Liberalerna får stödröster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in