Citat:
Ursprungligen postat av
Tavastehus
Att vanligt fôlk kan nämna max två av fyra grundlagar må vara dem förlåtet. Men att en partiledare i en lagstiftande församling inte kan rabbla upp dem som ett rinnande vattenfall? Bedrövligt.
Ligger inte långt ifrån att anta att Simona heller inte vet vad dessa lagar stipulerar eller hur man ändrar dem.
Hon är ett praktexempel på en (relativt) ung kvinna som bara överösts med superlativ hela livet, enkom på grunder som varande kvinna och invandrare.
”Yay, you go girl! Klart du kan bli statsminister!”
Extra roligt att hon är ett resultat av just liberalismen. Med den urspårade friskolereformen som grädden på moset.
Håller helt med dig!
Om du sitter som partiledare för ett av regeringspartierna, som dessutom är under riksdagsspärren, och ska utmärka sig som skolans parti, (alltså 'top notch' politiker på heltid), och inte kan grundlagarna såsom det du säger just: rinnande vatten...
Det är
SKANDAL. PUNKT SLUT.
MEN låt oss vara objektiva och empatiska samt
ÅTMINSTONE ta i åtanke risken för mental blackout... Men detta talas emot av att hon inte verkade ha en aning om
ANTALET... (Även om det fortfarande inte är
OMÖJLIGT med en blackout).
SEN står hon och liberalerna och flinar och ser snett på Jimmie Åkesson och SD som de okunniga och oempatiska samt de som inte riktigt hör hemma!
Liberala politiker som Simona skiter fullständigt i flyktingar och har ingen aning om vad bästa riktningen är!
Känner
FÖRAKT för Sverige och har knappt studerat vårt system, och har en bristande SO-undervisning
MEN kunde
ÄNDÅ mer än Simona Mohamsson...
Citat:
Hon är ett praktexempel på en (relativt) ung kvinna som bara överösts med superlativ hela livet, enkom på grunder som varande kvinna och invandrare.
Ligger nog mycket i paragrafen ovan (oavsett om det är faktum just i det här specifika fallet för Simona) och Jordan B Petersons grundargument (även om jag inte köper honom helt och hållet)!
Bl a har han sagt att det är framförallt kvinnor och yngre tjejer som får uppmuntran medan unga män snarare har börjat misstänkliggöras!
IRRELEVANT: Jag hade en fruktansvärd uppväxt dels pga kulturen och anti-intellektualismen i Sverige, dels för att folk misstänkliggjorde mig utan att ha den blekaste aningen (
BOKSTAVLIGEN)... Samtidigt som jag satt i ett hörn hela livet!