Citat:
Ursprungligen postat av
PizzaPesten
Hej Flashback!
För ett par veckor sedan ställde jag min cykel olåst vid ett cykelställ nära min port över natten (dumt jag vet). När jag gick upp nästa dag var den spårlöst försvunnen och jag har sedan dess varit runt i området och kollat efter den regelbundet. Idag på väg till tvättstugan ser jag att någon jävel till granne har min cykel i ett cykelställ bara några tiotal meter bort, låst med ett tungt kedjelås.
Jag funderar på ifall jag borde stå vid cykeln och vänta tills grannen eventuellt dyker upp eller om jag ska anmäla på något sätt. Det är inte tydligt vem som snott den eftersom den står i ett stort cykelställ utanför flera lägenhetsbyggnader. Vad ska jag göra???
Om du är säker på att den är din, så klipp bara upp låset med en bultsax! Har du ingen kompis du kan låna en av? JA det är egenmäktigt förfarande, men tjuven kommer inte att anmäla, och polisen skulle heller aldrig hinna utreda det, det handlar ju bara om en cykel. ALLA gör så.
...men gör inte som min exman, vid ett tillfälle i dotterns barndom. Dottern var förtvivlad över att hennes cykel var borta. Hon sa att en granne hade tagit den. Exmannen gav sig ut på jakt med bultsax, hittade cykeln, klippte loss den och kom hem med den. Nästa dag hittade dottern sin rätta cykel, hon hade själv gömt den under en lek men glömt bort det. Nu hade hon två cyklar...