2026-04-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Flytta till Asien.

Dejta tjejer runt 150-160?

Dessutom är inte felet på dig. Utan samhället och tjejerna.

Jag är 187 och haft många diskussioner med kvinnor som bara går på längd. Dom skrattat åt korta män och säger att det är omanligt.
Jag vill inte bo i Asien. Jag är svensk man som vill ha en svensk tjej.

Korta tjejer vill också ha långa män, ännu mer är min känsla. Ja det är en stor andel av kvinnorna som bara går på längd. Önskar jag hade sett ut som ett arsle i ansiktet istället och få vara normallång.

Har sett massvis med TikTok street intervjuer där man frågar: 5/10 and tall or 9/10 and short. 95% av tjejerna svarar: I rather want him to be ugly.
Citera
2026-04-21, 20:02
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag vill inte bo i Asien. Jag är svensk man som vill ha en svensk tjej.

Korta tjejer vill också ha långa män, ännu mer är min känsla. Ja det är en stor andel av kvinnorna som bara går på längd. Önskar jag hade sett ut som ett arsle i ansiktet istället och få vara normallång.

Har sett massvis med TikTok street intervjuer där man frågar: 5/10 and tall or 9/10 and short. 95% av tjejerna svarar: I rather want him to be ugly.

Ja pinsamma brudar

Har 3 polare i din längd dom är gifta med rätt snygga tjejer
Citera
2026-04-23, 16:51
Medlem
Citat:
Har 3 polare i din längd dom är gifta med rätt snygga tjejer
Hur ser dom ut i övrigt? Jag har ju också faktiskt sätt män i min längd som har snygga tjejer när man verkligen tänker efter. Men då ser dom ju väldigt bra ut i övrigt som kompensation. Jag är ju både kort och tanig och inte ett särskilt snyggt ansikte. Jag har ju liksom inget utseende alls att komma med.
Citera
2026-04-23, 16:57
Medlem
Du får köpa styltor
Citera
2026-04-23, 19:46
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Hur ser dom ut i övrigt? Jag har ju också faktiskt sätt män i min längd som har snygga tjejer när man verkligen tänker efter. Men då ser dom ju väldigt bra ut i övrigt som kompensation. Jag är ju både kort och tanig och inte ett särskilt snyggt ansikte. Jag har ju liksom inget utseende alls att komma med.

Har du tjockt hår? Skägg?
Gymma lite då? Försök ändra på det du kan.

Och inte fokusera på saker du inte kan ändra.
Citera
2026-04-23, 19:56
Medlem
Citat:
Har du tjockt hår? Skägg?
Gymma lite då? Försök ändra på det du kan.

Och inte fokusera på saker du inte kan ändra.
Nej jag har tunnt hår, men jag har många strån som tur är. Jag har lite skäggstubb, för skägget är också för tunnt så kan inte ha längre.

Gymmar lite faktiskt men jag kommer aldrig bli någon biff. Men man sover gott om natten iallafall och orkar lite mer.
Citera
2026-04-23, 20:43
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Nej jag har tunnt hår, men jag har många strån som tur är. Jag har lite skäggstubb, för skägget är också för tunnt så kan inte ha längre.

Gymmar lite faktiskt men jag kommer aldrig bli någon biff. Men man sover gott om natten iallafall och orkar lite mer.

Du måste utstråla självsäkerhet
Var glad , le mycket
Citera
2026-04-25, 21:53
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Att vara en kort man idag i Sverige är riktigt jävligt. Särskilt när det kommer till kvinnliga relationer. Jag är en 166cm lång etnisk svensk man som är övertygad om att mitt största problem till att jag har haft svårt med tjejer i livet är min längd. Jag ser tjejer idag som är 14-15 år på tunnelbanan som är huvudet längre än mig. Alltid varit kortast i skolan och på arbetsplatsen. Jag hatar folk som skriver trådar om "jag är 175cm kort och vill bli längre". Dom är för fan långa, skulle hugga av mitt egna ben för att få bli så lång.

Finns det verkligen inget sätt att lösa detta utan att såga sönder benen och förlänga dom? Det skulle ju ha potential att vara världens största industri. Läste också att Norge funderar på att göra denna benförlängning gratis via den offentliga vården för att många män mår dåligt över det.

Detta är ju kanske ett av de största handikappen man kan ha som man idag, särskilt i långbenlandet Sverige. Jag har ju köpt skor med extra tjock sula men det kommer man inte så långt med. Varför kan man inte öppna de så kallade epifysplattor som stängs när man växt klart?

Detta har fått mig att må dåligt under hela mitt vuxna liv och jag kan verkligen inte släppa det.

Nu vet jag inte exakt hur ung du är, men åtminstone bland yngre (under 25 år) har det blivit ett sjukligt utseendefixerat fokus, även bland män tyvärr, nu under 20-talet. Mycket överdrivet maskulina ideal och fokus på att han ska vara lång med massa muskler. Med det sagt har det verkligen inte alltid varit så, och jag känner själv flertalet "kortare" (160-170 cm) män, som ser bra ut, och som aldrig haft problem att få tjejer. Tvärtom i många fall. I flera av fallen, särskilt med de under 165 cm, är det inte heller ovanligt att tjejen varit den längre av dem, i vissa fall t om decimetrar längre.
Rent personligen dras jag också främst till män under 175 cm.

Med det sagt; Försök släppa din längd, och lyft fram alla dina bra sidor istället! För vettiga kvinnor och tjejer kommer aldrig välja bort dig bara pga din längd, om de är vettiga.
Citera
2026-04-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Nu vet jag inte exakt hur ung du är, men åtminstone bland yngre (under 25 år) har det blivit ett sjukligt utseendefixerat fokus, även bland män tyvärr, nu under 20-talet. Mycket överdrivet maskulina ideal och fokus på att han ska vara lång med massa muskler. Med det sagt har det verkligen inte alltid varit så, och jag känner själv flertalet "kortare" (160-170 cm) män, som ser bra ut, och som aldrig haft problem att få tjejer. Tvärtom i många fall. I flera av fallen, särskilt med de under 165 cm, är det inte heller ovanligt att tjejen varit den längre av dem, i vissa fall t om decimetrar längre.
Rent personligen dras jag också främst till män under 175 cm.

Med det sagt; Försök släppa din längd, och lyft fram alla dina bra sidor istället! För vettiga kvinnor och tjejer kommer aldrig välja bort dig bara pga din längd, om de är vettiga.
Jag är nästan 40. Men ja det känns som det är ännu mer utseendefixerat nu än när jag var i 20-års åldern. Det är många män idag som inte har en chans. Jag har flirtat med en hel del tjejer i verkligheten men de har alltid lagt benen på ryggen när jag visat att jag är intresserad. Kanske är det längden men kanske något annat. Eller så är det fel på hela mig?

Det är verkligen svårt i min ålder när man aldrig har haft någon. Om det är något jag märkt så är det att kvinnor vill ha män som alla vill ha. De verkar aldrig vilja ha den eviga singeln. Lite som ett företag aldrig någonsin vill anställa någon som varit arbetslös i tio år.
Citera
2026-04-27, 20:23
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Jag förstår att det känns tufft, men du kommer att hitta någon så småningom!

Mitt tips är att du fokuserar på korta tjejer. Eftersom det finns en stark norm att mannen ska vara längre än kvinnan så tror jag att dina chanser ökar om du riktar in dig på tjejer som är nära din egen längd. På dejtingsidorna brukar man kunna filtrera på längd så prova göra det!

Utseendefixeringen idag är väldigt stor, men jag skulle säga att du är i den perfekta åldern nu när du närmar dig 40, för att hitta någon även du inte har det mest fördelaktiga utseendet. Många i den åldern brukar nämligen tendera att vara mindre utseendefixerade. Saker som personlighet och värderingar brukar väga lite tyngre.

Det är också bra att du försöker att framstå som självsäker och nöjd med dig själv. Kvinnor gillar självsäkra killar. Om det känns svårt att göra det så säger jag: Fake it until you make it!
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in