Citat:
Ursprungligen postat av
Grodde
Att vara en kort man idag i Sverige är riktigt jävligt. Särskilt när det kommer till kvinnliga relationer. Jag är en 166cm lång etnisk svensk man som är övertygad om att mitt största problem till att jag har haft svårt med tjejer i livet är min längd. Jag ser tjejer idag som är 14-15 år på tunnelbanan som är huvudet längre än mig. Alltid varit kortast i skolan och på arbetsplatsen. Jag hatar folk som skriver trådar om "jag är 175cm kort och vill bli längre". Dom är för fan långa, skulle hugga av mitt egna ben för att få bli så lång.
Finns det verkligen inget sätt att lösa detta utan att såga sönder benen och förlänga dom? Det skulle ju ha potential att vara världens största industri. Läste också att Norge funderar på att göra denna benförlängning gratis via den offentliga vården för att många män mår dåligt över det.
Detta är ju kanske ett av de största handikappen man kan ha som man idag, särskilt i långbenlandet Sverige. Jag har ju köpt skor med extra tjock sula men det kommer man inte så långt med. Varför kan man inte öppna de så kallade epifysplattor som stängs när man växt klart?
Detta har fått mig att må dåligt under hela mitt vuxna liv och jag kan verkligen inte släppa det.
Nu vet jag inte exakt hur ung du är, men åtminstone bland yngre (under 25 år) har det blivit ett sjukligt utseendefixerat fokus, även bland män tyvärr, nu under 20-talet. Mycket överdrivet maskulina ideal och fokus på att han ska vara lång med massa muskler. Med det sagt har det verkligen inte alltid varit så, och jag känner själv flertalet "kortare" (160-170 cm) män, som ser bra ut, och som aldrig haft problem att få tjejer. Tvärtom i många fall. I flera av fallen, särskilt med de under 165 cm, är det inte heller ovanligt att tjejen varit den längre av dem, i vissa fall t om decimetrar längre.
Rent personligen dras jag också främst till män under 175 cm.
Med det sagt; Försök släppa din längd, och lyft fram alla dina bra sidor istället! För vettiga kvinnor och tjejer kommer aldrig välja bort dig bara pga din längd, om de är vettiga.