Igår, 20:40
Medlem
Att vara en kort man idag i Sverige är riktigt jävligt. Särskilt när det kommer till kvinnliga relationer. Jag är en 166cm lång etnisk svensk man som är övertygad om att mitt största problem till att jag har haft svårt med tjejer i livet är min längd. Jag ser tjejer idag som är 14-15 år på tunnelbanan som är huvudet längre än mig. Alltid varit kortast i skolan och på arbetsplatsen. Jag hatar folk som skriver trådar om "jag är 175cm kort och vill bli längre". Dom är för fan långa, skulle hugga av mitt egna ben för att få bli så lång.

Finns det verkligen inget sätt att lösa detta utan att såga sönder benen och förlänga dom? Det skulle ju ha potential att vara världens största industri. Läste också att Norge funderar på att göra denna benförlängning gratis via den offentliga vården för att många män mår dåligt över det.

Detta är ju kanske ett av de största handikappen man kan ha som man idag, särskilt i långbenlandet Sverige. Jag har ju köpt skor med extra tjock sula men det kommer man inte så långt med. Varför kan man inte öppna de så kallade epifysplattor som stängs när man växt klart?

Detta har fått mig att må dåligt under hela mitt vuxna liv och jag kan verkligen inte släppa det.
Citera
Igår, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Finns det verkligen inget sätt att lösa detta utan att såga sönder benen och förlänga dom?

Tog ungefär tre år av yogautövning 3-4 gånger i veckan (40-60 min per tillfälle) för att bli 1 cm längre, vilket inte ens var målet. Det visar sig att man kan stretcha och sträcka ut kroppen och då blir man väl lite längre.

Det hjälpte även att byta perspektiv där man istället för leta "fel" på sig själv, bli mer nöjd med sig själv.

Du kan nog känna dig tacksam att ditt "problem" är din längd och inte "jag har fel könsorgan".
Citera
Igår, 20:47
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Att vara en kort man idag i Sverige är riktigt jävligt. Särskilt när det kommer till kvinnliga relationer. Jag är en 166cm lång etnisk svensk man som är övertygad om att mitt största problem till att jag har haft svårt med tjejer i livet är min längd. Jag ser tjejer idag som är 14-15 år på tunnelbanan som är huvudet längre än mig. Alltid varit kortast i skolan och på arbetsplatsen. Jag hatar folk som skriver trådar om "jag är 175cm kort och vill bli längre". Dom är för fan långa, skulle hugga av mitt egna ben för att få bli så lång.

Finns det verkligen inget sätt att lösa detta utan att såga sönder benen och förlänga dom? Det skulle ju ha potential att vara världens största industri. Läste också att Norge funderar på att göra denna benförlängning gratis via den offentliga vården för att många män mår dåligt över det.

Detta är ju kanske ett av de största handikappen man kan ha som man idag, särskilt i långbenlandet Sverige. Jag har ju köpt skor med extra tjock sula men det kommer man inte så långt med. Varför kan man inte öppna de så kallade epifysplattor som stängs när man växt klart?

Detta har fått mig att må dåligt under hela mitt vuxna liv och jag kan verkligen inte släppa det.

166 cm är inte långt, men inte heller superkort. Förstår att det blivit en grej hos dig, men det är många som är i den längden. Tex statsministern, Magnus Uggla och Michael J Fox.
Citera
Igår, 20:50
Medlem
sommarlovs avatar
Du kan på prov spendera tid i länder där folk är kortare, och se om din situation förbättras.

Länder som Indonesien, Indien, Filippinerna, Vietnam, Mexiko, Filippinerna, Nigeria, Peru, Indien, Malaysia, Bahrain, Irak och Malawi toppar (haha) listorna.
Citera
Igår, 20:54
Medlem
Kundalinis avatar
Its not the size of the dog in the fight

Det är devisen du ska leva efter. Finns massor av korta snubbar som har snygga tjejer!
Citera
Igår, 21:03
Medlem
Då får helt enkelt försöka kompensera med ett välfyllt bankkonto…
Citera
Igår, 21:18
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Its not the size of the dog in the fight

Det är devisen du ska leva efter. Finns massor av korta snubbar som har snygga tjejer!

Håller med, det är nog inte längden som är det direkta problemet utan det mentala även om det i sig baseras på längden och det självupplevda handikappet. En ond spiral.

Vet flera kortisar som har/haft tjejer. Var även och kollade bil hos en snubbe en gång. Han var inte många äpplen hög men hans fru var både längre och såg bra ut. Han verkade ha en väldigt positiv personlighet det lilla jag träffade honom.

Är själv längre än genomsnittet men inte har damerna vresat sig i kö ändå

Man får jobba med det personliga man har. Det kommer man mycket längre med än vad många tror.
Citera
Igår, 21:23
Medlem
Tror det mer har att göra med hur du är byggd. Har ofta tänkt på när jag träffar gamla gubbar som är i din längd att jag inte alls upplever dom som korta.
Citera
Igår, 21:34
Medlem
Men ändå - om du sträcker på dig allt vad du kan, så är det precis att du når ner till marken med fötterna.
Citera
Igår, 21:43
Medlem
Citat:

Tjena!
Men du!
Jag fick en idé.

Skit i dom svenska tanterna för det första.
Du fiskar i fel damm!

Titta här:

Sammanfattning av kortast medellängd kvinnor (studie från 2016):
Guatemala (~149,4 cm)
Filippinerna
Bangladesh
Nepal
Östtimor

Våga bredda dina vyer så löser det sig.
Citera
Igår, 21:47
Medlem
Det är sant att några tjejer väljer bort dig för din längd. Men inte alla. Fokusera på de senare istället för de du inte kan få.
Citera
Igår, 21:49
Medlem
Sluta låta din längd hålla dig tillbaka. Det som verkligen skrämmer bort tjejer är osäkerhet och självömkan. En polare till mig var bara runt 159 cm, men han lät aldrig det stoppa honom. Han körde på, tog några nej men landade också massor av ragg bara för att han var trygg i sig själv. Om du börjar tro på dig själv kommer du märka hur stor skillnad det gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in