Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Och Irans inblandning i detta var?
true promise 1
April 14-15. sköt ( i två vågor) ca 120 balistiska misiler, 150 drönare och 30 kryssningsmisler mot israel, de flesta sköts ner av en myrid av länder, ca 30 skadade, bara en alvarligt (en 7 årig flicka)
true promise 2
https://www.tehrantimes.com/news/504434/Iran-Armed-Forces-praises-Operation-True-Promise-II-warns-of
Ca 200 balistiska misiler
1 död palestine + 1 död israel (nåja,, dödsorsaken var hjärtattack..) 2 lindrigt skadade.
Citat:
Bortsett alltså från stödet till Hizbollah och Hamas, kan du berätta mer om vad staten Iran faktiskt gjorde?
Anföll Israel, inte smart.
Citat:
Jag kollade med ChatGPT som svarade:
Kort svar: Påståendet stämmer inte. De händelser som nämns – april, oktober och 12‑dagarskriget – blandar ihop helt olika aktörer och tidsperioder. Iran attackerade Israel endast en gång direkt: den 13–14 april 2024. Alla andra händelser som ofta nämns i samma andetag utfördes av Hamas, Hizbollah eller andra Iranstödda grupper – inte av Iran självt.
studier pekar på att det krävs en iq på 85+ för att kunna använda ai till mer en väldigt... enkla saker, håll dig till att fråga.
Vad är klockan?
Berätta en vits för mig?
Kan man äta snor/raklödder/grus?
Citat:
12 dagarskriget var Operation Rising Lion som Israel genomförde. Att Iran skjuter tillbaka mot Israel efter det att Israel börjat skjuta kan du knappast skylla på Iran och att det skulle vara ett bevis på att Iran är ett hot mot andra. Snarare kan det israeliska angreppet ses som ett tecken att Israel utgör ett hot mot grannarna.
Jag trodde inte du ansåg att man fick skjuta tillbaka, för då bedrev man angreppskrig? för 12 dagarskriget var ju för att iran sköt på israel den 14 aprill, eller hur?
Citat:
Och samma sak med att Iran beskjutit Israel efter 28 februari i år. Det är inte Iran som är anfallande part i det läget.
Vilket datum, i din värld, slutade nazityskland vara den part som bedrev ett anfallskrig under andra världskriget, och varför?