Citat:
Ursprungligen postat av
Abscess1122
Förolämpningar med noll substans. Det är faktum att de etablerade märkenas försprång inom förbränningsbilen hade gjort sig svårslagna för nya spelare. Elbilen må vara tekniskt komplex men mekaniskt? Nej inte alls i samma grad. Du är välkommen bevisa annat. Och missta inte svårigheten med att reparera med att konstruera en bil.
Du verkar i alla fall vaken nog för att känna dig träffad av det jag skrev….. För det var ju bara fakta…
Du raljerade om saker du helt enkelt inte förstår….
Det denna kille skrev stämmer ju…
Citat:
Ursprungligen postat av
Mange-West
Du jobbar inte med att konstruera batteri-bilar, va? Det gör jag nämligen och du har fel! Båda drivlinorna är komplicerade på sina olika sätt... Jag har jobbat med båda...
Visst är det en massa som är komplicerat i en förbränningsmotor, som man brottats med under ca 100 år för att komma dit man är idag.
Men faktum är att man även brottats i mer än 100 år med elmotorer och batterier, för att komma dit vi är idag.
Och som snubben ovan skrev så är båda drivlinorna komplicerade på sina olika sätt, vilket skapat rejäl svålklåda hos utvecklarna under över 100 år.
Du påstod däremot att….
Citat:
Ett batteri och elmotor kan vem som helst slå ihop.
Vilket är så galet naivt och okunnig att du får skylla dig själv för att du fick det svar du fick från mig.
Men du kan ju visa oss att du har rätt, genom att själv enkelt slå ihop en elmotor och ett batteri och direkt ha en drivlina som är i samma klass som dagens elbilar, och kan konkurrera med dessa i funktion etc på alla punkter.
Du har nog missat att det är en djungel av olika elmotorer utvecklade för olika behov, vilka kan vara nog så svåra att få till på sitt sätt, som en förbränningsmotor är på sitt sätt. Sen ska en drivlina anpassas till detta nya som kan innebära en massa ändringar för att det ska funka bra. Och som krona på verket så ska det utvecklas ett kontroll/styrsystem som gör det hela möjligt att fungera ihop och kontrollera av föraren etc. Skitenkelt påstår du…
Du skulle bli ett hett byte för många tillverkare av elbilar……