2026-04-23, 12:29
  #1
Medlem
Hej!

Har varit ett par män på dejtingappar som sagt att de sett det stått om mig någonstans att jag skulle hålla på med ghosting eller nåt? Fattar ingenting. För visst händer det att man slutar skriva med en person för att den personen tar lång tid på sig att svara osv. Men detta händer mig hela tiden, dvs att personer slutar svara/ghostar mig med, det är liksom så det funkar på dejtingappar tänker jag?

Men vart är den här tråden som verkar handla om personers profiler på dejtingsidor??
Citera
2026-04-23, 12:36
  #2
Medlem
Onanikrems avatar
Kanske en snubbe du ghostat som bara skapat en ny användare på dejtappen? Sådant händer. Händer även att snubbar pratar sinsemellan, inte helt ovanligt att flera i bekantskapskretsen hänger på samma dejtapp.
Citera
2026-04-23, 12:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kanske en snubbe du ghostat som bara skapat en ny användare på dejtappen? Sådant händer. Händer även att snubbar pratar sinsemellan, inte helt ovanligt att flera i bekantskapskretsen hänger på samma dejtapp.

Vet inte? Men jag ghostar ju inte medvetet/aktivt. Alltså att man slutar skriva med någon händer mig flera gånger i månaden, dvs man skriver med en person som sedan slutar skriva. Händer hela tiden. Inte hänger jag ut den personen då?
Citera
2026-04-23, 12:42
  #4
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Vet inte? Men jag ghostar ju inte medvetet/aktivt. Alltså att man slutar skriva med någon händer mig flera gånger i månaden, dvs man skriver med en person som sedan slutar skriva. Händer hela tiden. Inte hänger jag ut den personen då?
Har inga dejtappar, men killar snackar sinsemellan likväl som tjejer gör. Säger någon "hon är dum i hela huvudet" eller "hon är nymfoman" så vet hela kompiskretsen det efter en kvart.
Citera
2026-04-23, 12:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Vet inte? Men jag ghostar ju inte medvetet/aktivt. Alltså att man slutar skriva med någon händer mig flera gånger i månaden, dvs man skriver med en person som sedan slutar skriva. Händer hela tiden. Inte hänger jag ut den personen då?

Hur ghostar man medvetet/aktivt då?
Citera
2026-04-23, 12:44
  #6
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Vet inte? Men jag ghostar ju inte medvetet/aktivt. Alltså att man slutar skriva med någon händer mig flera gånger i månaden, dvs man skriver med en person som sedan slutar skriva. Händer hela tiden. Inte hänger jag ut den personen då?

Det blir ju ghosting om du inte tar bort personen.
Enkel lösning är ju att om du tappar intresset och inte vill skriva mer tillbaka är ju att ta bort han från dina matchningar så är det klappat och klart för andra parten att du inte är intresserad.

Vad är poängen med att ha en matchning kvar som man inte tänker skriva med? Är det i fall att ingen annan är intresserad?
Citera
2026-04-23, 12:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Det blir ju ghosting om du inte tar bort personen.
Enkel lösning är ju att om du tappar intresset och inte vill skriva mer tillbaka är ju att ta bort han från dina matchningar så är det klappat och klart för andra parten att du inte är intresserad.

Vad är poängen med att ha en matchning kvar som man inte tänker skriva med? Är det i fall att ingen annan är intresserad?


Haha nej, blir bara att jag inte tänker på att ta bort matchningen, men får väl börja göra det då
Citera
2026-04-23, 12:49
  #8
Medlem
Tomtekukars avatar
Female privilege är att du kan ghosta folk på löpande band, men när någon nämner det så är det plötsligt “finns det en tråd om mig någonstans???”
Nej, det kallas rykte, kära du. Konsekvenser. Folk snackar.
Män får dåligt rykte för en stel öppningsreplik. Kvinnor får dåligt rykte först efter 50 ghostningar, tre års beteendeproblem och ett halvt dussin bortförklaringar.
Citera
2026-04-23, 12:54
  #9
Medlem
Onanikrems avatar
Hänger du på dejtapp är det inte otroligt du ställt in den på ett snävt område (för du vill dejta i närområdet) Rätt stor chans då att snubbarna i närområdet känner varandra, byter tips och även brudar.
Citera
2026-04-23, 12:54
  #10
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
OK. du verkar ju inte ha alla hästar hemma.

Jag vet vart det är dessutom. Vet inte specifikt nått om dig men det är vanligt att de lägger ut info och bilder. I flera fall även adress, namn och personnummer.

De hänger ut kvinnor där. Vet en tjej som blev stalkad efter att ha varit uthängd.
Citera
2026-04-23, 12:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Jag vet vart det är dessutom. Vet inte specifikt nått om dig men det är vanligt att de lägger ut info och bilder. I flera fall även adress, namn och personnummer.

De hänger ut kvinnor där. Vet en tjej som blev stalkad efter att ha varit uthängd.

Jasså vart är det då?
Citera
2026-04-23, 12:59
  #12
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Jasså vart är det då?

Hemliga grupper. Säger inte mer. Ligger inte i mina intressen att hjälpa folk som dig. De får sköta sin grej, jag bryr mig inte. .

Mitt tips är att du promt slutar nätdejta. Varför är du ens där?
Är du ful som en gris?? Om inte, skaffa en partner irl och sluta hora runt med din identitet bland okända män...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in