2026-04-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Inte Malmö för i helvete. Hur kan så många tro på Malmö, i synnerhet nu när Ponne är borta för resten av säsongen? Sirius vinner. Bjerkebo blir årets lirare. Så är det bara.

För egen del hoppas jag att Mjällby kan bli hela Sveriges stolthet i Europa, men då måste mycket bli bättre än det är nu.

Jag tror också på Sirius. Känns som Malmö ändå har en bra trupp om de kan få igång några där framme. Frågan är väl om de har någon hygglig ersättare till Ponne. Huruvida Kurtulus eller Djuric kan kliva fram.
Citera
2026-04-22, 23:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Orättvist.

KLASS.
Citera
2026-04-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Elfsborg - Djurgården är omgångens tyngsta match.

Tungviktsmöte.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Malmö - Sirius snarare.

Ska bli otroligt intressant hur ett dåligt MFF tar sig an allsvenskan utan Ponne 2026.
Och är Sirius verkligen på riktigt i år?
Degerfors - AIK är viktigt ocj tungt i den förmodade bottenstriden.
Citera
2026-04-22, 23:53
Medlem
eternussermos avatar
Skitmatch idag, som tur var är så stundar årets enklaste match trots 3-3 förlusten senast så det blir en bra avsats för resten av vårsäsongen.
Citera
2026-04-23, 06:40
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Degerfors - AIK är viktigt ocj tungt i den förmodade bottenstriden.

Degen och vilka mer i botten menar du? Kalmar? GAIS? HBK?
Citera
2026-04-23, 06:56
Medlem
Perfabs avatar
Jag har tippat Djurgården som seriesegrare, men nu vete tusan. Det känns lite lojt, som att spelarna tror att allt automatiskt kommer att ordna sig. Intressant att se derbyt till helgen, kanske är båda lagen "hypade" inför säsongen.
Citera
2026-04-23, 07:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Tycker folket övertygar Sirius lite väl mycket. Det har gått tre omgångar och det spekuleras redan om SM-guld. Sitt ned i båten.
Citera
2026-04-23, 07:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2021
Vet att jag inte kommer få medhåll här av alla Bosse-kramare. Men för mig har han förstört DIF under sin ledning, det DIF som jag har hållit kär är som bortblåst.

Vi har gått ifrån Järnkaminerna till mittbenorna. Varenda lags supportrar kallar oss för det numera, mittbenorna. Säger väl allt i min bok.

Från skruvdobbsmördare och Kapten blod på mb, till Unes sommar och en bild på Sune, samt en struttande Hampus eller Melvin på mittfältet.

Sorry, men det är så långt ifrån mitt DIF man bara kan komma. Finns ett enormt jobb där i att rensa bort den bilden av DIF som satt sig iom Bosses hädiskt svaga trupper vad gäller mentalitet och tuffhet som gjort att vi varit något våra rivaler i stan har kunnat pissa på i varenda derby.

Det är vad vi ser framför oss fortsatt. En ledarlös trupp veka pojkar med mittbenor, intagna av pappan som sen lämnade dom i sticket.

Hade man kunnat klicka på delete all och kunnat värva från scratch hade jag gjort det utan att blinka. Det är är vi är och folk behöver ha med sig det när man ser på DIF om vi ska få rätsida på vårt herrlag.

Tills det sker kommer vi fortsätta att se dessa hädiska bajen-situationer mer och mer frekvent. Samt derbyproblematiken kommer aldrig lösa sig.
I AIK får man stryk om man spottar på legendarer. Hade du fått som du velat hade ni lirat i division 2. Det där är en person som tagit er från ekonomisk ruination till guld i två separata vändor och legat bakom en Europa run som slutade i åttondelsfinal och semifinal. Lite respekt hade varit på sin plats.
Citera
2026-04-23, 08:07
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tycker folket övertygar Sirius lite väl mycket. Det har gått tre omgångar och det spekuleras redan om SM-guld. Sitt ned i båten.
Folk väger in det övertygande spelet cupen också.
Sen är det väl mer att "folk" säger att dom är ett lag för toppen snarare än ett guldlag. Med tanke på att dom aldrig kommit bättre än 7:a så är det väl inte konstigt om det då blir en snackis.

Dom lär tappa viktiga spelare i sommar, så hösten kan ju se annorlunda ut. Men fram tills dess...
Citera
2026-04-23, 08:13
Medlem
mishimas avatar
Om jag får vara lite amatörpsykolog, så hatar jag storsegrar likt Halmarbys överkörning av Örgryte. Man är inte så bra som siffrorna visar utan det ramlar in några extra mål för att motståndaren har gett upp. Då kommer man sedan till nästa match lite för självsäkert och naivt och tror att det ska gå lika lätt och man gör en skitmatch. Har sett oss flera gånger vinna stort för att i omgången efter floppa.

Vinner hellre med 1-0 och man har fått kämpa för det.
Citera
2026-04-23, 08:48
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
I AIK får man stryk om man spottar på legendarer. Hade du fått som du velat hade ni lirat i division 2. Det där är en person som tagit er från ekonomisk ruination till guld i två separata vändor och legat bakom en Europa run som slutade i åttondelsfinal och semifinal. Lite respekt hade varit på sin plats.
Hur länge ska blottaren leva på gamla meriter.
Citera
2026-04-23, 09:30
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Om jag får vara lite amatörpsykolog, så hatar jag storsegrar likt Halmarbys överkörning av Örgryte. Man är inte så bra som siffrorna visar utan det ramlar in några extra mål för att motståndaren har gett upp. Då kommer man sedan till nästa match lite för självsäkert och naivt och tror att det ska gå lika lätt och man gör en skitmatch. Har sett oss flera gånger vinna stort för att i omgången efter floppa.

Vinner hellre med 1-0 och man har fått kämpa för det.

Japp, inte ett skit stämde igår. Ingripandet från samtliga vid 0-1 är under all kritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in