2026-04-22, 21:48
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Orättvist.

HBK stod upp bra. Oavgjort var rättvist.
Citera
2026-04-22, 21:53
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej. Ni är dåliga helt enkelt. Det händer inget i sista tredjedelen. Kvalitén saknas.

Citat:

INGEN.

OFFENSIV.

SPELIDÉ.

Helt sjukt att detta har varit kontroversiellt att påpeka.

Du konstaterar ju bara det uppenbara ingen tycker det är en kontroversiell åsikt om bajsdif. Så länge finnen är vid rodret så lär inte mycket hända offensivt.
Ursäkta min nyfikenhet men vem tycker det är en kontroversiell åsikt?
Citera
2026-04-22, 21:58
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Orättvist.

Jävligt skönt.
Citera
2026-04-22, 21:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlavDJohn
HBK stod upp bra. Oavgjort var rättvist.
HBK hade lika mycket skott på mål som Hammarby. Slutsalt: Resultat helt "rättvist". Dom klarar av att göra mycket mer med bollen dessutom och gjorde vad som behövdes. Om man nu ska prata i dom termerna. Det är alltid rättvist egentligen här och nu i hur en match slutat med reservation för om det varit ett helt horribelt avgörande domslut som drabbat ena laget. Dvs bortdömt mål som påverkar matchen.
Citera
2026-04-22, 22:03
Medlem
Teus avatar
Citat:
Perfekta resultat idag. Trodde någon mer än nybajarna att det skulle bli guld?
Ibland måste jag påminna mig själv om att det ändå i slutändan fortfarande är Bajen
Citera
2026-04-22, 22:05
Medlem
Teus avatar
Kanske dags för DIF att testa Asoro som nia?
Citera
2026-04-22, 22:05
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ibland måste jag påminna mig själv om att det ändå i slutändan fortfarande är Bajen

Kändes som hela tråden höll på Bajen ett tag. Skönt med lite andrum för oss övriga ett tag nu. Vi hör nog av dom igen efter nästa vinst.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kanske dags för DIF att testa Asoro som nia?

Är han färdigskolad som ytter redan?
Citera
2026-04-22, 22:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Är han färdigskolad som ytter redan?
Nä, men det är lättare att spela nia enligt kukräven.
Citera
2026-04-22, 22:13
Medlem
Dangerzone2021s avatar
Vet att jag inte kommer få medhåll här av alla Bosse-kramare. Men för mig har han förstört DIF under sin ledning, det DIF som jag har hållit kär är som bortblåst.

Vi har gått ifrån Järnkaminerna till mittbenorna. Varenda lags supportrar kallar oss för det numera, mittbenorna. Säger väl allt i min bok.

Från skruvdobbsmördare och Kapten blod på mb, till Unes sommar och en bild på Sune, samt en struttande Hampus eller Melvin på mittfältet.

Sorry, men det är så långt ifrån mitt DIF man bara kan komma. Finns ett enormt jobb där i att rensa bort den bilden av DIF som satt sig iom Bosses hädiskt svaga trupper vad gäller mentalitet och tuffhet som gjort att vi varit något våra rivaler i stan har kunnat pissa på i varenda derby.

Det är vad vi ser framför oss fortsatt. En ledarlös trupp veka pojkar med mittbenor, intagna av pappan som sen lämnade dom i sticket.

Hade man kunnat klicka på delete all och kunnat värva från scratch hade jag gjort det utan att blinka. Det är är vi är och folk behöver ha med sig det när man ser på DIF om vi ska få rätsida på vårt herrlag.

Tills det sker kommer vi fortsätta att se dessa hädiska bajen-situationer mer och mer frekvent. Samt derbyproblematiken kommer aldrig lösa sig.
Citera
2026-04-22, 22:14
Medlem
Halmstad hemma är typ den lättaste matchen för säsongen? Helt sjukt hur Bajen alltid lyckas fucka upp det. Sirius lär vinna i år, tror jag. Blir en ny skräll. Sirius eller Malmö.
Citera
2026-04-22, 22:32
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2021
Vet att jag inte kommer få medhåll här av alla Bosse-kramare. Men för mig har han förstört DIF under sin ledning, det DIF som jag har hållit kär är som bortblåst.

Vi har gått ifrån Järnkaminerna till mittbenorna. Varenda lags supportrar kallar oss för det numera, mittbenorna. Säger väl allt i min bok.

Från skruvdobbsmördare och Kapten blod på mb, till Unes sommar och en bild på Sune, samt en struttande Hampus eller Melvin på mittfältet.

Sorry, men det är så långt ifrån mitt DIF man bara kan komma. Finns ett enormt jobb där i att rensa bort den bilden av DIF som satt sig iom Bosses hädiskt svaga trupper vad gäller mentalitet och tuffhet som gjort att vi varit något våra rivaler i stan har kunnat pissa på i varenda derby.

Det är vad vi ser framför oss fortsatt. En ledarlös trupp veka pojkar med mittbenor, intagna av pappan som sen lämnade dom i sticket.

Hade man kunnat klicka på delete all och kunnat värva från scratch hade jag gjort det utan att blinka. Det är är vi är och folk behöver ha med sig det när man ser på DIF om vi ska få rätsida på vårt herrlag.

Tills det sker kommer vi fortsätta att se dessa hädiska bajen-situationer mer och mer frekvent. Samt derbyproblematiken kommer aldrig lösa sig.
Ni får nog rensa på läktaren också isåfall. När man pratar Dif och mittbenor är det knappast era spelare man syftar på. Så länge ni spelar tre bortaderbyn och ett på neutral plan per säsong kommer ni vara knulldocka.
Citera
2026-04-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Halmstad hemma är typ den lättaste matchen för säsongen? Helt sjukt hur Bajen alltid lyckas fucka upp det. Sirius lär vinna i år, tror jag. Blir en ny skräll. Sirius eller Malmö.
Inte Malmö för i helvete. Hur kan så många tro på Malmö, i synnerhet nu när Ponne är borta för resten av säsongen? Sirius vinner. Bjerkebo blir årets lirare. Så är det bara.

För egen del hoppas jag att Mjällby kan bli hela Sveriges stolthet i Europa, men då måste mycket bli bättre än det är nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in