Citat:
Med arbetsvagn förmodar jag att du syftar på det som kallas manskapsvagn i protokollet? Den har ju NoppigaSockar begärt ut information om, utan resultat.
Man undrar ju också när vagnen hamnade vid Talludden. Vagnen syns tydligt på polisens flygfoto, taget tidigt i utredningen. Arbetsvagnen är stor som en husvagn och är markerad med texten ARBETSVAGN.
Parkeringen vid Ekelundsvägen var en minst sagt udda plats att ställa en arbetsvagn på, eftersom det inte noterades något bygge eller liknande i närheten.
Är det någon i tråden som har begärt ut information om arbetsvagnen?
Jag gissar att vagnen var en sovplats, använd av en luffare, och inget annat.
Parkeringen vid Ekelundsvägen var en minst sagt udda plats att ställa en arbetsvagn på, eftersom det inte noterades något bygge eller liknande i närheten.
Är det någon i tråden som har begärt ut information om arbetsvagnen?
Jag gissar att vagnen var en sovplats, använd av en luffare, och inget annat.
I beskrivningen av FP2 nämns även att dungen som säckarna återfanns i avgränsades i söder av baracker, ej närmare specificerade. Dessa baracker som uppenbarligen låg i omedelbar närhet av säckarna borde självklart också ha undersökts.
Närvaron av såväl baracker som manskapsvagn förstärker bilden av att något slags arbete utfördes på platsen, men i övrigt finns det inga tecken på att så var fallet. Om det förekom någon form av arbete ökar likheterna med Atlasmuren, och om det inte gjorde det var barackerna och manskapsvagnen förmodligen övergivna och därmed lockande för övernattning. I vilket fall kunde de ha befolkats av presumtiva vittnen.
En sidonotis: det tycks ha försvunnit ännu mer ytterst relevant bevismaterial. I utredningsprotokollet från FP2 framkommer att man vid obduktionen säkrade hår från CdC:s båda armhålor. Det har alltså funnits tillgång till CdC:s DNA, men dessa hårprov måste ha försvunnit eller glömts bort eftersom man gick omvägen via CdC:s mor när man ville jämföra mot håren på handduken.