2026-04-22, 20:32
Medlem
godboys avatar
Såna dumheter jag jag noll tålamod för. Har butiken valt att ha paketutlämningen innanför "spärrarna" så får de så vackert ge mig ett utpasseringskvitto.

Mitt huvudsakliga postombud har helt andra problem, det är en Hemköp vars personal verkar vara i huvudsak gravt utvecklingsstörd, detta har lett till att jag i alla lägen jag kan styr om paketleveransen till ett skåp (helst) eller till blatten med tobaksaffären som ligger mittemot, och det vill inte säga lite då jag inte gillar blattar.
Citera
2026-04-22, 20:41
Medlem
FuckSwedens avatar
Jag förstår dig, TS. Det är såna där små irritationsmoment som får en att tappa humöret till slut.
Citera
2026-04-22, 20:48
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Så, de har alltså paketutlämning inne i själva butiken? Innanför kassorna? Det var ju kanske lite udda... Annars brukar väl paketutlämning finnas nära entrén så man inte behöver gå in i butiken om.man bara ska hämta paket...
Ha, i ”min” ICA-butik har de paketutlämningen allra längst inne i butiken, till och med inne på lagret. Så finns det någon som helst möjlighet att hämta paketet någon annanstans så gör jag det.
Citera
2026-04-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Och hur gör de som betalar i deras kassor? Måste de också passera ut genom självskanningen?
Normalt så är utpassagen efter kassan. Självskanningen brukar ha en egen utpassage. Mindre butiker kanske har en gemensam utpassage.
Citera
2026-04-22, 21:55
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekis93
Får börja med om att be om ursäkt om det här är fel underforum för ämnet; vart osäker på exakt var det hör hemma.

Varje gång jag har varit och hämtat ut paket på mitt lokala ICA har det varit problem med utpassagen. De har en sån där scanner för kvitton, men om du endast hämtar ut ett paket så har du inget kvitto att scanna; det tycks alltså inte finnas något sätt att själv ta sig ur butiken. Jag får då stå där som en idiot varje gång i ca 10-20 sekunder tills någon personalen uppmärksammar läget och trycker på en knapp bakom kassan för att öppna.

Min fråga är kort: är det jag som är efterbliven eller är det bara att personalen som lämnar ut paketen helt glömmer att öppna utpassagen varje gång?

Jag brukar säga till i kassan när jag ska ut på mitt ica om hon kan öppna, funkar varje gång. Men visst är det idiotiskt system. För man får inget kvitto som man kan blippa såvida man inte handlar nåt vad jag vet.
Citera
2026-04-22, 22:52
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Låter korkat. Det här (ytterst berättigade) klagomålet ska du så klart framföra till personalen i butiken så det kan ändra sina rutiner, inte till random flashbackare som inte kan göra någonting.
Citera
2026-04-23, 06:06
Medlem
needAlifes avatar
Ja detta är ett jävla otyg, ser likadant ut hos min lokala ICA där de har en grindpassage oavsett om du självscannat eller använt de manuella kassorna. Paketutlämingen inklusive alla self-service boxar där man själv hämtar ut paket i är dessutom placerat inuti butiken. Ska dock sägas att det inte finns någon grind vid inpassagen till butiken konstigt nog så man kan gå ut vägen man kom in. Väldigt udda system speciellt då de innan denna "renovering" hade utlämningen utanför själva butiken.
Citera
2026-04-23, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Ha, i ”min” ICA-butik har de paketutlämningen allra längst inne i butiken, till och med inne på lagret. Så finns det någon som helst möjlighet att hämta paketet någon annanstans så gör jag det.
Paketutlämningen i min ICA-butik sker också inne i butiken. Det finns inga grindar, så man kan gå ut vid ingången eller passera kassan.
Citera
2026-05-07, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ekis93
Får börja med om att be om ursäkt om det här är fel underforum för ämnet; vart osäker på exakt var det hör hemma.

Varje gång jag har varit och hämtat ut paket på mitt lokala ICA har det varit problem med utpassagen. De har en sån där scanner för kvitton, men om du endast hämtar ut ett paket så har du inget kvitto att scanna; det tycks alltså inte finnas något sätt att själv ta sig ur butiken. Jag får då stå där som en idiot varje gång i ca 10-20 sekunder tills någon personalen uppmärksammar läget och trycker på en knapp bakom kassan för att öppna.

Min fråga är kort: är det jag som är efterbliven eller är det bara att personalen som lämnar ut paketen helt glömmer att öppna utpassagen varje gång?
Du får väl säga till?
Citera
2026-05-11, 12:43
Moderator
HelgeBuks avatar
E-handel, frakt och konsumentfrågor --> Frakt och paketutlämning
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera