Citat:
Ursprungligen postat av
HBTKuk
Oj, kära nån. Tio hela sekunders väntan. Hämtar du ett paket i timman hela arbetsdagen blir det snabbt flera minuter.
Ja, de glömmer väl bara.
Det blir mest bara udda stämning när en person som har kvitto kommer bakom, och så står jag själv där och blockerar utgången. Passagen är sådan att man bara kommer igenom en åt gången.
Citat:
Ursprungligen postat av
Analwind
Hämta ut på andra ställen!
Så illa är det inte, mest bara jag som försöker lista ut om det är jag själv som är tekniskt efterbliven.
Citat:
Ursprungligen postat av
Soffpotatis1357
Så, de har alltså paketutlämning inne i själva butiken? Innanför kassorna? Det var ju kanske lite udda... Annars brukar väl paketutlämning finnas nära entrén så man inte behöver gå in i butiken om.man bara ska hämta paket...
Det är en väldigt liten butik så kan vara att de har layouten så för att spara på yta. Men Jo väldigt udda är det. Man måste liksom gå igenom hela butiken från ingången för att ens komma till kassorna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krascha
Kan du inte be dem att öppna grinden, eller bara gå igenom en kassa?
Ofta lämnar de över paketet och går sedan direkt in i butiken för att betjäna andra kunder, eller ta emot nästa person som ska hämta ut paket; de verkar vara väldigt stressigt för dem varje gång man är inne där. Paketutlämningen är liksom lite avsides så du måste gå en bit in i butiken igen för att nå kassorna, och oftast har de fullt upp med att scanna in andra kunders varor.
Butiken är en sluten cirkel. Om du går in genom huvudentrèn så har du en scanner passage till vänster (utpassagen), och till höger har du själva inpassagen. Väl inne i butiken måste du gå hela vägen runt, och du blir liksom inlåst om du inte har ett kvitto att scanna.