2026-04-22, 16:46
Medlem
Får börja med om att be om ursäkt om det här är fel underforum för ämnet; vart osäker på exakt var det hör hemma.

Varje gång jag har varit och hämtat ut paket på mitt lokala ICA har det varit problem med utpassagen. De har en sån där scanner för kvitton, men om du endast hämtar ut ett paket så har du inget kvitto att scanna; det tycks alltså inte finnas något sätt att själv ta sig ur butiken. Jag får då stå där som en idiot varje gång i ca 10-20 sekunder tills någon personalen uppmärksammar läget och trycker på en knapp bakom kassan för att öppna.

Min fråga är kort: är det jag som är efterbliven eller är det bara att personalen som lämnar ut paketen helt glömmer att öppna utpassagen varje gång?
Citera
2026-04-22, 16:50
Medlem
HBTKuks avatar
Oj, kära nån. Tio hela sekunders väntan. Hämtar du ett paket i timman hela arbetsdagen blir det snabbt flera minuter.

Ja, de glömmer väl bara.
Citera
2026-04-22, 16:53
Medlem
Analwinds avatar
Hämta ut på andra ställen!
Citera
2026-04-22, 17:08
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Så, de har alltså paketutlämning inne i själva butiken? Innanför kassorna? Det var ju kanske lite udda... Annars brukar väl paketutlämning finnas nära entrén så man inte behöver gå in i butiken om.man bara ska hämta paket...
Citera
2026-04-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekis93
Min fråga är kort: är det jag som är efterbliven eller är det bara att personalen som lämnar ut paketen helt glömmer att öppna utpassagen varje gång?
Kan du inte be dem att öppna grinden, eller bara gå igenom en kassa?
Citera
2026-04-22, 17:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Får börja med om att be om ursäkt om det här är fel underforum för ämnet; vart osäker på exakt var det hör hemma.

Varje gång jag har varit och hämtat ut paket på mitt lokala ICA har det varit problem med utpassagen. De har en sån där scanner för kvitton, men om du endast hämtar ut ett paket så har du inget kvitto att scanna; det tycks alltså inte finnas något sätt att själv ta sig ur butiken. Jag får då stå där som en idiot varje gång i ca 10-20 sekunder tills någon personalen uppmärksammar läget och trycker på en knapp bakom kassan för att öppna.

Det är personalen som lämnat ut paketet som är "tankspridd".
Citera
2026-04-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Oj, kära nån. Tio hela sekunders väntan. Hämtar du ett paket i timman hela arbetsdagen blir det snabbt flera minuter.

Ja, de glömmer väl bara.
Det blir mest bara udda stämning när en person som har kvitto kommer bakom, och så står jag själv där och blockerar utgången. Passagen är sådan att man bara kommer igenom en åt gången.

Citat:
Ursprungligen postat av Analwind
Hämta ut på andra ställen!
Så illa är det inte, mest bara jag som försöker lista ut om det är jag själv som är tekniskt efterbliven.

Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Så, de har alltså paketutlämning inne i själva butiken? Innanför kassorna? Det var ju kanske lite udda... Annars brukar väl paketutlämning finnas nära entrén så man inte behöver gå in i butiken om.man bara ska hämta paket...

Det är en väldigt liten butik så kan vara att de har layouten så för att spara på yta. Men Jo väldigt udda är det. Man måste liksom gå igenom hela butiken från ingången för att ens komma till kassorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Kan du inte be dem att öppna grinden, eller bara gå igenom en kassa?
Ofta lämnar de över paketet och går sedan direkt in i butiken för att betjäna andra kunder, eller ta emot nästa person som ska hämta ut paket; de verkar vara väldigt stressigt för dem varje gång man är inne där. Paketutlämningen är liksom lite avsides så du måste gå en bit in i butiken igen för att nå kassorna, och oftast har de fullt upp med att scanna in andra kunders varor.

Butiken är en sluten cirkel. Om du går in genom huvudentrèn så har du en scanner passage till vänster (utpassagen), och till höger har du själva inpassagen. Väl inne i butiken måste du gå hela vägen runt, och du blir liksom inlåst om du inte har ett kvitto att scanna.
Senast redigerad av ekis93 2026-04-22 kl. 17:39.
Citera
2026-04-22, 17:39
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Det blir mest bara udda stämning när en person som har kvitto kommer bakom, och så står jag själv där och blockerar utgången. Passagen är sådan att man bara kommer igenom en åt gången.

Så illa är det inte, mest bara jag som försöker lista ut om det är jag själv som är tekniskt efterbliven.

Det är en väldigt liten butik så kan vara att de har layouten så för att spara på yta. Men Jo väldigt udda är det. Man måste liksom gå igenom hela butiken från ingången för att ens komma till kassorna.

Ofta lämnar de över paketet och går sedan direkt in i butiken för att betjäna andra kunder, eller ta emot nästa person som ska hämta ut paket; de verkar vara väldigt stressigt för dem varje gång man är inne där. Paketutlämningen är liksom lite avsides så du måste gå en bit in i butiken igen för att nå kassorna, och oftast har de fullt upp med att scanna in andra kunders varor.
Dom hoppas väl att du ska handla något när du ändå är där. Men be om ett "tomt kvitto" så att du kommer ut, nästa gång så ska du se att dom ordnar det på något vis.
Dom vill säkert ha nöjda kunder/besökare.
Citera
2026-04-22, 17:53
Medlem
Citat:
Butiken är en sluten cirkel. Om du går in genom huvudentrèn så har du en scanner passage till vänster (utpassagen), och till höger har du själva inpassagen. Väl inne i butiken måste du gå hela vägen runt, och du blir liksom inlåst om du inte har ett kvitto att scanna.
Och hur gör de som betalar i deras kassor? Måste de också passera ut genom självskanningen?
Citera
2026-04-22, 19:27
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Det låter lite ogenomtänkt av butiken att man måste gå innanför "spärren" för att hämta ut paket. Eller så är det medvetet gjort så för att de tänker att du blir sugen på handla om du måste gå in där. Tror det är vanligare att utlämningen är en separat del av butiken. På ICA där jag hämtade paket var utlämningen nära entrén, man behövde aldrig gå innanför spärren.
Citera
2026-04-22, 19:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det är snarare butiken som är efterbliven som har förbutiken inne i själva butiken. Det har jag aldrig sett någonstans.

Grindar har jag dessutom bara sett vid självscanningen aldrig vid de manuella kassorna. Går det inte att gå ut där?
Citera
2026-04-22, 19:57
Medlem
zombie-nations avatar
Jag skulle bli sur om de hade paketutlämning innanför grindarna. Tycker det räcker med att man hos mitt ombud måste gå genom hela affären, den är gjord som en orm där man måste passera ALLT. Om någon är påväg ut så går jag in bakvägen genom kassan, annars blir det ormen.

Skulle jag måsta hämta paket och sedan gå genom stängd grind, skulle jag säga till paketutlämningen att nu öppnar ni grinden för mig när jag kommer dit, annars kommer jag bara bryta mig igenom. Har NOLL !!! tålamod för sådant trams.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in