2026-04-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
wow... en blog...

11... skulle dock vara ett bevis på motsatsen, att tillämpa krigsbrott som en del i sin militära taktiska och strategiska doktrin skulle innebära 1000 tals fall per är (eller ja, 10`000 tals fall utifrån operationstätheten under försvaret mot palestienrnas utrotningskrig 2023.) inte att fallen tas up och reprimader delas ut bara för att man sparkar några lik ner för ett hustak, eller ber en unge gå och hämta väskan som man misstänker att det ligger en bomb i...

varför är ni edgy antisemiter så efterblivna.... måste finnas någon gamal skinbula kvar som kan hjälpa er...

Kalla wikipedia en blogg om du vill, det förändrar inte det faktum att IDF systematiskt använder civila som mänskliga sköldar. Den traditionen lär fortsätta även i Libanon där jakten på barn att mörda och jesusstatyer att krossa fortsätter.
Citera
2026-04-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Kalla wikipedia en blogg om du vill, det förändrar inte det faktum att IDF systematiskt använder civila som mänskliga sköldar. Den traditionen lär fortsätta även i Libanon där jakten på barn att mörda och jesusstatyer att krossa fortsätter.

11.... ggr du är inte riktigt vänd med ordet systematik förstår jag...

Du kan se på talk delen att det är en blog.
Citera
2026-04-22, 17:25
Medlem
Citat:
11.... ggr du är inte riktigt vänd med ordet systematik förstår jag...

Du kan se på talk delen att det är en blog.

Minst 11 squads. Inte gånger. Kalla wikipedia för blogg hur mycket du vill. Det föräldrar inte det faktum att idf systematiskt använder sig av civila som mänskliga sköldar.
Citera
2026-04-22, 17:37
Medlem
Citat:
Det räcker med att kolla på hur siffrorna såg ut i Gaza för att fatta att den överväldigande majoriteten av dödsfall kommer vara civila och barn även här.

Nej, det räcker inte. Israel krigar mot Hizbollah. Din fixering vid att döda civila och barn får stå för dig själv och är inget som delas av IDF.

Du har alltså inga bevis utan sitter helt enkelt och ljuger.
Citera
2026-04-22, 17:52
Medlem
Citat:
Minst 11 squads. Inte gånger. Kalla wikipedia för blogg hur mycket du vill. Det föräldrar inte det faktum att idf systematiskt använder sig av civila som mänskliga sköldar.

... det är 10 soldater i en squad, operationer genomförs av squads, inte enskilda, (om de nu itne sitter i ett flyg)

att din blog eller du tycker det är systematiskt, har ju inge bäring på verkligheten.
Citera
2026-04-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej, det räcker inte. Israel krigar mot Hizbollah. Din fixering vid att döda civila och barn får stå för dig själv och är inget som delas av IDF.

Du har alltså inga bevis utan sitter helt enkelt och ljuger.

Det är IDFs fixering, vilket märks på hur jävla många civila och i synnerhet barn som de har ihjäl så fort de får chansen. Vid detta laget lär majoriteten av soldaterna vara gravt krigsskadade också, så fanns det några spärrar förr så är de borta idag.

Det är inte av en olyckshändelse som de avrättar barn som står i brödkö eller släpper bomber över flyktingläger. Alla våldtäkter, all lemlästning, användandet av svält som vapen och civila som mänskliga sköldar. Israel krigar för att expandera och bygga en etnostat och därför beter de sig på samma sätt som andra som försökt sig på samma sak. Tysklands nazister tex. Liknande ideologier ger liknande resultat.
Citera
2026-04-22, 17:57
Medlem
Citat:
... det är 10 soldater i en squad, operationer genomförs av squads, inte enskilda, (om de nu itne sitter i ett flyg)

att din blog eller du tycker det är systematiskt, har ju inge bäring på verkligheten.

Antalet soldater i en squad förändrar inte det faktum att Israel systematiskt använder civila som mänskliga sköldar.
Citera
2026-04-22, 18:00
Medlem
Citat:
Det är IDFs fixering, vilket märks på hur jävla många civila och i synnerhet barn som de har ihjäl så fort de får chansen. Vid detta laget lär majoriteten av soldaterna vara gravt krigsskadade också, så fanns det några spärrar förr så är de borta idag.

Det är inte av en olyckshändelse som de avrättar barn som står i brödkö eller släpper bomber över flyktingläger. Alla våldtäkter, all lemlästning, användandet av svält som vapen och civila som mänskliga sköldar. Israel krigar för att expandera och bygga en etnostat och därför beter de sig på samma sätt som andra som försökt sig på samma sak. Tysklands nazister tex. Liknande ideologier ger liknande resultat.

Gäsp. Flashback är inte en novellsida. Om du vill sitta och hitta på kan du gå in på minnovell och skriva.

Skriv inte till mig igen. Jag betraktar dig som imbecill och kräver fakta i en diskussion.

Fakta är att IDF dödat 1700-1800 Hizbollah under kriget. Det kan ha dött ett mindre antal civila på kuppen.
Citera
2026-04-22, 18:09
Medlem
Citat:
Gäsp. Flashback är inte en novellsida. Om du vill sitta och hitta på kan du gå in på minnovell och skriva.

Skriv inte till mig igen. Jag betraktar dig som imbecill och kräver fakta i en diskussion.

Fakta är att IDF dödat 1700-1800 Hizbollah under kriget. Det kan ha dött ett mindre antal civila på kuppen.

Inget Israel säger är fakta innan det bekräftats av oberoende granskare. De har sen länge förbrukat all form av trovärdighet. Vi har sett hur de betett sig och kunnat jämföra deras uttalanden med verkligheten och diffen brukar vara rätt rejäl, minst sagt.

1800 Hizbollahkrigare kan lika gärna vara 1800 blinda foster på ett barnsjukhus som de strypt ihjäl i självförsvar.
Citera
2026-04-22, 18:15
Medlem
Citat:
Inget Israel säger är fakta innan det bekräftats av oberoende granskare. De har sen länge förbrukat all form av trovärdighet. Vi har sett hur de betett sig och kunnat jämföra deras uttalanden med verkligheten och diffen brukar vara rätt rejäl, minst sagt.

1800 Hizbollahkrigare kan lika gärna vara 1800 blinda foster på ett barnsjukhus som de strypt ihjäl i självförsvar.

Du får väll räknabilarna i begravningskortegen, dina blinda foster hedrades med bild och hezzbollah flagga.
Citera
2026-04-22, 18:19
Medlem
Direkt från ruinerna av en libanesisk stad delger jag er härmed en kontingent israeliska soldater som på Yom HaZikaron sjunger den israeliska nationalsången. Inte ett öga är torrt här hemma.

https://www.youtube.com/shorts/jzWEXWnZvOc

Notera ruinerna. Notera stridsvagnarna och de prydliga soldaterna. Detta är resultatet av att attackera israeliska civila. Araben kan aldrig vinna detta krig.

Jag noterar också att taktiken förefaller ha förändrats sedan jag själv var i farten 2006. Då tvingades vi in till fots för att rensa husen manuellt. Idag verkar man gå hårdare fram.
Senast redigerad av Petronius 2026-04-22 kl. 18:23.
Citera
2026-04-22, 18:27
Avstängd
Citat:
Direkt från ruinerna av en libanesisk stad delger jag er härmed en kontingent israeliska soldater som på Yom HaZikaron sjunger den israeliska nationalsången. Inte ett öga är torrt här hemma.
En bra bild av vad det handlar om. Inte slåss mot soldater utan jämna Libanon med marken precis som Gaza och sen firar man "segern". Det finns många anledningar att gråta över detta.

Här kan vi se hur dina stolta soldatkollegor anfaller ambulanser också:
https://www.aftonbladet.se/stories/399214/ambulanser-attackerades-flera-doeda-i-libanon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in