2026-04-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
En bra bild av vad det handlar om. Inte slåss mot soldater utan jämna Libanon med marken precis som Gaza och sen firar man "segern". Det finns många anledningar att gråta över detta.

Har du fakta som visar att staden inte var ett Hizbollahfäste? Eller hittade du just nu på att det handlar om en stad där Hizbollah inte slogs. Vidriga judehatare på Flashback förefaller till en följd av alla motgångar helt ha slutat låtsas, det är lögner rakt av som gäller nu.
Citera
2026-04-22, 18:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Direkt från ruinerna av en libanesisk stad delger jag er härmed en kontingent israeliska soldater som på Yom HaZikaron sjunger den israeliska nationalsången. Inte ett öga är torrt här hemma.

https://www.youtube.com/shorts/jzWEXWnZvOc

Notera ruinerna. Notera stridsvagnarna och de prydliga soldaterna. Detta är resultatet av att attackera israeliska civila. Araben kan aldrig vinna detta krig.

Jag noterar också att taktiken förefaller ha förändrats sedan jag själv var i farten 2006. Då tvingades vi in till fots för att rensa husen manuellt. Idag verkar man gå hårdare fram.

Fint, glädjande att se (om en bara en liten del) ett befriat libanon från terrorsmuts jihadister!
Citera
2026-04-22, 18:38
Medlem
Citat:
Jag noterar också att taktiken förefaller ha förändrats sedan jag själv var i farten 2006. Då tvingades vi in till fots för att rensa husen manuellt. Idag verkar man gå hårdare fram.

Israeler är vanliga människor och det blir en på tok för stor, mental påfrestning att behöva göra smutsjobbet "för hand" (på för nära håll). Nazityskland stötte på samma problem när deras SS-soldater rensade byar och slaktade civila dagarna i ända. Soldaterna tog till slut stryk av det och moralen sjönk. Det är en av anledningarna till varför de började använda gas.

Jag kan tycka det är bättre att ge fan i all mass-slakt av civila men skulle jag, en nazist och en sionist ha fått rösta om saken så hade jag blivit nedröstad.
Citera
2026-04-22, 18:57
Avstängd
Citat:
Har du fakta som visar att staden inte var ett Hizbollahfäste? Eller hittade du just nu på att det handlar om en stad där Hizbollah inte slogs. Vidriga judehatare på Flashback förefaller till en följd av alla motgångar helt ha slutat låtsas, det är lögner rakt av som gäller nu.
Du gav länken så du kanske kan säga vad det var för stad. Det är ju inte som dina IDF-kollegor bryr sig. Muslimer, kristna, sak samma bara fördriv och förstör.

Det är i alla fall bra att folk som du kommer ut öppet och visar vad sionister är för folk.
Citera
2026-04-22, 18:59
Medlem
Citat:
Du gav länken så du kanske kan säga vad det var för stad. Det är ju inte som dina IDF-kollegor bryr sig. Muslimer, kristna, sak samma bara fördriv och förstör.

Så du visste inte vilken stad det handlar om. Men du utgick ifrån att det inte fanns Hizbollagmål i den att bomba. Sen begär du att jag skall informera dig. Men du har ju redan skrivit ditt påhittade inlägg där du förklarat att det handlar om att jämna staden med marken utan anledning. Borde du inte göra research innan du formulerar inläggen?

Citat:
Det är i alla fall bra att folk som du kommer ut öppet och visar vad sionister är för folk.

Jag är helt för att döda så många som möjligt av dina jihadistkompisar. Freden kommer snabbare om den libanesiska befolkningen gjorde sitt och började kniva ihjäl dom på stan, som slö föreslog.
Citera
2026-04-22, 19:11
Avstängd
Citat:
En bra bild av vad det handlar om. Inte slåss mot soldater utan jämna Libanon med marken precis som Gaza och sen firar man "segern". Det finns många anledningar att gråta över detta.

Här kan vi se hur dina stolta soldatkollegor anfaller ambulanser också:
https://www.aftonbladet.se/stories/399214/ambulanser-attackerades-flera-doeda-i-libanon

Inte ambulanser, det är libanon som driftar de, utan "hezzbollahs" myndighetsbilar.
Citera
2026-04-22, 19:18
Avstängd
Citat:
Så du visste inte vilken stad det handlar om. Men du utgick ifrån att det inte fanns Hizbollagmål i den att bomba. Sen begär du att jag skall informera dig. Men du har ju redan skrivit ditt påhittade inlägg där du förklarat att det handlar om att jämna staden med marken utan anledning. Borde du inte göra research innan du formulerar inläggen?
Uppenbarligen har du själv inte gjort research innan du postade videon så var får du det ifrån att det var Hizbollahmål? Är det inte den som förintar en stad som har bevisbördan att det var legitimt?
Citat:
Jag är helt för att döda så många som möjligt av dina jihadistkompisar. Freden kommer snabbare om den libanesiska befolkningen gjorde sitt och började kniva ihjäl dom på stan, som slö föreslog.
Det vore väl bättre att kniva ihjäl dina nazistpolare? Det är ni som härjar runt och fördriver och massakrerar. Att Hizbollah ens finns beror på en tidigare israelisk invasion av Libanon.
Citera
2026-04-22, 19:29
Medlem
Citat:
Uppenbarligen har du själv inte gjort research innan du postade videon så var får du det ifrån att det var Hizbollahmål? Är det inte den som förintar en stad som har bevisbördan att det var legitimt?

Israel bedriver krig mot Hizbollah. Det finns ingen anledning att ägna sig åt något annat än att kriga mot Hizbollah då.

Citat:
Det vore väl bättre att kniva ihjäl dina nazistpolare? Det är ni som härjar runt och fördriver och massakrerar. Att Hizbollah ens finns beror på en tidigare israelisk invasion av Libanon.

Ibland försöker du låtsas som att du inte hatar judar. Men här visar du ditt rätta ansikte. Din äckliga judehatare.

Du argumenterar som ett barn. Eller arab. Samma sak. Israel är en helt överlägsen motståndare. Vill du ha fred? Eller vill du ha krig? Israel kommer fortsätta tills Hizbollah är förintat. Och du snackar om att det är Israel som skall ändra sig. Du borde stå på den civila libanesens sida. Hizbollah står mellan fred för libanesen och fortsatt krig. Och du ställer dig på krigets sida.
Citera
2026-04-22, 20:44
Avstängd
Citat:
Israel bedriver krig mot Hizbollah. Det finns ingen anledning att ägna sig åt något annat än att kriga mot Hizbollah då.
Sådan barnatro du har.

Citat:
Ibland försöker du låtsas som att du inte hatar judar. Men här visar du ditt rätta ansikte. Din äckliga judehatare.
Du förstår fortfarande inte skillnaden mellan judar och israeler, i det här fallet israeliska soldater.

Citat:
Du argumenterar som ett barn. Eller arab. Samma sak. Israel är en helt överlägsen motståndare. Vill du ha fred? Eller vill du ha krig?
Nu är det bara så att jag inte stödjer skurkar bara för att de är militärt starka. Du är den som hyllar krig massakrer och etnisk rensning. Jag minns hur du förespråkade att Israel borde annektera södra Libanon.
Citera
2026-04-22, 21:58
Medlem
Citat:
Jag minns hur du förespråkade att Israel borde annektera södra Libanon.

Det är nya tider. Israel har en ny doktrin. Israel kommer inte längre att ha överseende med raketattacker och terrordåd. Om du från ett annat lands territorium attackerar Israel och dess medborgare blir det invasion. Det är inte svårare än så. Vill Libanon inte bli invaderat skall Libanon se till att libanesiskt territorium inte används för att attackera Israel. Det kan väl till och med du hålla med om?

Att gång på gång behöva invadera är ingen långsiktig lösning. Därför måste säkerhetszoner upprättas inne i Libanon. Libanon är den anfallande parten. Israel den försvarande.

Israel gör rätt i att annektera det territorium som krävs för att skydda riket, så länge Libanon envisas med att tillåta attacker mot Israel. Det kostar att angripa Israel. Du vet vad som händer. Låt bli bara.
Citera
2026-04-23, 03:45
Medlem
jugbandbluess avatar
varför denna fixering vid att skända kristendomen, riva kyrkor etc? lyssnade på ben gvirs snack om att det är en tradition att spotta på kristna. det är ju helt bisarrt, dessa kristna är urinvånare i landet. sionisterna är ditresta kolonisatörer
Citera
2026-04-23, 06:36
Avstängd
Citat:
Det är nya tider. Israel har en ny doktrin. Israel kommer inte längre att ha överseende med raketattacker och terrordåd. Om du från ett annat lands territorium attackerar Israel och dess medborgare blir det invasion. Det är inte svårare än så. Vill Libanon inte bli invaderat skall Libanon se till att libanesiskt territorium inte används för att attackera Israel. Det kan väl till och med du hålla med om?
Bara vi skickar rejält med vapen till palestinierna så de kan börja med samma doktrin. Slå ut alla illegala bosättare och upprätta en säkerhetszon där de river israeliska byar inne i Israel längs gränsen för att stoppa alla angrepp. Låter det bra, tycker du? Kanske kan vi rentav se Hamas attack i södra Israel som just ett sådant legitimt försök att upprätta en säkerhetszon? Israeliska trupper hade ju legat längs gränsen och skjutit in i Gaza så behovet av en sådan säkerhetszon var stort.

Citat:
Att gång på gång behöva invadera är ingen långsiktig lösning. Därför måste säkerhetszoner upprättas inne i Libanon. Libanon är den anfallande parten. Israel den försvarande.
Israel är en brutal ockupationsmakt. Ständigt den anfallande parten. Det är bara ni i judisk makt rörelsen som är av motsatt uppfattning.
Senast redigerad av Xenonen 2026-04-23 kl. 06:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in