2026-04-22, 11:20
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Kul att se hur din hjärna är kopplad.
"I think" betyder fortfarande inte "jag lovar" och de som följt tesla ett tag är väl medvetna om "Elon time".

Skulle du säga att det är skillnad på om ett av världens största bolags VD:ar uttalar sig om vad han tror om att hans bolag kommer att leverera inom en nära framtid, jämfört med vad Kjelle på Hank's heaven säger att han tror om ukrainakriget?
Citera
2026-04-22, 11:55
Avstängd
otellos avatar
Citat:
"I think" betyder fortfarande inte "jag lovar" och de som följt tesla ett tag är väl medvetna om "Elon time".
Dom som följt Tesla ett tag vet att det är en grift, att Elon medvetet ljuger i syfte att pumpa aktiepriset. Elon är som bekant djupt skuldsatt, han har tagit enorma lån med sina Tesla-aktier som säkerhet. Det är ett korthus, som man brukar säga.
Citera
2026-04-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Dom som följt Tesla ett tag vet att det är en grift, att Elon medvetet ljuger i syfte att pumpa aktiepriset. Elon är som bekant djupt skuldsatt, han har tagit enorma lån med sina Tesla-aktier som säkerhet. Det är ett korthus, som man brukar säga.

Du låter väldigt desperat, hur mycket har du förlorat på din blankning, vilket pris blankade du på?
Citera
2026-04-22, 12:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Då missar du helt poängen. Musk sprutar ut sig drömmar och hans medlemmar i Teslakyrkarn fyller i det han inte bokstavligen säger, det är en medveten strategi, sen sitter det tusentals följare på Twitter som matar ut positiva tolkningar av det. Ett exempel är att Tesla numera är grundat Av Musk och ingen annan. Snart var det Musk som uppfann elbilen.

Musk kan alltid ducka när han trycks mot väggen; -men vadådå deeeeet sa jag aldrig, så hånflinar han.
Citera
2026-04-22, 12:01
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Du låter väldigt desperat, hur mycket har du förlorat på din blankning, vilket pris blankade du på?
Jag har tjänat massor på mina blankningar, tack för omtanken. Min största blankning skedde när Elon Musk gjorde två nazisthälsningar inför hela världen, det var uppenbarligen början på slutet.

Hur mycket har du förlorat på att bagholda?
Citera
2026-04-22, 12:02
Medlem
Citat:
Jag har tjänat massor på mina blankningar, tack för omtanken. Min största blankning skedde när Elon Musk gjorde två nazisthälsningar inför hela världen, det var uppenbarligen början på slutet.

Hur mycket har du förlorat på att bagholda?

Du låter inte trovärdig när du är så här desperat och heller inte kunde svara på frågan: vilket pris blankade du på
Citera
2026-04-22, 12:07
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Då missar du helt poängen. Musk sprutar ut sig drömmar och hans medlemmar i Teslakyrkarn fyller i det han inte bokstavligen säger, det är en medveten strategi, sen sitter det tusentals följare på Twitter som matar ut positiva tolkningar av det. Ett exempel är att Tesla numera är grundat Av Musk och ingen annan. Snart var det Musk som uppfann elbilen.

Musk kan alltid ducka när han trycks mot väggen; -men vadådå deeeeet sa jag aldrig, så hånflinar han.
Glöm inte alla bottar som används i syfte att sprida Tessler-gospel. Yahoo uppdaterade nyligen sitt API, plötsligt fanns det inte en enda användare som postade positivt om Tessler. Några veckor senare hade bottarna uppdaterats och var tillbaka med sitt spammande. Riktigt patetiskt imo.
Citera
2026-04-22, 12:10
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Du låter inte trovärdig när du är så här desperat och heller inte kunde svara på frågan: vilket pris blankade du på
För att jag har blankat 100ggr, den stora och långsiktiga blankningen skedde vid 400nånting.
Vad är ditt bull-case för Tessler?
Citera
2026-04-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag hävdar det för att det i regel brukar vara så, och Tesla alltid säljer de bilar de tillverkar. Om du säger något annat så tänker jag att du har någon tillförlitlig källa?
Det brukar ha ca 15 000 bilar i transit vid kvartalsskiftena, inte 50 000. De har tillverkat fler än de lyckats sälja, och de sålde färre än analytikerkåren räknat med, och står nu med ett stort lager osålda bilar. De kommer och måste säljas förr eller senare, innan de blir en för stor belastning, men de kommer behöva sänka priserna på ett eller annat sätt för att bli av med dem. Lagren fylls ju på med nya från fabriken också, eller menar du att tillverkningen bromsats?
Citera
2026-04-22, 13:48
Medlem
Citat:
För att jag har blankat 100ggr, den stora och långsiktiga blankningen skedde vid 400nånting.
Vad är ditt bull-case för Tessler?

Haha som vanligt kan du bara ge svepande påståenden, det hörs på din desperation att du har torskat mycket, blodigt.

Själv är jag en indexinvesterare så jag köper hela säcken.
Citera
2026-04-22, 15:01
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Haha som vanligt kan du bara ge svepande påståenden, det hörs på din desperation att du har torskat mycket, blodigt.
Hur är det svepande? Jag har öppnat och stängt hundratals kontrakt det senaste året, en stor del av dessa var relaterade till Tesla. Mina långsiktiga shorts sitter jag kvar på, någonting annat vore dumt då aktien är fundamentalt ervärderad med typ 95%.

Citat:
Själv är jag en indexinvesterare så jag köper hela säcken.
Sure, det är därför du (märkbart upprörd och med gråten i halsen) går in i försvarsställning när någon postar färsk (och för Tesla katastrofal) data.

Sluta slingra dig nu, får jag höra ditt bull-case?
Senast redigerad av otello 2026-04-22 kl. 15:12.
Citera
2026-04-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Du kanske får skriva ditt eget lexikon. Kan hjälpa dig på traven.
"I think" - "Jag lovar"
"Elon musk"- "Hitler 2"
"Amazing Abundance" - "3e Riket"
osv. osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här