Citat:
Ursprungligen postat av
Kattentufsan
Blev nyfiken och tittade lite på mina inlägg i tråden från 2025, några datum/siffror:
17/4 03.01 Björn vid Björnmyren
18/4 04.17 "
18/4 04.41 Räv vid Björnmyren
18/4 Över älven 27 st
23/4 Över älven 58 st
2025 startade sändningen också någon vecka tidigare än planerat, start 14/4
2026 alltså i år, start 18/4. Frågan jag ställer mig nu... med tanke på väldigt litet utfall (2 som simmat och som dessutom inte visades i Kunskapskanalen, räkneverket ändrades dock och det kom ett meddelande i rutan att de ev skulle visa det i repris på kvällen), har det mesta roliga hänt redan?
Är det därför de tokarna skickar ut en artist som de kanske tror kan vara av intresse för några tittare?
Misstänker de att de flesta fyrfotingarna redan är borta från området?
Ps Känner att jag börjar ge upp detta år, inte ett liv trots att jag spelat in från 00 inatt och knappat mig fram minut för minut till att nu följa livesändningen, fortfarande inte en älg i sikte, ej heller den spännande kameran från Björnmyren... ledsamt! Min underhållning i bakgrunden när jag läser morgonens nyheter inte så spännande längre. Ds
Jag tror att det kanske är lite som förra året? Att de kunde startat ytterligare lite tidigare med tanke på att snön varit borta ett bra tag redan. Då var det Länsstyrelsen, har jag för mig, som hade kontaktat Svt och berättat att det var gott om älgar i området och att de nog borde starta sändningarna så att de inte missar dem till programmet.
Jag tittar inte på nätterna längre för sedan de slutade bemanna kamerorna tycker jag inte man får se någonting, och skulle det dyka upp något kan de ju inte följa den i kameran ändå.
Än får vi inte ge upp, det kan komma många, men jag gillar inte jippon som den där idén med Oliver. Som du säger kunde de ha filmat det senare eller kanske i ett helt annat område. Vill han komma ut i skogen för att se en älg kan han dessutom säkert göra det någon annanstans. Jag stod i ösregn under en tät gran en gång i Jönköpingsområdet och hade en älg som gick förbi mig bara på en armlängds avstånd. Men det är väl detta med att de vill dra tittare och på så vis slå ett slag även för programmet. Säkert billigare också att de utnyttjar de redan befintliga kamerorna i skogen istället för att en kameraman ska följa på håll.
Edit: två fina älgar i Entrén nu!