Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Största gruppen är nog icke-svenskar. Men det är nog fler svenskar än du tror.
De flesta svenskar som bor utomlands är inte pensionärer, de absolut flesta svenskar som bor utomlands är folk som jobbar utomlands, till stor del karriärsmänniskor och det är inte ovanligt att de tar med sig familjen till andra länder.
Ca 700 000 Svenskar bor utomlands, ca 50% av dessa har barn under 18år.
62% av dessa bor i Europa.
Det landet där flest Svenskar bor är USA, där bor ca 180 000st.
Att välbärgade inte har någon egentlig ekonomisk orsak att fuska till sig pengar är ganska irrelevant, det är välkänt faktum att det är vanligt med skattefusk bland rika.
Skattefusket omfattar väldigt mycket mer pengar än bidragsfusket.
Om det bor så många svenska utomlands som du skriver??
Så anser jag att om man bott utanför Sverige 2 år, så är man inte längre svensk. Vi kan inte längre låta människor som flyttat utomlands få vara svenskar längre. De ska inte heller få rösta i Sverige. Barnbidrag med flera bidrag ska sänkas så fort föräldrar med barn vistas/bor utomlands i mer än en månad även inom övriga EU. Personer med bostadsbidrag med flera bidrag ska inte tillåtas få resa utomlands då de ej har ekonomi att betala sina hyror mm. Ingen som anser att man är svensk ska få behålla sitt medborgarskap i Sverige om de bor utomlands mer än 2 år. Ingen svensk ska få ha mer än ett medborgarskap och det ska vara svensk. Sverige måste minska antalet människor som bor utomlands och har flera medborgarskap. De ska inte få rösta i Sverige heller om man bor utomlands. Vi kan inte ha 700 000 människor som bor utomlands varav 50 % har barn enligt er, varken de bor i Europa eller utanför Europa. Alltså börja med att alla som bor utomlands och har två eller flera medborgarskap blir av med det svenska medborgarskapet. Så kommer massor med problem att lösas. Vi har inte råd med alla dessa utlänningar. Ta t.ex jag kan inte bo i flera kommuner eller Regioner i Sverige samtidigt och få rösta och få bidrag mm. Det måste bli ordning i Sverige hur länge man får vara svensk medborgare och bo utomlands, högst 2 år enligt mig.