2026-04-21, 13:39
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag är högst medioker och har inget i min presentation.

Det finns ju en Hank här på Flashen som har väldigt svårt att hålla sig till sanningen i många trådar. men det är väl en annan Hank tänker jag.
Citera
2026-04-21, 13:43
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramblashoran
Vilken grupp placerar du dig själv i då? Måste ju vara antingen eller, annars faller ju hela din tes.

Den enda gång jag träffat en seriös tjej utanför internet var när jag var 14. Har träffat ordentliga tjejer för långa förhållanden på vissa dating appar och ser inte alls var du kommer ifrån. Gå ut på krogen och ragga tag i en fyllekaja som håller på med tjack och annat skit? Bli tillsammans med kollegan? Det här är inte alternativ idag.

Vad ska man göra då? Ragga på stan, biblioteket eller gymmet? För det första så blir du sedd som ett äckel om du inte är attraktiv, för det andra så är det bara "hunkarna" som lyckas med det och de vill ju bara ligga. Du får nog börja gå i kyrkan för att hitta någon.

Knixet är att könsfördelningen är så extremt ojämn på dejtingsajterna. 70/30 - 80/20 enligt vissa undersökningar. Lägg där till att många av dessa tjejer bara är på sajten för att få bekräftelse och inget annat. Andelen seriöst sökande kvinnor på dessa sajter är få till mycket få då många kvinnor nyttjar dessa sajter på samma sätt som killar nyttjar porr på nätet. När man väl har fått sitt behov tillfredsställt (vare sig det är bekräftelse eller utlösning), då är man nöjd för ett tag.

Jag själv tror att den bästa platsen för att hitta någon är via sitt arbete (men inte närmsta kollegor), om den möjligheten finns. Eller, som flera har nämnt, träningspass. Dvs gå på olika klasser kopplat till träning. Vet att inte alla killar gillar det men ibland behöver man göra "jobbet" för att nå sitt mål. Vill man öka sina chanser får man gå dit kvinnor befinner sig.

// CC
Citera
2026-04-21, 13:46
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
(ping)

TS – varför sparkar du på de svaga?

Att vissa har sämre utgångsläge på dejtingscenen kan säkert stämma.

Men varför gör det dem till sämre människor?

Du blandar ihop socialt underläge med dålig karaktär. Det är inte samma sak.

Det där är inte analys. Det är förakt maskerat som analys.
Senast redigerad av RickRozay 2026-04-21 kl. 13:50.
Citera
2026-04-21, 14:58
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det finns ju en Hank här på Flashen som har väldigt svårt att hålla sig till sanningen i många trådar. men det är väl en annan Hank tänker jag.
Det där är i allra högsta grad den rätta "Hank".
Citera
2026-04-21, 15:01
Medlem
Citat:
En kvalitetskvinna skulle inte nätdejta ens om hon fick betalt för det.
Det är bara skit där.

Kvalitetskvinna:
Ej ligger runt
Saknar diagnoser
Ser avarage ut eller bättre
Jobbar heltid
Har inget bekräftelsenehov
Inga barn
Under 35 år

Passar du själv in i de här kraven som du har? Jag tvivlar på att du saknar diagnoser, ser average ut eller bättre, sen eftersom du skriver incel trådar så antar jag att du också har bekräftelsebehov och är arbetslös. Grattis, du passar inte ens in i hälften av dina egna krav. Varför skulle en sådan "kvalitetskvinna" vilja vara med en psyikiskt utvecklingsstörd man?
Citera
2026-04-21, 15:19
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funkofoben95
Passar du själv in i de här kraven som du har? Jag tvivlar på att du saknar diagnoser, ser average ut eller bättre, sen eftersom du skriver incel trådar så antar jag att du också har bekräftelsebehov och är arbetslös. Grattis, du passar inte ens in i hälften av dina egna krav. Varför skulle en sådan "kvalitetskvinna" vilja vara med en psyikiskt utvecklingsstörd man?

Felpost
Senast redigerad av Somali-Hen 2026-04-21 kl. 16:10.
Citera
2026-04-21, 15:35
Medlem
Citat:
Högskola, jobb, inga barn, 190 cm lång och väger 120 kg från styrketräning, noll håravfall, noll grått hår, inga glasögon, inga diagnoser, god ekonomi. Under 35 år
Inga tatueringar. Röker ej. Drogar ej.

Ja eller hur, iofs ser alla ut så på internet, du tjänar väl 7-siffror också glömde du nämna det?

Till TS: bor hemma? Ja vart annars skulle man bo. Detta uttalande visar att TS är väldigt ung då ingen vuxen man skulle referera "bo hemma" som att man bor hos föräldrarna fortfarande.

Om personnumret börjar med 2 så upphör all rätt till att ge råd till andra om vuxenlivet.
Senast redigerad av Bib-bo 2026-04-21 kl. 15:38.
Citera
2026-04-21, 15:51
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Ja eller hur, iofs ser alla ut så på internet, du tjänar väl 7-siffror också glömde du nämna det?

Till TS: bor hemma? Ja vart annars skulle man bo. Detta uttalande visar att TS är väldigt ung då ingen vuxen man skulle referera "bo hemma" som att man bor hos föräldrarna fortfarande.

Om personnumret börjar med 2 så upphör all rätt till att ge råd till andra om vuxenlivet.
Felpost
Senast redigerad av Somali-Hen 2026-04-21 kl. 16:10.
Citera
2026-04-21, 16:38
Medlem
Magnet83s avatar
Jaha, ännu en incel har insett att dejtingappar inte fungerar särskilt bra för incels. Då fick vi veta det för femtusende gången den här månaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Haha ja det slår aldrig fel. 190 cm och 120 kg stack dock ut. Rör det sig om ett steroidmonster i Brock Lesnars storlek eller ett fetto?
Senast redigerad av Magnet83 2026-04-21 kl. 16:45.
Citera
2026-04-21, 17:13
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Haha tyckte att trådrubriken var lite rolig

Men jag håller inte med om att nätdejting är bara för nollor. Det finns såklart både bra och dåliga personer på dejtingsidorna.

Den stora utmaningen med nätdejting är väl att det är väldigt ytligt inledningsvis. Du tittar på bilder och skummar igenom en profiltext för att avgöra om det är en intressant person du kan tänka dig att träffa IRL.

Om vi vänder på det och säger att man istället träffar någon ute, så får man massor av värdefull input när man sitter face to face och snackar. Du ser hur personen beter sig, pratar, och man får en mycket bättre bild av vad det är för person. En sån här gång kan man mycket väl bli attraherad av en person även om hans/hennes utseende inte riktigt matchar det man vanligtvis brukar titta efter på en dejtingsida - man blir kär i personen snarare än utseendet.
Citera
2026-04-21, 19:08
Medlem
Citat:
Får och får. Jag skulle inte säga att det är en dealbreaker i teorin.

Men att dela på vårdnaden med annan mans familj och dras med den har jag fan ingen lust med. Sedan är ju många mammor runt 30-45 så jävla slitna också. Har försummat sig själva. Stressat mellan jobb och barnskötsel i flera år, sovit dåligt, inte hunnit tränat, ätit skräpmat, solat sommar efter sommar och druckit sprit. De blir jävligt slitna rent visuellt, i synnerhet vita kvinnor som tar skada av uv strålning. De har inte prioriterat skönhet och sig själva utan ungjäveln/jävlarna. Untantag finns alltid, men det gäller inte de som nätdejtar.

Sen är ju många av de här inte nödvändigtvis dåliga kvinnor. Faktum är ju att flera av de var kvalitetsbrudar innan de fick barn. Men idag är de överblivet material, typ tredjehandsmaterial.
Dessa kvinnor ska beblanda sig med män som levt likadant. Alternativt extremt oattraktiva barnlösa män.
Hoppas att du inser att med de åsikterna minskar dina chanser månad för månad. Det föds ungefär 100.000 barn varje år i Sverige och vid varje givet tillfälle, så finns ungefär lika många singelkvinnor som det finns singelmän, med vissvariation inom åldersgrupp och region.

Faktum är, det spelar ingen som helst roll hur vacker en kvinna är, om det fan inte går att umgås med henne. Detsamma gäller omvänt. Men, mycket viktigt, it takes two to tango.. Hur många dissar dig och hur många dissar du? I båda fall ofta utan att ens umgåtts.

Jag misstänker, att om du får doppa och det otroligt går för henne, då är du köpt med hull å hår, knullar flera gånger om dan. Du kommer att ignorera en hel massa, inklusive ungar.

Men jag vet, ingen man drömmer om att bli plastpappa. Så är det och det är helt och hållet din begränsning.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-04-21 kl. 19:15. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-04-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Haha tyckte att trådrubriken var lite rolig

Men jag håller inte med om att nätdejting är bara för nollor. Det finns såklart både bra och dåliga personer på dejtingsidorna.

Den stora utmaningen med nätdejting är väl att det är väldigt ytligt inledningsvis. Du tittar på bilder och skummar igenom en profiltext för att avgöra om det är en intressant person du kan tänka dig att träffa IRL.

Om vi vänder på det och säger att man istället träffar någon ute, så får man massor av värdefull input när man sitter face to face och snackar. Du ser hur personen beter sig, pratar, och man får en mycket bättre bild av vad det är för person. En sån här gång kan man mycket väl bli attraherad av en person även om hans/hennes utseende inte riktigt matchar det man vanligtvis brukar titta efter på en dejtingsida - man blir kär i personen snarare än utseendet.
Det där är viktigt.
Att dissa någon online, då gör man det ytifrån ren ytlighet eller rena fantasier ofta baserade på högst egna rädslor. Man dissar utan att känna personen ens det minsta. Det krävs minst att man faktiskt umgås under en tid och gör saker tillsammans, inklusive att träffas hemma hos. Först då kan initierade beslut tas, allt annat är bara baserat på ens egna fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in