2026-04-19, 15:09
Medlem
Foucauldiansks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Inte bara skolor utan arbetsmarknadsåtgärder, s k fas 3-platser har fått besök av dessa föreläsare. Det var vackra kvinnliga lägervakter som slängde in nyfödda judar i väggar och annat.
Är det en slump att föreläsningen hördes i oktober 2010 tro?

Alltså om ett föredrag om att slita itu bebisar och tortera gravida kvinnor får dig att tänka på SD...

I och för sig träffsäker anknytning när man tänker efter.

Bra då också att den judiska eliten såg till att övertyga den viktigaste valgruppen: skolbarn.
Citera
2026-04-19, 23:18
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foucauldiansk
Alltså om ett föredrag om att slita itu bebisar och tortera gravida kvinnor får dig att tänka på SD...

I och för sig träffsäker anknytning när man tänker efter.

Bra då också att den judiska eliten såg till att övertyga den viktigaste valgruppen: skolbarn.
Kan du läsa så ska du nog långsamt försöka med första raden igen och se att jag inte åsyftade bara skolor.
Citera
2026-04-21, 08:58
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foucauldiansk

Är det inte bra att våra barn får kännedom om vad som hände menar du?
Eller har jag missuppfattat?

/VV
Citera
2026-04-22, 07:12
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Förr inte så länge sedan besöktes min skola av en man som hette Mietek Grocher, en polsk jude som säger sig ha överlevt förintelsen. Han påstod en rad intressanta saker, som jag själv tvivlar på har skett då det låter för sjukt.

Det allra sjukaste och mest otroliga var att han påstod att en nazist vid namn Sepp hade sagt åt en judisk kvinna att ge ifrån sitt barn då den skulle till gaskammaren, då kvinnan upprepade gånger avviserade detta krav tog då denna nazist vid namn Sepp barnet från kvinnan och slet barnet i två delar, drog i benen och armarna och slet itu barnet. Dett kan väl inte stämma? Är det fysiskt möjligt?

En annan mysko sak han berättade var att han lyckades fly ur en gaskammare i Maidanek. Han påstod att han lyckades fly genom att en officer började prata med en annan officer och tog några steg bort och just i det ögonblicket lyckades han slinka i väg från dem och fly sitt ''öde''. Han menade att officeraren inte vågade då han hade fått allvarliga reprimander som han kallade det.

Gubben menade också saker som att nazisterna ofta trakaserade gradvida kvinnor genom att brutalt misshandla dem, spotta på dem och ibland döda dem, ibland slog de bebisars huvuden i betongväggar och annat.

Detta var ett litet axplock av allt han hade att säga, han pratade i hela 2 timmar och det var bara en massa historier som dessa. Hur hög sanningshalt är dessa uppgifter tror ni? Hände sådana här saker på riktigt eller är det fabrikation från hans sida?

Han är en av de kändaste påstodda överlevarna från förintelsen och reser runt varje vecka till olika skolor i Sverige, han har även skrivit en egen bok som heter ''jag överlevde''.

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Är det inte bra att våra barn får kännedom om vad som hände menar du?
Eller har jag missuppfattat?

/VV
Nej, jag tycker inte att man belastar barn med historier som Ts beskriver. Finns ingen vinning i det överhuvudtaget, tvärtom. När de blir vuxna kan de själva ta ställning till vad de vill grotta ner sig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in