Citat:
Ursprungligen postat av
Ljungbybon
Men det finns nog något USA-ägt kryssningsfartyg i Persiska Viken som Iran kan lägga vantarna på!
Vet i allra första början av mars fanns det ett stort antal kryssningsfartyg i Viken, och det finns säkert många kvar.
De kan säkert försöka. Men sannolikheten att lyckas är liten. Det finns/fanns am fem transportfartyg (Handelsflotta) i gulfen. Någon kan ha smitit. De, som är kvar, gissar jag befinner sig på UAE-vatten. Jag gissar att farvattnen där är nog de mest övervakande vattnen i världen just nu.
Så iranska Kapten hornblower försöker sig på
A Iran ska åka över Gulfen
B Hitta fartygen bland alla andra fartyg - De har redan skjutit på fartyg som har betalt Iran (godkända) eller är vänner med Iran, så är de nog inte så bra på hitta rätt fartyg - Tips besök specsaver eller vad den iranska varianten heter.
C Sen ska de borda fartygen - Jag hade satt am marines på fartygen med Manpad mm*
Så Iran ska köra över Gulfen. Hitta fartygen och riskera möta fientlig eld.Irans kommandos må vara fanatiska, men så snabbt vill de inte träffa 72 oliver/druvor.
Jag tror nog i stället att Iran spanar och kommer am handelsflottan körande så skickar de ut några drönare med big bomba på
*Nu vet jag inte om USA har gjort det. då amerikanerna var inkompetente angående sin egen handelsflotta. De glömde säga till den am handelsflottan att lämna Gulfen innan kriget bröt ut. Troligen berodde det på att Trump och Hegseth trodde att kriget skulle vara över på en vecka eller två. De kom i håg Venezuela. Innan någon brölar om att Iran kunde ha fattat att USA tänkte anfalla, så fattade Iran nog att det fanns en risk för anfall när alla am krigsfartyg lämnade Gulfen innan kriget.