2026-04-19, 12:19
Medlem
Snaran dras åt för dessa nu hopas jag, långsamt
Citera
2026-04-19, 12:46
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
SVT fortsätter med samma felaktiga uppgifter och ett annat namn på Elin. Pappan verkar vettig, Elin framstår som en tjurig unge. Inget nämns om bevisningen, Elins SMS att hon har lämnat sitt hemland för honom etc.
Elin å andra sidan säger hon varken skrivit på ett hyresavtal eller elavtal i Frankrike. Hon framhåller att Sverige alltid varit deras hemvist och att de bara gjort tillfälliga längre resor i Frankrike.

– Vi var fortfarande folkbokförda i min lägenhet här i Sverige
Falsk jävel den där Elin.
84% tid i Frankrike är "bara gjort tillfälliga längre resor i Frankrike."

"min lägenhet här i Sverige" som hon hyrt i andra hand, kanske olagligt.
Araben ljuger väl inget vad jag sett. Jobbat som en slav för familjen. Som vad?

Inget om "Elin heter egentligen något annat". Borde inte SVT vara öppna med det?
Senast redigerad av gofigur 2026-04-19 kl. 12:48.
Citera
2026-04-21, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Elin å andra sidan säger hon varken skrivit på ett hyresavtal eller elavtal i Frankrike. Hon framhåller att Sverige alltid varit deras hemvist och att de bara gjort tillfälliga längre resor i Frankrike.

– Vi var fortfarande folkbokförda i min lägenhet här i Sverige
Falsk jävel den där Elin.
84% tid i Frankrike är "bara gjort tillfälliga längre resor i Frankrike."

"min lägenhet här i Sverige" som hon hyrt i andra hand, kanske olagligt.
Araben ljuger väl inget vad jag sett. Jobbat som en slav för familjen. Som vad?

Inget om "Elin heter egentligen något annat". Borde inte SVT vara öppna med det?

Det är mormors mans lägenhet. Han har särskild postadress till mormor. Det stod i domarna att Elin köpt in sig med en procent i hans bostadsrätt. Kommer man runt lagen då?

Aftonbladet kör samma falska historia idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Okg7v3/elins-tvaaring-tvingas-flytta-till-frankrike

Eftersom mycket i fallet är konstigt fördjupade jag mig i handlingarna. T ex fanns det inga bröllopsbilder i sociala medier medan det finns massor av gravidmagen och barnet. I inlämnade handlingar i målet framgår att paret gifte sig hos en iman och att Elin uppger att hon inte förstod det eftersom han talade arabiska. Maken kommer från Beirut och är libanesisk medborgare.
Citera
2026-04-21, 00:25
Medlem
Familjens hyra för lägenheten i Cannes är €1300/månad och makens lön enligt hans lönespecifikationer är €1100/månad. Det låter knapert även med Elins föräldrapenning. Är hon en av alla barnbidragsfuskare som Försäkringskassan utredde ifjol? Är det anledningen till kvarskrivningen i Skärholmen, Sverige?

”Jag trodde att barnen som är svenska medborgare hade rätt till barnbidrag även utomlands”, säger Mina som krävs på 230 000 kronor. 

Återkraven gäller i nästan alla fall familjer som bor utomlands och därför saknat rätt till barnbidrag. 2 700 av återkraven utreddes som misstänkta bidragsbrott.  

https://www.sverigesradio.se/artikel/forsakringskassan-aterkrav-av-barnbidrag-okar-kraftigt

Annars vad levde paret på när makens lön inte ens räckte till hyran? I en chatt mellan makarna skriver mannen att det inte är bra att Elin har oskyddat sex med fyra andra män under en vecka. Elin håller med. Sålde hon sex i Cannes?

Utifrån parets konversationer ges inte bilden av en kontrollerande, religiös man. Tvärtom är det Elin som konverterar, skickar böner och vill köpa halalkött när maken inte tycker att det behövs.
Citera
2026-04-21, 11:16
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemkuk
Barnet bör såklart stanna med sin mamma i Sverige. Det hade varit en helt annan sak om det var en hederlig, europeisk, reko och icke-knarkande farsa vi pratade om här. Det verkar det inte vara. Då är det inte för barnets bästa att flytta.
Han knarkar ju inte längre. Lämnat prov på det. Bästa skulle vara om de åkte till pappas hemland istället. Allihop.
Citera
2026-04-21, 13:52
Medlem
Visste att det var något skumt kring detta. Bra inlägg!

Varför använder hon ett annat namn utåt i media? Är hon gift med araben?

Varför i hela friden åker man ned till Frankrike och skapar ett jävla blandbarn som kommer växa upp helt rotlös? Kvinnor tjatar ständigt om stabilitet och att de inte hittar ”rätt” man i dessa tider. Sen gör de krokben på sig själva genom sådana här korkade beslut. Har noll empati för luder som dessa.

”Future single mom” hade man kunnat gett sig fan på att detta skulle sluta i.
Citera
2026-04-21, 14:11
Medlem
Citat:
Familjens hyra för lägenheten i Cannes är €1300/månad och makens lön enligt hans lönespecifikationer är €1100/månad. Det låter knapert även med Elins föräldrapenning. Är hon en av alla barnbidragsfuskare som Försäkringskassan utredde ifjol? Är det anledningen till kvarskrivningen i Skärholmen, Sverige?

”Jag trodde att barnen som är svenska medborgare hade rätt till barnbidrag även utomlands”, säger Mina som krävs på 230 000 kronor. 

Återkraven gäller i nästan alla fall familjer som bor utomlands och därför saknat rätt till barnbidrag. 2 700 av återkraven utreddes som misstänkta bidragsbrott.  

https://www.sverigesradio.se/artikel/forsakringskassan-aterkrav-av-barnbidrag-okar-kraftigt

Annars vad levde paret på när makens lön inte ens räckte till hyran? I en chatt mellan makarna skriver mannen att det inte är bra att Elin har oskyddat sex med fyra andra män under en vecka. Elin håller med. Sålde hon sex i Cannes?

Utifrån parets konversationer ges inte bilden av en kontrollerande, religiös man. Tvärtom är det Elin som konverterar, skickar böner och vill köpa halalkött när maken inte tycker att det behövs.

Vart hittar man chattarna?
Citera
2026-04-21, 14:47
Medlem
Det är ju Elin som är skurken! 🤣

Pinsamt.
Citera
2026-04-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReflektivInsikt
Förstår inte riktigt vad som ska diskuteras. Domstolen har avkunnat dom. Om någon av de svarande är missnöjda får de överklaga. Ser inte vad det skulle ha med mig eller någon annan att göra.

Snyggt skrivet!! Jag röstar att vi börjar varje tråd med denna skrivning.
På riktigt!! 👌🏽 #MindYourOwnBusiness

Citat:
All statistik visar att Cannes är mycket tryggare än Skärholmen. Sjukvården är även bättre i Frankrike. Men ingen verkar kunna argumentera för varför de tycker att barnet ska bo olovligen i Skärholmen. Utan det bara är så för att mamman råkar vara svensk och blond.

Ändamålet helgar medlen? Inte heller att mamman hittat på whatsapp-konverationer för att utmåla pappan som missbrukare verkar störa Skärholmen-förespråkarna. Mamman bränner sina broar i den kommande vårdnadstvisten genom sitt tilltag. Bör hon inte vara en god förebild för dottern och hålla sig inon lagens ramar?

Ska inte Expressen, ETC m fl skriva baserat på fakta?

Det var en bra granskning du har gjort.
Jag undrar varför hon inte kan ge trygghet åt sitt barn i Frankrike eller försörja sig själv. Det finns säkert massa jobb inom restaurang, turism osv hon kan ta.
Go fund me-insamlingen känns väldigt osmaklig och oärlig.
Citera
2026-04-22, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Vart hittar man chattarna?

Uppdaterad länk med plock från chattar, polisanmälan mot Elins manipulerade whatsappchattar, IT-forensikers utlåtande att hon har "photoshoppat" makens meddelanden, Elins kontrakt där hon försöker få maken att skriva på att hon får flytta med dottern till Sverige vid framtida skilsmässa, Elins inlägg på Facebook att hon bor i Cannes, hennes bön mm efter att hon konverterat till islam, Elins vädjan till maken att de inte ska separera "för jag bar ditt barn" etc.

Notera att Elin använder ännu ett annat namn.

https://gofile.io/d/53iBCO
Citera
2026-04-24, 23:44
Medlem
Elin Nass*rs vinklade historia publicerades fortsättningsvis i nya tidningar varje dag. MittiStockholm och MittiSkärholmen följde efter de tidigare länkarna till artiklar.

Idag var hovrättens deadline att återföra barnet till hennes pappa i Frankrike. Elin och co. har förstås påstått att Elin också har dömts att "utvisas ur Sverige" vilket naturligtvis inte stämmer. Kom barnet iväg och fick äntligen träffa sin pappa igen?

Idag publicerades en artikel som jag inte kan läsa pga lås. Enligt ingressen ger den hopp.

Citat:
Elin Gellerfelt Wahlqvist och hennes dotter tvingas lämna Sverige för pappans hemland.

Bakom ligger ett domslut som väckt reaktioner och uppmärksammats av flera medier.

Men handlar uppmärksamheten om en lag som inte utgår från barnets bästa – eller om nationalistiska föreställningar som påverkar vår syn på vem som är offer i en vårdnadstvist?

https://kvartal.se/federicomoreno/artiklar/idag-maste-elins-dotter-lamna-sverige/cG9zdDoxMDIzOTk

Okunnigheten i kommentarsfälten till artiklarna har varit enorm. "Sverige måste ändra lagen!" Haag konventionen är en internationell lag. När barn har förts bort från Sverige av utländska pappor jublar samma personer när barnen hämtas tillbaka till Sverige.

Elin såg till att parets dotter inte kommer att kunna besöka Sverige igen under sin uppväxt. Likt Greta Thunberg skämde hon ut svenskar i utlandet.

Insamlingen fortsätter. Det gör även polisutredningen om Elins databrott i Frankrike efter att hon förfalskade sin makes whatsapp meddelande och lämnade in det till domstol.
Citera
2026-04-25, 04:17
Medlem
Burn the coal, pay the toll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här