Citat:
Ursprungligen postat av
Newkie
Carnivore-livsstilen är lika mycket lögn som att vegan skulle vara naturligt. Men den ena klarar sig på "naturligt förekommande" livsmedel. Den andra gör det inte. Äter man kött får man dessutom mycket per automatik som man annars bör hålla koll på som jag skrev i förra posten.
Man klarar sig som sagt långa perioder utan B12 också. Men strikt klarar man sig inte hela livet utan tillskott. Personligen tycker jag kött i alla former är otroligt gott. Jag äter någon form av kött varje dag men inte PGA någon övertygelse.
Sen kan man såklart inte hävda att vår nuvarande livsmedelsproduktion på något vis skulle vara naturlig.
Jag dömer alltså inte köttätande, kom ihåg det. Nämen en del av köttproduktionen är också ganska tveksam faktiskt så mycket är onaturlig idag så det blir lite löjligt då fläskfeta med chipstuttar klagande boomergubbar sitter med sin pressade skinka och känner sig så förbannat naturliga. Å andra sidan är många veganprodukter riktigt ultraprocessat skit.
MEN, det betyder ju inte at det skulle vara hemskt om jag käkade vegetariskt eller grönsaker ibland, skulle det skada mig på något sätt? Med stor sannolikhet inte, med tanke på att vi är idag fetare än någonsin av allt skit vi stoppar i oss!
Mat är som det mesta annat politiserat idag.