Citat:
Jag tror också att strikt veganism är onaturligt, jag tror också som du att människan i grunden är blandkostare, även om jag tror att man klarar sig bra på att utesluta bara köttet, men det är ju även beroende av andra omständigheter också såklart, idag har vi fler möjligheter än förr och långt tillbaka i tiden då man fick vara glad om man fick kött eller mat överhuvudtaget. Vad jag däremot vänder mig emot är de som idag på allvar verkar tro att man måste äta kött till varenda måltid, varje dag hela tiden. De som påstår att barn måste ha kött i magen hela tiden dygnet runt för att kunna tänka och då en vegetarisk måltid i veckan leder till föräldrauppror på skolan typ, det verkar ju fullständigt fixerat.
På strikt vegansk kost är vitamin B12 den enda essentiella näringsfaktorn som inte kan tillgodoses naturligt. Så om kriget kommer och tillskotten slutar flöda kan det bli… jobbigt minst sagt
.
När kroppens B12‑depåer töms – vanligen efter 1–3 år – kan blodbildningen inte längre fungera normalt och nervskador uppstår, i vissa fall permanent.
Hoppar du däremot bara köttet klarar du dig. B12 finns i ägg, mjölk och andra mejeriprodukter.
Då behöver du däremot fortfarande ha koll på andra saker som järn, D‑vitamin och omega‑3.
Det går absolut att hantera utan kött, men inte per automatik på samma sätt som med köttkonsumtion.
I nästan uteslutande del av dem mänskliga utvecklingen har vi vart omnivorer. Oavsett vad alla Veganer hävdar. Deras diet är onaturligt och stödjer sig helt på mänskliga framsteg inom bioteknik.
Fan vad sugen jag blev på att grilla nu...
.
När kroppens B12‑depåer töms – vanligen efter 1–3 år – kan blodbildningen inte längre fungera normalt och nervskador uppstår, i vissa fall permanent.
Hoppar du däremot bara köttet klarar du dig. B12 finns i ägg, mjölk och andra mejeriprodukter.
Då behöver du däremot fortfarande ha koll på andra saker som järn, D‑vitamin och omega‑3.
Det går absolut att hantera utan kött, men inte per automatik på samma sätt som med köttkonsumtion.
I nästan uteslutande del av dem mänskliga utvecklingen har vi vart omnivorer. Oavsett vad alla Veganer hävdar. Deras diet är onaturligt och stödjer sig helt på mänskliga framsteg inom bioteknik.
Fan vad sugen jag blev på att grilla nu...
Det är knappast skadligt att äta veganskt eller köttfritt emellanåt.
Själv så kan jag tänka utan att hela tiden fylla buken med kött 24/7 som en jävla boomer.