2026-04-20, 10:36
Medlem
Incel tråd.

Ni kanske ska testa att lägga några timmar på gymmet och städa upp era liv så får ni nog ett par likes till slut.
Citera
2026-04-20, 10:39
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigttagnetbord
Vet ett flertal som träffat sin partner och gift sig/skaffat barn via dejting appar. Träffat min nuvarande via tinder. Så är väll inte helt hopplöst för oss alla. Sen såklart är det mycket ytligheter/ligga runt/fejk profiler och oseriösa människor på dessa appar också.

Använde appen också när jag skulle flytta till en helt ny stad . Så bra om man kommer till ett ställe man inte känner någon .

Så summa kardemumma , kanske inte funkar för alla och vissa vill bara ligga runt , men det finns exempel där det funkar.

Njaäää

Ja det finns folk som det funkat för, men på totalen av andelen försökskaniner är andelen minimal.

Sen finns flertalet studier som visar att folk som träffats via apparna separerar mycket fortare och oftare.
Citera
2026-04-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
En kvalitetskvinna skulle inte nätdejta ens om hon fick betalt för det.
Det är bara skit där.

Kvalitetskvinna:
Ej ligger runt
Saknar diagnoser
Ser avarage ut eller bättre
Jobbar heltid
Har inget bekräftelsenehov
Inga barn
Under 35 år
Incel-varning! Incel-varning!

Schysst kvinnosyn/världsbild du har - lycka till med det i livet (för här finns inget av substans att diskutera).
Citera
2026-04-20, 10:43
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Incel-varning! Incel-varning!

Schysst kvinnosyn/världsbild du har - lycka till med det i livet (för här finns inget av substans att diskutera).

Det är mina personliga preferenser. Jag dejtar ingen som inte faller i den mallen.

Man har ju rätt att tycka att en frånskild 27 åring med två barn, som ligger runt med män är kvalitet. . Jag gör det inte..

Sedan finns många mön som också är lika usla. Det är inte en kvinnofråga
Citera
2026-04-20, 10:44
Medlem
proconsuls avatar
Det verkar som om du har en massiv erfarenhet av nätdejting. Vilken kategori hamnar du själv i?
Citera
2026-04-20, 10:47
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det verkar som om du har en massiv erfarenhet av nätdejting. Vilken kategori hamnar du själv i?

Har aldrig nätdejtat. Men vet en del om det via vänner, internet och egna erfarenheter från livet.
Citera
2026-04-20, 10:48
Medlem
cutepsychos avatar
Jaha vart hittar man nån då?
Citera
2026-04-20, 10:50
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Jaha vart hittar man nån då?

Genom vänner eller familj.

På skolan eller jobbet.

I sociala sammanhang irl, eller hobbies

Resor.

Om man av någon anledning diskvalificerar sig till ovanstående så nätdejtar man.
Antingen för att man inte har ett liv eller för att man är ful som stryk.

Resten som inte är fula som stryk eller incels som nätdejtar är skojare och vill bara ha sex/män eller bekräftelse/kvinnor.
Senast redigerad av Somali-Hen 2026-04-20 kl. 10:56.
Citera
2026-04-20, 10:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Ja huga. Det dyker upp såna singelgrupper i mitt flöde på Fecebook.

Kvinnorna har överväldigande ansiktstatueringar, piercings överallt, crazy eyes och 10 katter. Sen sjukt höga krav. Alla har någon diagnos de måste basunera ut direkt till folk de inte känner, och 3-4 lortiga ungar.

Sen hackar de på varandra konstant. Om någon kommenterar, så kommer det 20 andra bittra singlar och klankar ner. De sänker varandra hela tiden.

Jag funderar på om det är algoritmen som försöker manipulera mig till att aldrig lämna min älskade sambo. För om det där är alternativet, så fuck no!

Låter ju riktigt vidrigt!

Det bästa är väl ändå att träffas via kontakter eller gemensamma intressen?
Om jag hade varit singel och 30 idag hade jag blivit medlem i en drös klubbar för gemensamma, särskilda intressen, där det kan tänkas finnas killar.
Citera
2026-04-20, 10:59
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Har aldrig nätdejtat. Men vet en del om det via vänner, internet och egna erfarenheter från livet.

Du uttalar dig väldigt kategoriskt över något du själv har 0 erfarenhet av. Du vet "en del via vänner, internet och egna erfarenheter från livet"; jag skulle säga att ditt underlag är väldigt bristfälligt.
Citera
2026-04-20, 10:59
Avslutad
Använde Tinder i en vecka i januari förra året, eftersom jag var på väg att flytta. Fick en del matchningar rätt snabbt, och två dejter. Den ena var skittråkigt, och tjejen lite udda. Den andra var helt normal, och vi knullade ett par gånger.

Kändes efteråt som att jag lika gärna hade kunnat strunta i det, och har inte nötdejtat sedan dess.

Så visst går det, men kanske inte för alla. Så rätt igenom skräp kan man väl inte kalla apparna.
Citera
2026-04-20, 11:10
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Har aldrig nätdejtat. Och kommer aldrig göra det.

Jag vill inte skambelägga män eller kvinnor. Jag ger bara en ärlig och ofiltrerad bild om vad det faktiskt är.

Och nej jag hyllar inte män som vill tömma och glömma. De är inget att ha givetvis.
Jag tror att jag måste hjälpa dig lite grann på traven. Du säger att du har aldrig lärt dejtat och kommer aldrig göra detta.
Ändå så skriver du precis som att du har 15 års erfarenhet av nätdejting.
Har du läst mycket på AI. Merparten av dagens ungdomar letar efter information där.
Du vet inte vad du snackar om för att du snackar bara massa bajs eftersom du inte har erfarenhet.
Då kan du inte lägga upp ett scenarie som du tycker passar. Det finns ju hur många som helst som har träffats på internet dejting och fortfarande gör detta idag.

Du sätter in och tycker och tänker att vissa kvinnor skulle aldrig vara på dejting.
Det är någonting som du heller inte har koll på utan du förutsätter.
Det finns ju många killar som har hur bra arbete som helst och har bra umgängeskrets. En del har inte tid att träffas utan man kör på internet.
Det kanske kan vara bättre att du startar någon tråd med lite belägg. Detta är ju bara någonting som du har startat för att du inte har något vettigt att skriva om.
Man kan ju inte ha förutfattade meningar om saker som man inte har erfarenhet av. Det skriver du faktiskt själv. Det innebär att du bara gissar och tror och tycker. Sug på den kompis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in