2026-04-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Om polisen snattar en chokladkaka på ica då, ska han bli avskedad då med?
Jag tycker absolut det är jävligt riskfyllt både för den som kör och för medtrafikanter men ser det ändå inte som jätteallvarligt om det skedde under kontroll.
Alltså, 280 kör man inte på vilken väg som helst eller när det är mycket trafik, hade varit annans sak om dom kört som satan inne i stan och mot rött.
Vad tror du händer om de svänger ut en bil när dom kör om i 300?
Bilen som svänger ut hinner inte ens se dom i backspeglarna innan de smäller.
Dom på mc skulle inte heller hinna reagera om en bil svänger ut.
moppeglenn säger dessutom att dom kör om flera bilar så dom är inte ensamma på vägen trots att han även säger att de är låg trafikintensitet.

Hade det varit kl3 på natten och den ända
Bil som fanns på vägen var polisen dom körde om skulle jag inte säga så mkt om det med tanke på flygrakan dom trots allt kör på men mitt på dagen är bara ren idioti.

Hoppas också på kännbara straff
Citera
2026-04-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rychilol
Fast det håller ju inte riktigt? Som att en dagislärare skulle förgripa sig på barn under sin fritid & sedan jobba kvar?
Verkligen en haltande jämförelse.

Att köra för fort utan att någon kommer till skada, när så krävs, vill jag hävda ingår i arbetsbeskrivningen för poliser. Något många gör dagligen, i tjänsten.

Att förgripa sig på ett barn är inte en olyckshändelse utan en fullt medveten handling som uppsåtligen skapar ett brottsoffer. Jag försvarar inte killarnas hastighetsöverträdelse men vem har kommit till skada här?
Citera
2026-04-19, 22:09
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmytenlegend
tror ni verkligen bevisen håller i rätten? finns ingen mätning ingen film eller nå annan slags bevisning
Skulle tro det.

Å ena sidan:
- Ej kalibrerad mätutrustning
- Inga reg nr
- Inget närmare signalement på varken hojar eller förare

Stannar vi här så ser det hopplöst ut att få en fällande dom.

Men eftersom Erik snackar så mycket skit, t.ex. säger han att Alexander inte var med på resan samtidigt som kontoutdragen tydligt visar att de varit iväg tillsammans så har Erik ingen trovärdighet.
Att först i tingsrätten säga att de alla tre varit på en två dagars tur men att de åkte väg 580 över Kallax sista biten in till Luleå kommer avfärdas som en efterhandskonstruktion av rätten.

Har du någon idé hur de borde lägga upp försvaret?
Säga att de fick panik av den påstådda mätningen, därav deras konstiga förklaringar?
Och sedan försöka få mätning ogiltigförklarad? Men hur?
Citera
2026-04-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktakontro
Verkligen en haltande jämförelse.

Att köra för fort utan att någon kommer till skada, när så krävs, vill jag hävda ingår i arbetsbeskrivningen för poliser. Något många gör dagligen, i tjänsten.

Att förgripa sig på ett barn är inte en olyckshändelse utan en fullt medveten handling som uppsåtligen skapar ett brottsoffer. Jag försvarar inte killarnas hastighetsöverträdelse men vem har kommit till skada här?
Tycker att de mer handlar om omdömet på herrarna och sedan själva ljugandet och ”inga kommentarer”.
Är de poliser vi vill ha?
Citera
2026-04-20, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago123
Tycker att de mer handlar om omdömet på herrarna och sedan själva ljugandet och ”inga kommentarer”.
Är de poliser vi vill ha?

Det är agerandet efteråt som är förkastligt tycker jag, inte direkt förtroende ingivande och poliser jag vill ha. Nä ta ansvar och stå för det dom gjort.
Citera
2026-04-20, 10:09
Moderator
Mr.Woodss avatar
Vad gnälliga ni är, alla vet ju att själva syftet med hojar är att köra alldeles för fort. Kan väl dock kanske blir svårt att jobba som polis utan körkort...
Citera
2026-04-20, 11:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vad gnälliga ni är, alla vet ju att själva syftet med hojar är att köra alldeles för fort. Kan väl dock kanske blir svårt att jobba som polis utan körkort...

Sitta i receptionen kräver inget körkort. Eller på hittegodset.
Citera
2026-04-20, 12:13
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Sitta i receptionen kräver inget körkort. Eller på hittegodset.
Nej det är klart, de får väl stå sitt kast och sitta omplacerade tills de fått lappen tillbaks.
Oj vad de kommer bli tråkade av kollegorna, och i händelse av att de läser tråden vill jag föreslå att delinkventerna hädanefter får heta "Andretti" och "Fittipaldi" i all form av intern kommunikation!
Citera
2026-04-20, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Skulle tro det.

Å ena sidan:
- Ej kalibrerad mätutrustning
- Inga reg nr
- Inget närmare signalement på varken hojar eller förare

Stannar vi här så ser det hopplöst ut att få en fällande dom.

Men eftersom Erik snackar så mycket skit, t.ex. säger han att Alexander inte var med på resan samtidigt som kontoutdragen tydligt visar att de varit iväg tillsammans så har Erik ingen trovärdighet.
Att först i tingsrätten säga att de alla tre varit på en två dagars tur men att de åkte väg 580 över Kallax sista biten in till Luleå kommer avfärdas som en efterhandskonstruktion av rätten.

Har du någon idé hur de borde lägga upp försvaret?
Säga att de fick panik av den påstådda mätningen, därav deras konstiga förklaringar?
Och sedan försöka få mätning ogiltigförklarad? Men hur?
Enligt förhöret så kalibreras ju mätgrejen lite senare och hade då en avvikelse på under en procent (minns ej exakt).
Kan det verkligen ogiltigförklaras?
280 km/h var därför lågt räknat för att kompensera för eventuell mätfel.

Det är heller ingen som ifrågasätter att det var just den motorcykeln som körde med just den klädseln. Därför som misstänkte i förhöret hävdar att hans brors kompis kom förbi tog på sig den misstänktes alla kläder, tog en runda, kom tillbaka, och sen bytte de kläder igen

😂
Citera
2026-04-20, 14:34
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Enligt förhöret så kalibreras ju mätgrejen lite senare och hade då en avvikelse på under en procent (minns ej exakt).
Kan det verkligen ogiltigförklaras?
280 km/h var därför lågt räknat för att kompensera för eventuell mätfel.

Det är heller ingen som ifrågasätter att det var just den motorcykeln som körde med just den klädseln. Därför som misstänkte i förhöret hävdar att hans brors kompis kom förbi tog på sig den misstänktes alla kläder, tog en runda, kom tillbaka, och sen bytte de kläder igen

😂

Räcker han säger en kompis. Pekar han ut någon kan det bli trist i rätten.
Citera
2026-04-20, 15:04
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Räcker han säger en kompis. Pekar han ut någon kan det bli trist i rätten.

Det är inte inte alls så lätt o komma undan med denna bevisning...
Citera
2026-04-20, 16:28
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Hade en kran som sålde tjack till piketen 🤣.

Men varför skulle polisen behöva köpa tjack om polisen har gratis (fri) tillgång till droger som du hävdade i inlägget innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in